شمانیوز
شما نیوز

توجه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به اقشار کمتر برخوردار

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف توانمندسازی مددجویان نهادهای حمایتی، بخش قابل توجهی از تسهیلات خود را به این قشر تخصیص داده است.

توجه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به اقشار کمتر برخوردار

به گزارش شمانیوز، رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان کشور بوده و برای این موضوع نیز اقدامات مختلفی انجام شده است. دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد؛ به‌طوری که به‌تازگی دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: «اولویت دولت سیزدهم، رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار است».

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به‌عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور همواره توجه ویژه‌ای به مناطق محروم جامعه داشته است. این بانک در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی، تسهیلات گسترده‌ای را به اقشار تحت پوشش این نهادها پرداخت کرده که عمده آن مربوط به ساکنان مناطق کمتر برخوردار کشور بوده است.

پرداخت۴۵۰هزار فقره تسهیلات معادل ۴۳هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۳۰هزار فقره تسهیلات به ارزش تقریبی ۲۲هزار میلیارد ریال به معرفی‌شدگان بنیاد برکت بخشی از این فعالیت‌های بانک در این حوزه است.

همچنین پرداخت ۱۲هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی و ۱۳هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۳۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بخش دیگری از فعالیت‌های بانک مهر ایران در این حوزه است.

عمده این تسهیلات مربوط به حوزه خوداشتغالی است. در واقع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده به جای پرداخت وام‌ در حوزه معیشتی، با پرداخت وام در حوزه اشتغال، این افراد را به سمت ایجاد درآمد پایدار برای خود و خانواده‌هایشان سوق دهد. به این صورت فرد علاوه بر اینکه برای بازپرداخت اقساط خود به مشکل برنمی‌خورد، نیازش به دریافت کمک از سوی نهادهای حمایتی نیز کاهش می‌یابد.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied