شمانیوز
شما نیوز

قرارداد پروژه تمام ایرانی SSP-C پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در مراسم امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C با بیان اینکه اجرای این پروژه از آرزو‌های دیرینه همکاران پتروشیمی شهید تندگویان بوده، گفت: ارزش قرارداد این پروژه تمام ایرانی حدود ۳۰ میلیون یورو بوده که توانستیم با فاینانس ایرانی اجرایی کرده و ظرفیت تولید این شرکت را افزایش دهیم.

قرارداد پروژه  تمام ایرانی  SSP-C پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد

به گزارش شمانیوز؛ صبح امروز هفدهم آذرمال ۱۴۰۰ با حضور جعفر ربیعی و مدیران عامل پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت چگالش، مراسم امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C در سالن اجتماعات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل شرکت چگالش با اشاره به امضای اولین قرارداد فی مابین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و چگالش در سال ۱۳۷۷ گفت: پروژه 1 PET با تکنولوژی زیمر آلمان در این پتروشیمی ساخته شد و  سپس پروژهPTA2 با مشارکت شرکت MHI (Mitsubishi Heavy Industry) به شرکت چگالش واگذار شد.

افشار طارمی با اشاره به راه‌اندازی پروژه 1 PET در آن سال‌ها در دو خط گرید بطری و گرید منسوج، اظهار داشت: این پروژه یک خط گرید بطری و سه خط گرید منسوج داشت که با توجه به الزامات بازار در آن زمان، دو خط به گرید بطری و دو خط به گرید منسوج، تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: مجدداً تصمیم بر آن شد تا یکی از خطوط گرید منسوج به تولید گرید بطری تخصیص داده شود و ما در این مناقصه برنده شدیم. تکنولوژی که در این Poly c استفاده می‌شود اضافه کردن واحد SSP-C به کمک یک شرکت چینی است. آنچه این شرکت چینی ساخته و تحویل می‌دهد، معادل آخرین تکنولوژی شرکت بولر است که Poly D را ساخته است.

پس از آن مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به آغاز این پروژه به‌عنوان یکی از آرزوهای همکاران این شرکت در سال 88 و سپس توقف به دلیل شرایط و مشکلات پیش‌آمده، گفت: در سال 97 که کار خود را به‌عنوان مدیرعامل در این شرکت آغاز کردم با همکاران تصمیم گرفتیم که این پروژه دوباره در مسیر راه‌اندازی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های همکاران خدمات فنی و کمیسیون معاملات و بادقت و درایت اعضای هیئت‌مدیره، تمام موارد این پروژه با جزئیات کنترل شد و توانستیم آن را نهایی کنیم و در حال حاضر این پروژه آماده قرارداد است.

قاسمی شهری با بیان اینکه ارزش این قرارداد جدید حدود ۳۰ میلیون یورو است، اظهار داشت: قرار است منابع مالی و سرمایه‌ای این پروژه تماماً داخلی از محل منابع داخلی پتروشیمی شهید تندگویان و قسمتی نیز توسط شبکه بانکی تأمین شود.

وی در پایان با تشکر از حمایت‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت ابراز امیدواری کرد که با کمک‌های شرکت چگالش این پروژه زودتر از زمان تعیین شده به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسد.

شایان‌ذکر است؛ هدف از امضای این قرارداد توسعه‌ای افزایش ظرفیت تولید این شرکت به میزان ۴۵۰ تن در روز و باهدف تولید گریدهای بطری در واحد «poly c» است. با اجرای این پروژه خط تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات پتروشیمی شهید تندگویان از نظر تولید گریدهای مختلف محصولات انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied