شمانیوز
شما نیوز

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فارس شاغل هستند

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس گفت: برای برخی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی این استان در دوره های محدود، پذیرش دانشجو تعریف نشده و ممکن است این مراکز تا آخر امسال تعطیل شود.

۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فارس شاغل هستند

از شیراز محمدباقر احمدی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ممکن است در آینده نیز برخی از رشته ها و مراکز این دانشگاه به دلیل اشباع خدمات تخصصی در جامعه تعطیل شود.

او افزود: ادعا نمی کنیم که دانشگاه علمی کاربردی به تمام اهداف مد نظر خود دست یافته است اما تلاش می کنیم رشته هایی در این دانشگاه فعال شود که بتواند متناسب با نیازهای موجود جامعه مشکلات و نیازهای بازار کار را حل کند. وی بیان کرد : نظام رتبه بندی دانشگاه های علمی کاربردی کشور با هدف ارزیابی و توان کیفی این دانشگاه ها انجام خواهد شد و هر گونه اضافه و یا کم شدن رشته های تحصیلی در این دانشگاه در قالب این رتبه بندی صورت می گیرد. او ادامه داد: در حال حاضر 45 واحد دانشگاهی علمی کاربردی در استان فارس فعال است که نمی توان گفت کدام واحد به لحاظ کمی و کیفی موفق است و تعیین سطح این واحدها پس از اجرای نظام رتبه بندی دانشگاه های علمی کاربردی در کشور انجام می شود. وی گفت: امیدواریم با نظارت های بیشتر وارتقا کفیت آموزش، جایگاه دانشگاه جامع علمی کاربردی را در بین افراد جامعه ارتقا دهیم. احمدی تصریح کرد: رسالت دانشگاه علمی کاربردی ارتقای دانش نیست بلکه تبدیل دانش به فناوری و روش های نوین عملی است که این دانشگاه تاکنون توانسته به عنوان دانشگاه نسل سوم در مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه ایفای نقش کند. وی اظهار داشت: درحال حاضر 24 هزار و 900 دانشجو در دانشگاه علمی و کاربردی استان فارس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 10 هزار و 600 نفر زن و 14 هزار و 300 نفر مرد هستند و 70 درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند و برای افزایش توان مهارتی وارد این مرکز علمی شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied