شمانیوز
شما نیوز

در آستانه سالروز صنعت پتروشیمی؛

پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی قرارداد پژوهشی امضا کردند

با حضور وزیر نفت و در آستانه سالروز صنعت پتروشیمی، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی، قرارداد یکساله پژوهشی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود پژوهشی منطقه ماهشهر، با هدف متنوع سازی سبد محصولات و تسریع در فرآیند داخلی سازی کاتالیست‌های مصرفی امضا کردند.

پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی قرارداد پژوهشی امضا کردند

به گزارش شمانیوز، با حضور وزیر نفت و در آستانه سالروز صنعت پتروشیمی، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی، قرارداد پژوهشی امضا کردند.

بر اساس این توافق یکساله بین دو شرکت مقرر شد که امکانات و ظرفیت‌های پایلوت تولید آزمایشگاهی پلی‌اتیلن ترفتالات موجود در شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی ماهشهر در اختیار مدیریت پژوهش و فن‌آوری شرکت پتروشیمی شهید تندگویان قرار بگیرد.پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی قرارداد پژوهشی امضا کردند.

هدف نهایی از امضای این قرارداد استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود واحد پایلوت پلی‌اتیلن ترفتالات شرکت پژوهش و فن آوری مستقر در ماهشهر بوده تا با تکمیل برنامه و پروژه‌های پژوهشی زمینه دستیابی به دانش تولید محصولات جدید پلی‌اتیلن ترفتالات در گرید‌های نساجی و بطری، بومی سازی و داخلی سازی برخی از کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی فراهم شود.

گفتنی است، متنوع‌سازی سبد محصولات تولیدی هم یکی از برنامه‌های کلیدی اجرایی بوده است. عرضه تجاری گرید چادرمشکی، LM۱۴۰ با هدف تولید مواد اولیه ماسک‌های تنفسی و گان‌های پزشکی، گرید HVPET برای تولید نخ لاستیک ... آغاز و به‌زودی گرید AuvPET هم با کاربرد در ظروف بسته بندی روغن‌های مایع خوراکی به تولید تجاری خواهد رسید.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied