شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

تامین مالی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی

مدیرعامل بانک مسکن از تامین مالی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها خبر داد.

تامین مالی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی

به گزارش شمانیوز؛ محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، در خصوص آخرین وضعیت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با آغاز فرایند ثبت نام توسط وزارت راه و شهرسازی در حدود 2 میلیون نفر تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: طبق قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی شبکه بانکی را برای تامین مالی 360 هزار میلیارد تومان تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح از سوی بانک مرکزی به 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری عامل تخصیص داده شده است، افزود: سهم بانک مسکن تامین مالی به میزان 630 هزار میلیارد ریال برای 210 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در خصوص تامین مالی پروژه های باقی مانده از طرح اقدام ملی مسکن به عنوان تکالیف این بانک گفت: برای تامین مالی این طرح هم بیش از 245 هزار نفر نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند و بیش از 107 هزار میلیارد ریال از جانب متقاضیان نزد بانک سپرده گذاری شده که از این میزان بیش از 54 هزار میلیارد ریال به پروژه ها اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی متقاضیان واجد شرایط را به شبکه بانکی معرفی کند تا بانک ها نیز در زمان باقی مانده سال، با توجه به تکلیف قانونی نسبت به تخصیص منابع اقدام کنند.

 

هیبنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied