شمانیوز
شما نیوز

مهمترین مسئله کنونی هپکو، نداشتن سفارش کار است

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: مهمترین مسائلی که هم اکنون شرکت با آن مواجه است، نداشتن سفارش کار است که نیازمند حمایت مسئولان در سطح ملی است. بویژه سازماندهی و هدایت نیاز معادن کشور به تولیدات شرکت هپکو که شامل انواع بیل مکانیکی، بولدوزر و همینطور ماشین آلات دامتراک برای حمل محموله های سنگین صد تُن و بالاتر است که خوشبختانه ابرکارخانه هپکوی اراک در این زمینه تولیدات خود را شروع کرده است.'

مهمترین مسئله کنونی هپکو، نداشتن سفارش کار است

به گزارش شمانیوز؛ علی اکبر کریمی با همراهی محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت ضمن بازدید از کارخانه هپکوی اراک، گفت: شرکت هپکو سرمایه ارزشمندی برای کشور است. کارکنان پرتلاش و غیرتمند هپکو، این شرکت را با چنگ و دندان حفظ کردند و از نابودی آن جلوگیری کردند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: ما هم به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تلاش خواهیم کرد تا این شرکت به دوران رونق خود بازگردد. با تلاشی که خوشبختانه در هپکو به عمل آمده، این شرکت روی ریل افتاده و حرکت خود را به سمت رونق تولید آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: مهمترین مسائلی که هم اکنون شرکت با آن مواجه است، نداشتن سفارش کار است که نیازمند حمایت مسئولان در سطح ملی است. بویژه سازماندهی و هدایت نیاز معادن کشور به تولیدات شرکت هپکو که شامل انواع بیل مکانیکی، بولدوزر و همینطور ماشین آلات دامتراک برای حمل محموله های سنگین صد تُن و بالاتر است که خوشبختانه ابرکارخانه هپکوی اراک در این زمینه تولیدات خود را شروع کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما انتظار داریم انشاءالله با جلوگیری از واردات بی رویه ماشین آلات معدنی بویژه واردات ماشین آلات مستعمل که باعث اتلاف سرمایه ها و منابع ارزی کشور می شود، این نیاز کشور که در توسعه معادن نیز بسیار مورد نیاز است، به سمت شرکت هپکو هدایت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از ابتدای سال 1398 تا پایان آبان ماه سالجاری متاسفانه 480 میلیون دلار واردات ماشین آلات رخ داده است. اگر درصدی از این واردات به سمت شرکت هپکو هدایت شود، قطعا این شرکت رونق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هپکوی اراک در سال 1385و 86 بیش از 2 هزار دستگاه تولید داشته و امروز نیز این ظرفیت در هپکو وجود دارد تا انشاء الله به همان رونق برگردد و نیاز کشور را برطرف سازد، افزود: توسعه معادن جزء سیاست های کشور است و از این جهت نیز هپکوی اراک ظرفیت های مناسبی برای تامین ماشین آلات معدنی دارد که می تواند با قدرت به این حوزه نیز ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این شرکت در حوزه های صنایع نفت و گاز نیز رزومه خوبی دارد. علاوه بر آن تولید جرثقیل های سنگین بندری در حیطه تخصصی شرکت هیکوی اراک است که البته همینک 12 دستگاه از آن ساخته و در بندر شهید رجایی نصب شده است. ما با تمام قوا، از تلاش های ارزشمندی که مدیریت و کارکنان شرکت هپکو به عمل می آورند، حمایت می کنیم./

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied