شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد در جلسه هیئت اندیشه ورزی اقتصادی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد:

لزوم بازنگری در رویکردها بر مبنای اقتصاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه طلاب عضو هیئت اندیشه ورزی اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان، بر لزوم بازنگری در رویکردها و حرکت در مسیر تحقق اقتصاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

لزوم بازنگری در رویکردها بر مبنای اقتصاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی

به گزارش شمانیوز؛ دکتر سید احسان خاندوزی که به صورت وبیناری در این جلسه شرکت کرده بود، با تقدیر از زحمات حوزه علمیه خراسان در جهت پیوند اندیشه های دینی با حوزه اقتصاد، بیان داشت: یک عطش جدی در عرصه سیاستگذاری و تعیین تکلیف مسایل اقتصادی با رویکرد های برآمده از اقتصاد اسلامی در کشور وجود دارد.

وی گفت: اگر رویکرد اقتصاد اسلامی در روندها و مسیر های جهت ساز و سرنوشت ساز حوزه اقتصاد کشور به عنوان الگو در نظر گرفته شوند، می تواند بسیاری از قوانین و مقررات و مصوبات مجلس و در نهایت چهره واقعی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر چنین الگوهایی را از ابتدا، به درستی انتخاب نکنیم، ممکن است در مسیری قرار بگیریم که اگر نگوییم بی بازگشت، اما بازگشت از آن بسیار دشوار خواهد بود و آثار آن نه تنها در سطح خرد و زندگی خانوار ها و فعالان و اصناف کوچک بلکه شرکت ها و سازمان ها و تولید کنندگان بزرگ را از خود متأثر خواهد ساخت.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: معیار ها و خط کش های مد نظر در اقتصاد اسلامی مثل برقراری عدالت، رفع فقر و فساد و توانمند سازی همه اقشار، در پس ذهن سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان اصلی کشور قرار دارد.

وی افزود: هر چقدر بیشتر به این الگو ها، از منظر اندیشه ناب آمیخته با تجارب و نگاه های نظری پرداخته شود، حتما ثمرات آن مهم تر و متفاوت تر خواهد شد.

وزیر اقتصاد در ادامه با تأکید بر اینکه، ما در گام دوم انقلاب اسلامی به چنین بازنگری ها و بازاندیشی ها در رویکرد ها و الگو های پیشین، بیش از پیش نیاز داریم، تصریح کرد: اگر ما این انتخاب ها را اصلاح نکرده و نظریه پردازی های خود را با مسایل واقعی اقتصاد مردم، تولیدکنندگان، فعالان تجاری، بانکداران، سرمایه گذاران بازار های مالی و ... نزدیک نکنیم و ثمره این نظریه پردازی ها موجب تغییر در آن الگوها نشود، مصداق علم و عالم بی عمل بوده ایم.

وی اظهار داشت: انتظار می رود کسانی که چنین دغدغه هایی در مورد نظام سیاست گذاری و حیات اقتصادی جامعه دارند، ورود جدی تری به عرصه داشته باشند و با آزاد اندیشی بیشتر علمی و روحیه نقادی، به در انداختن طرح ها متفاوتی که بتواند خروجی های اقتصاد ایران را نسبت به وضع فعلی بهبود ببخشد، کمک کنند.

وزیر اقتصاد افزود: ما هم در وزارت اقتصاد، بقدر وسع خودمان، وظیفه داریم به پیشبرد چنین طرح های نویی کمک کنیم.

دکتر خاندوزی با اشاره به دعوت و همکاری این وزارتخانه از اساتید خوش سابقه و خوشنام در حوزه اقتصاد اسلامی در پژوهشکده وزارت اقتصاد و تلاش های صورت گرفته در معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت متبوع در این راستا، ابراز امیدواری کرد و گفت: ظرفیت های تحولی در حوزه اندیشه ای به ویژه اندیشه اسلامی، فراتر از برگزاری جلسات سالانه و سمینار های هر از گاه، بتواند به کار سیاستگذاری حوزه اقتصاد بیاید بنابراین باید جدی و مستمر این مهم را پیگیری کرد.

وی از تلاشگران عرصه اقتصاد اسلامی خواست، پیرامون شیوه ارتباط و اتصال مباحث نظری این عرصه با اقتصاد کشور نیز به جمع بندی مناسب رسیده و آن را در اختیار وزارت اقتصاد و سایر سیاستگذاران و تصمیم گیران اقتصادی قرار دهند.

 

روابط عمومی بانک رفاه کارگران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied