شمانیوز
شما نیوز

سازمان تامین اجتماعی/

درمان بیش از 7 هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گلستان

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: از اسفند سال ۹۸ تاکنون بیش از 7 هزار بیمار کرونایی به صورت بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان گلستان درمان شده اند.

درمان بیش از 7 هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی گلستان

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان افزود: برای درمان بیماران کرونایی ۲ بیمارستان حکیم جرجانی گرگان و خاتم الانبیاء(ص) گنبدکاووس و هفت مرکز سرپایی زیر پوشش این مدیریت فعال بوده اند.
وی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۲۳۵ مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بستری شده اند و اکنون ۱۸ نفر در مجموع این مراکز بستری هستند.
دکتر نصرتی افزود: در مدت شیوع ویروس کرونا سه میلیون و ۷۶۰ نفر در بخش درمان مراکز مربوط تامین اجتماعی خدمات دریافت کردند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با بیان این که خدمات تامین اجتماعی به صورت غیرمستقیم (طرف قرارداد) و مستقیم (ملکی)  ارائه می‌شود، گفت: در استان هزار و ۴۰۹ مرکز درمانی طرف قرارداد خدمت ارائه می‌کنند که شامل ۲۷ بیمارستان، ۷۵ درمانگاه و پلی‌کلینیک، ۳۱۵ پاراکلینیک، ۲۷۱ داروخانه، ۱۴ مرکز بهداشتی و درمانی و ۷۰۷ پزشک است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ادامه داد: در بخش مستقیم هزار و ۳۸۷ نیروی انسانی داریم که ۹۳۹ نفر رسمی، ۱۵۰ نفر پیمانی و ۲۷۴ نفر قراردادی و ۲۴ نفر مهمان هستند و ۱۳۷متخصص و فوق تخصص، ۱۷ دندانپزشک و ۹۳ پزشک عمومی در این ۲ بیمارستان خدمات ارائه می‌کنند.
دکتر نصرتی یادآور شد: براساس اعلام وزارت بهداشت در گلستان ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی کم داریم و در مجموع ۴۵۰ تخت ویژه در استان کمبود داریم.
وی در خصوص مطالبات بخش خصوصی و طرف قرارداد حوزه درمان از تامین اجتماعی گفت: اکنون ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی داریم که بیشتر مربوط به قبل از اجرای طرح نسخه الکترونیک است زیرا امروز هر نسخه الکترونیکی که ثبت می‌شود، بلافاصله ۹۰ درصد هزینه به حساب پزشکان واریز می‌شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به این که متولی اجرای نسخه الکترونیک وزارت بهداشت است که به علت شرایط کرونا نتوانست به موقع آن را انجام دهد، اضافه کرد: برهمین اساس تامین اجتماعی و سایر بیمه‌های پایه‌، وارد میدان عملیاتی شدند و حتی از اعتبارات خود در این بخش هزینه کردند.
دکتر نصرتی در این مصاحبه خبری ضمن پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران، مصوبات سفر مدیرعامل سازمان به استان را تشریح کرد.
در ادامه هادی نودهی مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان نیز گفت: ۴۳ درصد جمعیت ۲ میلیون و ۵۰ نفری این استان، تحت پوشش خدمات این سازمان در سه بخش درمان، بیمه‌ای و بانک رفاه هستند.
نودهی در این نشست خبری اظهار داشت: از مجموع ۸۲۲ هزار و ۸۳۲ بیمه شده اصلی و وابسته تحت پوشش تامین اجتماعی گلستان، ۲۶۴ هزار و ۷۵۲ نفر بیمه شده اصلی و بقیه وابسته به بیمه‌شدگان اصلی هستند. وی اظهار داشت: ۵۱ هزار و ۹۶۱ نفر از تامین اجتماعی گلستان ماهانه ۲۰ میلیارد ریال حقوق مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: میزان پرداختی تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تامین اجتماعی استان به ترتیب ۹ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال و ۱۴ هزار میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۶۵۳ نفر هم در ۶ ماه نخست امسال در حوزه مشاغل آزاد از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند.
نودهی یادآور شد: در استان گلستان ۴۶ هزار و ۴۸۲ کارگاه وجود دارد که از آنان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبه داریم که بخشی از آنها کارگاه‌های بیمه‌ای دولتی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied