شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات مدیره ایمپاسکو:

ایران جزو ۵ کشور نخست جهان از لحاظ منابع طبیعی است

رضا دستجردی؛ عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فولاد کیش گفت: معدن و فعال معدنی به عنوان موتور محرک صنعت در ایران از نارسایی های فراوانی رنج می برد، ما بر اساس استاندارد های جهانی تنها بیست درصد ظرفیتهای معدنی رو فعال کرده ایم ولی همین مقدار نیز با مشکلات عدیده ای از منظر مقابله ساکنین نواحی معدنی ، مشکلات اداری و قانونی ، نبود وسایل پیشرفته و عدم ارنباط موثر دانشگاه و حوزه اجرایی معدن روبرو بوده است.

ایران جزو ۵ کشور نخست جهان از لحاظ منابع طبیعی است

به گزارش شمانیوز، صنعت فولاد نیز در این ارتباط به عنوان مهمترین صنعت که از معدن تغزیه میکند با همین نارسایی ها روبروست ، از گذشته دست اندرکاران و فعالین صنعتی ، نگاه و برخورد تک بعدی با این حوزه سرمایه ساز و اشتغال زا داشته اند.

جوامع پیشتاز امروزه قبل از هر حرکت مهم و موثر نسبت به ارتقا درک عمومی از آن حوزه اقدامات سازنده و جامعی را در ارتقا درک لایه های اجتماعی جامعه خود بعمل می اورند تا در هنگام اجرا از مشارکت عمومی بهره گیرند و نه با مقابله و تهدید روبرو گردند. در ایران در بسیاری موارد افکار عمومی با اقدامات مدیران ارشد خود بیگانه است و این در راستای منافع ملی نیست ، برای مثال اکثریت مردم در مورد درستی سایت سلکشن و مکان گزینی مراکز تولیدی خصوصا صنایع زیربنایی فولاد توجیه نیستند و احساس میکنند وجود کارخانجات عظیم صنعتی در حاشیه بسیاری از شهرها و مراکز بزرگ سکونتی و کم اب توجیه ندارد! ما شاهد مناقشاتی در چندین استان در ماههایی اخیر بوده ایم که در ارتباط با کمبود اب و خشکسالی کشور رو درگیر کرد و موجب سواستفاده بدخواهان گردید! این در حالیست که بنا به اظهار نظر کارشناسان ارشد حوزه فولاد نیاز ابی صنایع معدنی و فولاد بخش کوچکی از مصارف ابی کشور می باشد ، از طرفی بهره گیری از ذخایر عظیم معدنی موجب تولید ثروت و اشتغال بالایی خصوصا در مناطق محروم می شود.

پس چه باید کرد؟! تعطیلی معادن و صنایع معدنی و گذشتن از ثروتهای سرشار ان راه چاره است؟!… انتقال صنایع پرابخواه به سواحل موجب خروج از بحرانهای ابی کنونیست ؟! … یا اساسا تغییر شیوه های تولید و بهره گیری و خلق دانش بدون صرف هزینه های سرسام اور انتقال صنایع منجر به رفع مشکلات فعلی شود؟!… این ها گوشه ای از مسایل و دغدغه هایست که مورد توجه دست اندرکاران بخش فولاد و صنایع معدنی می باشد که انشاالله با همدلی مسولان دلسوز در مجلس و دولت ، مردم شاهد نتایج ارزشمند ان باشند.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی دولت و ایمیدرو بر اساس تجارب گذشته کشور و مطالعه و بررسی وضعیت ممالک پیشرو و بهره گیری از بهترین کارشناسان نخبه ایرانی امادگی دارد نسبت به مشارکت موثر تر نهادهای تصمیم ساز دولتی با بخشهای خصوصی و تشکلهای فنی سهم خویش را در این عرصه مهم ایفا نماید.

 

دنیای معدن

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied