شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه اهل سنت قشم در نشست روسای جوامع هتل‌ داران ایران در قشم

اقتصاد جزیره قشم با توسعه گردشگری حلال رونق پیدا می کند

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: با توسعه گردشگری حلال و رفع برخی محدودیت های غیر ضروری می توان اقتصاد جزیره را که برای مردم بسیار مهم و حیاتی است، رونق ببخشیم.

اقتصاد جزیره قشم با توسعه گردشگری حلال رونق پیدا می کند

به گزارش شمانیوز؛ شیخ عبدالرحیم خطیبی در نشست روسای جوامع هتلداران کشور درسالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم افزود: در صورت توسعه گردشگری با غلبه بر آسیب های ناشی از تحریم می توانیم اشتغالزایی را هم در جزیره قشم توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه  ایران امن ‌ترین کشور در منطقه است و معرفی کشورمان به عنوان کشوری دارای خطر برای سفر، نشانه ضعف تعامل‌هاست، تصریح کرد: این موضوع از جمله دلایلی است که باعث می‌شود برخی از گردشگران خارجی  از سفر به ایران منصرف شوند.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: برخی کشورها با توسعه صنعت گردشگری در حال غلبه بر فقر و رکود اقتصادی در جوامع خودشان هستند  و از این صنعت  بیشترین درآمدها را کسب می‌کنند.

خطیبی ادامه داد: در ایران نیز با رواج گردشگری حلال می‌توان حداقل به درآمدی برابر با ۳۰ درصد درآمد کشورهای دارای صنعت توریسم جهانی، دست یافت که همین مقدار نیز پاسخگوی بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده هر گردشگر خارجی یکهزار و ۵۰۰ دلار ارز آوری دارد که معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است و کشورهایی مانند ترکیه بدون جاذبه‌های گردشگری، توانسته‌اند سهم مهمی از درآمد خود را در این حوزه تعریف کنند.

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: کشور ما سرشار از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است و در همین جزیره قشم می‌توان این سه مشخصه را مشاهده کرد که با این ظرفیت می‌توان بالاترین سودآوری در حوزه صنعت گردشگری را در جهان رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: هتل زیر ساخت توسعه است که باید ابعاد فرهنگی مانند نمازخانه برای هر هتل و یا مسجد مشترک برای چند هتل در نظر گرفت.

 گفتنی است نشست روسای جوامع هتل‌ داران ایران با حضور دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم،  شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، دکتر علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر جمشید حمزه ای رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه،  جمعی از روسای جوامع هتل داران استان ها و جمعی از معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه اآزاد قشم در سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

روابط عمومی و امور بین المل سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied