شمانیوز
شما نیوز

انتظار ایجاد شغل از دولت نداریم؛ همین مشاغل موجود را حفظ کنید

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به تعطیلی شهرک‌های صنعتی در کشور گفت:‌ دولت برنامه مدوّن و روشنی در فعال کردن شهرک‌های صنعتی ندارد، ما از دولت انتظار ایجاد شغل جدید نداریم بلکه می‌خواهیم مشاغل موجود را حفظ کند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به درصد بالای بیکاری در کشور اظهار داشت: بحران بیکاری از بحران‌های ملموس برای مردم و مسئولان است که مختص یک منطقه، شهرستان و یا استان نیست بلکه همه کشور با آن درگیر است. آماری هم که مقامات دولتی در این زمینه اعلام می‌کند آماری بین 6 تا 8 میلیون نفر بیکار است؛ هر چند آمارها متفاوت است اما به هر صورت بحرانی شکل گرفته که در صورت عدم مدیریت صحیح، شرایط را برای ادامه راه دشوار می‌سازد.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: هر چند در دولت‌های گذشته تلاش زیادی صورت گرفت و شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی، طراحی و جانمایی شدند؛ اما به علت رکود اقتصادی و استمرار آن هیچ‌ یک از این شهرک‌ها نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و در سال‌های اخیر نه تنها واحدهای جدیدی در این شهرک‌ها مستقر و راه‌اندازی نشدند، بلکه همان شهرک‌های گذشته هم یکی پس از دیگری از خط تولید خارج و به صورت تعطیل یا نیمه‌تعطیل درآمدند.
نقوی‌حسینی در ادامه با اشاره به چگونگی روند فعالیت اقتصای در ورامین تصریح کرد: شاخص فعالیت اقتصادی و تولیدی شهرستان ورامین، کارخانه قند بود که بیش از 70 سال سابقه داشته و در این مدت تعطیل نشده بود؛ اما در دو سال اخیر متأسفانه این کارخانه با 400 کارگر تعطیل شد و این نشان می‌دهد که دولت برنامه روشن و مدوّنی برای اشتغال ندارد.
وی با ساختگی خواندن آمار و ارقام ‌مربوط به اشتغال‌آفرینی اظهار داشت: رئیس‌جمهور از راه‌اندازی 17 هزار بنگاه اقتصادی یاد می‌کند، در صورتی که این تعداد بنگاه اقتصادی راه‌اندازی نشده ‌بلکه تنها بدهی آن دسته از بنگاه‌هایی که بدهکار بوده‌اند، توسط بانک‌ها تمدید شده است؛ یعنی در صحنه عمل هیچ اتفاقی در آن بنگاه اقتصادی و مرکز تولیدی رخ نداده است.
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با بیان اینکه دولت توان حفظ مشاغل موجود را ندارد، گفت: ما در شرایط سختی قرار داریم و دولت دورنما یا برنامه مدوّن و روشنی هم برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال‌ ندارد، ما از دولت انتظار ایجاد شغل جدید نداریم، بلکه می‌خواهیم مشاغل موجود را حفظ کند.
نقوی حسینی با اشاره به تجربه کشورهایی که با بحران رکود مواجه بوده‌اند بیان کرد: معمولاً تجربه کشورهای دنیا نشان می‌دهد که وقتی با بحران رکود و اشتغال روبه‌رو می‌شوند، روی پروژه‌های مطرح و ملی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بدین طریق سرمایه به گردش درآمده و بازار اشتغال به تدریج بهبود یابد؛ اما متأسفانه در دولت فعلی در زمینه پروژه‌های ملی چنین کاری صورت نمی‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به‌ جای اینکه صنعت نفت خود را بومی و شرکت‌های داخلی را فعال کنیم، آن‌ها را به شرکت‌های خارجی واگذار می‌کنیم. به‌جای اینکه اعتبارات را در جهت تولید هزینه کنیم، خرید انجام می‌دهیم؛ مانند قراردادهایی که در مورد خرید بوئینگ صورت گرفت، این‌ها خلاف سیاست‌های خروج از رکود و اشتغال‌زایی است که خود سبب افزایش بحران رکود و بیکاری می‌شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی