شمانیوز
شما نیوز

تلاش سازمان بورس برای شفافیت مصرف انرژی صنایع

تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین، تمامی حسابرسان معتمد این سازمان موظف به انتشار هزینه‌های انرژی سال مالی ۱۴۰۰ و پیش‌بینی سال مالی ۱۴۰۱ در سامانه کدال شدند.

تلاش سازمان بورس برای شفافیت مصرف انرژی صنایع

به گزارش شمانیوز،  مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای افزایش شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی، تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد این سازمان را ملزم انتشار «جزئیات هزینه‌های انرژی» کرد.

متن ابلاغیه به شرح زیر است:

موضوع: ابلاغ مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص الزام تمامی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد سازمان به افشای جزئیات هزینه های انرژی

مطابق مصوبه مورخ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد در راستای افزایش شفافیت اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌های تولیدی ثبت شده نزد سازمان (شامل شرکت‌های درج شده در بازار پایه فرابورس ایران)، ناشران مذکور موظف هستند هزینه‌های انرژی سال مالی ۱۴۰۰ و پیش بینی سال مالی ۱۴۰۱ خود را در قالب جدول پیوست از طریق اطلاعیه «جزئیات هزینه‌های انرژی» حداکثر تا پایان ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ در سامانه کدال منتشر کنند.

همچنین در صورتی که مصرف پیش بینی شده برای سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد نسبت به میزان مصرف انرژی در سال مالی ۱۴۰۰ ساعت تغییر داشته باشد، ضروری است علت تغییر در مصرف انرژی در ستون توضیحات درج شود.

مصوبه مذکور از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است.

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied