شمانیوز
شما نیوز

اخطار علنی و رسانه‌ای به بانک‌های متخلف

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): قائم مقام بانک مرکزی گفت: در صورتی که بانک‌ها از مقررات بانک مرکزی سرپیچی کنند اخطار به آنها در مرحله اول غیرعلنی و در صورت تکرار علنی و رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): اکبر کمیجانی قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی در بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی اظهار داشت: بخش واقعی اقتصاد با توجه به رشد ارزش افزوده در سال‌های 90 و 91 در مقایسه با زمان حاضر نشان از یک بیماری اقتصادی دارد زیرا جز در بخش کشاورزی سایر بخش‌ها تغییر چشمگیری نداشته است.
وی افزود: رشد اقتصادی در سال 93 حدود 3 درصد بوده و طی بررسی‌ها در سال جاری حدود نیم تا یک درصد افزایش خواهد داشت.
کمیجانی با بیان اینکه در سال 1393، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تنها عامل افزایش پایه پولی بوده است، گفت: سیاست‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی در جهت حمایت از بنگاه‌های تولیدی و تأمین سرمایه در گردش آنها است.
* ارتباط تورم با نرخ ارز
کمیجانی در ادامه تصریح کرد: نرخ ارز با تورم ارتباط تنگانگی با هم دارد و برای ثبات در بازار ارز لازم است تا نرخ تورم به عنوان یک عامل تأثیرگذار کنترل شود و خوشبختانه با آغاز کار این دولت نوسانات نرخ ارز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تورم در حال حاضر در روند کاهشی و کمتر از 15 درصد است و پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز نیز با حدود ۲ الی ۳ درصد تضعیف مسیر خود را طی کند.
قائم مقام بانک مرکزی در ادامه با توجه به تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر تعیین نرخ سود بانکی اظهار داشت: اقتصاد ما در یک شرایط طبیعی نیست تا تعین نرخ را بر عهده بازار بگذاریم و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده کمترین آسیب و بیشترین دستاورد حاصل شود.
قائم مقام بانک مرکزی در پایان با هشدار به سپرده‌گذاران در موسسات غیرمجاز، اظهار داشت: تقویت نظارت بانک مرکزی و سر و سامان دادن به موسسات اعتباری از جمله اهداف جدی ما است زیرا بانک مرکزی و دولت هیچگونه تضمینی در خصوص سپرد‌های مردم در موسسات غیرمجاز ندارد و علاوه بر این بانک‌هایی که از دستورات بانک مرکزی سرپیچی می‌کنند به آنها تذکر داده شده و در صورت تکرار این تخلفات اخطار به آنها رسانه‌ای و علنی خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied