شمانیوز
شما نیوز

احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

خط لوله آب از دریا به لامرد توان انتقال آب به میزان ۶۰ میلیون مترمکعب را داراست

مهندس احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: قرار داد انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد به طول ۶۷ کیلومتر است، که قرارداد فی مابین ایمیدرو و فراساحل(فرا ابرسان سرزمین) منعقد شده است.

خط لوله آب از دریا به لامرد توان انتقال آب به میزان ۶۰ میلیون مترمکعب را داراست

به گزارش شمانیوز؛ مهندس احسان انصاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: قرار داد انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان لامرد به طول ۶۷ کیلومتر است، که قرارداد فی مابین ایمیدرو و فراساحل(فرا ابرسان سرزمین) منعقد شده است.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری مبلغ دو هزار میلیارد تومان، برای ۶۷کیلومتر بود که ۵۰ درصد این حجم سرمایه گذاری برای آب شیرین کن که در پارسیان، و ۵۰ درصد برای احداث خط لوله می باشد.

وی گفت: این خط لوله توان انتقال آب به میزان ۶۰میلیون مترمکعب آب داراست، و آب موردنیاز صنعت و شرب در شهرستان لامرد ۱۵‌میلیون مترمکب است، که ۶۰میلیون مترمکعب حمایتی ست که از سرمایه گذار انجام شده است که اب را در ادامه به سرزمین های دیگر در فارس برساند.

انصاری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد افزود: این پروژه باید با قدرت به کار خود ادامه دهد و قریب به هشت کیلومتر لوله گذاری انجام شده است و از سرعت خوبی برخوردار است که از حمایت های ویژه نماینده مجلس جناب آقای دکتر موسوی نیز تشکر می نماییم.

وی ادامه داد: در سایت پارسیان که متعلق به ایمیدرو می باشد زمین تسطیح و کارهای تاسیساتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: افقی که در شهرستان لامرد نیاز به آب است ۶۰ میلیون مترمکعب آب است و تا این افق قطعا به سال۱۴۲۰ برمی گردد.

او ادامه داد: تضمین خرید آب را به شرکت سرمایه گذار داده ایم، تا با آرامش کارشان را به خوبی انجام دهند، و تخصیصی که این هفته به این پروژه تزریق شد ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از خلیج می باشد.

وی ادامه داد: در این مرحله آبرسانی، هشت میلیون متر مکعب پیش بینی ۱۷۰هزار نفر جمعیت را داراست.

انصاری ادامه داد: به بهانه صنعت آب را می آوریم و ما خود را موظف به آوردن آب به این منطقه را دانسته ایم.

دکتر سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر به خبرنگار علم وفناوری گفت: نیاز آبی دوشهرستان برای افق ۱۴۲۵ دیده شده است و بناست وزارت نیرو در این راستا کمک کند که بصورت تضمینی خرید شود و دکتر محرابیان وزیر نیرو نیز موافق این قضیه هستند.

عضو کمسیون مجلس گفت: افزایش سهمیه آب در ماده شش نیز قید شده است که ده درصد آب به شرب تعلق خواهد گرفت.

موسوی افزود‌: مدت زمان اجرای پروژه فوق 2 سال است که با سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به اجرا در می آید.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این بازدید تصریح کرد: مزیت استفاده آب برای شرب از صنعت را ارجح بدانیم تا مسولین حمایت کنند.

گفتنی است: انتقال آب از خلیج فارس برای تامین آب صنعتی و شرب شهرستان لامرد مدنظراست که در اولویت طرح انتقال آب از دریا قرار گرفته است.

در این فاز صنایع مستقر در مناطق ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و لامرد از آب شیرین شده بهره‌مند خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied