شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

هر آنچه که باید در خصوص خرید مبلمان بدانید !

خرید مبلمان از آن دسته خریدهایی است که اغلب افراد را به وجد می آورد و هیجانی خاص ایجاد می نماید. با توجه به اینکه خرید یک مبل مناسب می تواند ظاهر و ساختار خانه را کاملا متحول سازد، باید در زمان خرید آن به نکات متفاوتی دقت نمایید.

هر آنچه که باید در خصوص خرید مبلمان بدانید !

خرید مبلمان از آن دسته خریدهایی است که اغلب افراد را به وجد می آورد و هیجانی خاص ایجاد می نماید. با توجه به اینکه خرید یک مبل مناسب می تواند ظاهر و ساختار خانه را کاملا متحول سازد، باید در زمان خرید آن به نکات متفاوتی دقت نمایید. امروزه فروشگاه های بسیاری در حوزه فروش مبلمان فعالیت می نمایند اما آیا تنها ظاهر و جنس مبل ها می توانند فاکتورهای خوبی برای خرید باشند؟ در این مقاله قصد داریم تا خرید مبلمان را از زوایای مختلف بررسی نماییم و به شما کمک کنیم تا بهترین مبل را برای منزل خود انتخاب نمایید.

 

آنچه درباره خرید مبلمان باید بدانید:

با توجه به اینکه در حال حاضر انواع مبل ها در مدل ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد، گاها انتخاب بین آنها دشوار خواهد بود. در ادامه از تجربیات ارزشمند تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استفاده نموده و برخی از موارد مهمی که در خرید مبلمان باید به آنها دقت نمایید را لیست نموده ایم تا در زمان خرید با چالش های کمتری روبرو باشید.

 

 

اندازه گیری فاصله بین میز و فرش

یک توصیه مهم قبل از خرید مبلمان این است که بیش از یک بار فضا را اندازه گیری کنید! بهتر است تا تمام موارد احتمالی اعم از ابعاد اتاقی را که در حال تزیین آن هستید، اندازه مبلمان فعلی‌تان،  اندازه‌های درهای ورودی و ... را به دست آورید. گاها نیاز است تا بر اساس نوع مبل طرح داخلی دکوراسیون خود را تغییر دهید لذا نیاز می باشد که اندازه سایر المان های موجود در اتاق همانند کمد و مواردی از این قبیل را نیز داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.
5837eaf0-35ec-4935-b55a-14f07ba980e9

یک مدل از اتاق بسازید

وقتی اندازه‌گیری را تمام کردید، می‌توانید با تهیه طرحی از نحوه چیدمان اتاق خود و مبلمانی که می‌خواهید بخرید، اقدام به فضاسازی کنید. با این کار ایده های بیشتری به ذهن شما خطور می نماید و راحت تر می توانید مبلمان خود را در محیط جدید تجسم نمایید. اگر مدل خود را بر روی کاغذ ترسیم نمایید، در زمان خرید مبل ایده های بیشتری به ذهن شما خطور می نماید و تصمیم گیری بهتری خواهید داشت.

 

از نمونه های مختلف دیدن کنید:

یک نکته حرفه ای برای خرید مبلمان این است که همیشه از مشاهده نمونه های جدید استقبال نمایید! صرف نظر از اینکه در حال خرید یک بالشتک جدید، کاناپه یا مبل استیل هستید، همیشه نمونه پارچه یا مدل های دیگر را از فروشنده درخواست کنید. به این ترتیب، می توانید قبل از خرید مقایسه را انجام داده و راحت تر خرید نمایید. البته فروشگاه مد نظر شما نیز باید قابلیت ارائه نمونه های مختلف را داشته باشد.

 

به عناصر اتاق و مبلمان خود دقت کنید:

آیا میز مبل شما از چوب فشرده ساخته شده است؟ آیا مواد شیمیایی ضد شعله در داخل مبل شما وجود دارد؟ چه موادی در چسب چوب شما وجود دارد؟ اگر واقعاً می خواهید مبلمانی با بهترین کیفیت بخرید، بسیار مهم است که بدانید از چه نوع موادی استفاده می شود. البته در این حوزه اعتماد به برند و بررسی محصولات و سابقه فعالیت آنها می تواند به شما کمک شایانی نماید.

 

کیفیت مبلمان را بررسی کنید

چگونه می توان تشخیص داد که مبلمان با دوام ساخته شده اند؟ خرید از یک فروشگاه مبلمان با کیفیت با کارکنانی که به آنها اعتماد دارید شروع خوبی است! در زیر چند قانون کلی وجود دارد که باید هنگام خرید مبلمان در نظر داشته باشید:
ff2e419b-e763-4a29-b32e-ed7ca7995dc8

چوب خالص را به جای چوب های روکش دار انتخاب کنید. این کار جلوه مبل را نیز بهتر می نماید.

به دنبال مجموعه مبلمانی باشید که از پیچ یا رول پلاک بیشتری نسبت به چسب و میخ استفاده می کند زیرا مقاومت این طرح ها بیشتر است.

کیفیت فنرها را با در نظر گرفتن نزدیکی آنها به یکدیگر بررسی کنید

بالشتک های کاناپه ای را پیدا کنید که سریع به حالت اول باز می گردند یا کلاف دارند

پشت، کناره‌های کاناپه‌ها و صندلی‌ها را بررسی کنید تا ببینید تقویت شده‌اند یا خیر


 

در زمان مناسب خرید کنید:

بهترین زمان برای خرید مبلمان چه زمانی است؟ انتهای زمستان و اوایل بهار به طور کلی به عنوان ماه های ایده آل خرید مبلمان در نظر گرفته می شوند. این موضوع نیز به این دلیل است که اکثر فروشگاه‌های مبلمان در ماه های مذکور جنس های جدید دریافت می‌کنند. از همین رو شما با تنوع محصولات بیشتری روبرو می شوید و امکان مقایسه بهتری دارید.

 

به ترکیب و مطابقت اشکال در زمان خرید مبلمان دقت نمایید:

چه در حال خرید مبلمان برای یک خانه جدید باشید و چه در حال تغییر طراحی آپارتمان فعلی خود باشید، آنچه که بسیار مهم است تنوع در خرید شماست! شما می توانید تخت مستطیلی خود را با پاتختی های مدور متعادل کنید یا می توانید یک کاناپه بلند را با یک میز جلو مبلی مثلثی ست کنید. متنوع کردن اشکال به هر اتاقی جذابیت بصری می بخشد و حتی می تواند عناصر فنگ شویی را وارد خانه شما کند.
fd7279e3-2090-4e07-97ff-c7be9abd65a5

به سایز اجسام دقت نمایید:

حتی با بهترین مارک های مبلمان و شیک ترین قطعات سفارشی، اگر تعادل ایجاد نکنید، اتاق از نظر بصری جذاب نخواهد بود. یک ترفند ساده این است که مطمئن شوید وسایل متفاوت را با طیف وسیعی از اندازه های مختلف برای چیدمان خود خریداری می کنید. به عنوان مثال می توانید یک صندلی دو نفره بزرگ را با یک صندلی راحتی شیک در اتاق نشیمن خود ست کنید. حتی یک تخت بزرگ را با یک کمد بلند در اتاق خواب خود قرار دهید تا جذاب تر به نظر برسد. در خرید مبلمان دقت نمایید که نباید همیشه تعادل در فضای شما برقرار شود. به طور مثال اگر که از مبل های گرد استفاده می کنید، می توانید از جلومبلی های گوشه دار بهره ببرید تا فضای شما را بهتر و متعادل تر نماید. اما در نظر داشته باشید که هیچگاه سنخیت بین دکوراسیون شما از بین نرود. به طور مثال استفاده از جلو مبلی های فلزی با مبل های استیل گزینه خوبی نخواهد بود.

 

سفارشی سازی مبلمان

اگر به دنبال مبلمانی هستید که مادام العمر ماندگار باشد، طراحی خود را برای آنان اعمال کنید! این یک راه عالی برای به دست آوردن مبلمان با کیفیت بالا است که با زیبایی شناسی و نیازهای شما مطابقت دارد. اکثر فروشگاه‌ها فرصت‌هایی را برای سفارشی‌سازی مبلمان یا لوازم داخلی بر اساس نوع چوب، اندازه و موارد دیگر ارائه می‌دهند، لذا فروشگاهی را انتخاب نمایید که این شرایط را برای شما فراهم آورد.

 

آشنایی با مبل ویستا:

تهیه و خرید مبلمان از یک فروشگاه معتبر دارای اهمیت بالایی است و صنایع ویستا با توجه به سابقه طولانی که در حوزه صنعت مبلمان دارند، همواره باکیفیت ترین و بروز ترین محصولات را ارائه می دهند. به جرات می توان بیان داشت که تنوع محصول بالای این فروشگاه می تواند پاسخگوی هرگونه نیازی باشد. نکته مثبت در خصوص مبل ویستا این مورد می باشد که تمام مراحل طراحی، تولید، ساخت و ... تحت نظر متخصصان فروشگاه بوده لذا با قاطعیت می توان بیان نمود که مبل ارائه شده به مشتری در بالاترین سطح کیفی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied