شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

آزمایش خون در منزل در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت

این روزها با گسترش بیماری‌های مسری مانند کووید ۱۹، آنفولانزا و غیره بیش از گذشته انجام آزمایش خون در منزل احساس می‌شود. آزمایش خون ازجمله تست‌های پرکاربرد در آزمایشگاه محسوب می‌شود. نمونه‌گیری و آزمایش در منزل به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی است.

آزمایش خون در منزل در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت

شما می‌توانید به‌صورت آنلاین از صفحه اصلی آنی آزما آزمایش خون خود را پذیرش کنید و سپس نمونه‌گیری در منزل یا محل کارتان در اسرع وقت انجام می‌شود. همچنین جواب تست شما به‌صورت آنلاین در سایت قرار می‌گیرد. ولی سؤالی که ممکن است برای شما تابه‌حال پیش‌آمده باشد این است که منظور از آزمایش خون چه تست‌هایی است؟ و یا این‌که آزمایش خون به چه منظور انجام می‌شود؟ در این مقاله ما قصد داریم در مورد آزمایش در منزل، انواع آن و سؤالات احتمالی شما در این مورد صحبت کنیم.

 

انواع آزمایش خون در منزل:

گاهی افراد به‌صورت چکاپ سالانه و گاهی به علت حس اختلال و مشکلی در خود در آزمایش خون در منزل را دارند. هر فرد باید در طول سال حداقل دو بار آزمایش خون را انجام دهید. چکاپ های شش‌ماهه درواقع یک گزارش کلی از وضعیت سلامت بدن در اختیار پزشک قرار می‌دهد و درصورتی‌که احتمال بروز بیماری وجود داشته باشد، زنگ هشدار به صدا درمی‌آید. آمار پزشکی نشان داده است که با تشخیص به‌موقع بسیاری از بیماری‌ها، از پیشرفت آن‌ها جلوگیری شده و بیمار در کوتاه‌ترین زمان سلامتی خود را به دست آورده است. در ادامه شما می‌توانید با انواع آزمایش خون در منزل آشنا شوید:

آزمایش CBC  در منزل:

یکی از انواع آزمایش خون در منزل که بسیار پرکاربرد است تست CBC است. خون شما از پلاکت، گلبول‌های قرمز و گلبول‌های سفید تشکیل‌شده است که همه این سلول‌ها در بدنی که به بیماری مبتلا نشده است، به تعداد نرمال وجود دارند اما کافی است به نوع خاصی از بیماری مبتلا شوند که جمعیت سلول‌های خون تغییر کند. از طریق شمارش جمعیت این سلول‌ها، می‌توان نوع بیماری را دقیق‌تر تشخیص داد؛ بنابراین آزمایش CBC اطلاعات بسیاری در مورد وضعیت بدن به ما می‌دهد. پزشک با توجه به علائم موجود در شما می‌تواند از آزمایش CBC برای تشخیص بیماری‌های زیر استفاده کند:

  • یافتن علت مشکلات انعقادی
  • بررسی میزان کلی سلامت جسمانی شما پس از انجام شیمی‌درمانی
  • احتمال وجود آنمی
  • بررسی علت وجود علائمی مثل تب، ضعف، درد و غیره
  • ارزیابی وضعیت کلی بدن شما

آزمایش قند خون در منزل:

یکی از تست‌هایی که به‌عنوان آزمایش خون در منزل باید به‌طور مرتب به‌ویژه در افرادی که دارای سابقه خانوادگی در این زمینه هستند آزمایش خون است. همچنین درصورتی‌که علائم دیابت را داشته باشید، متخصص از شما می‌خواهد آزمایش قند خون را انجام دهید. به‌طورکلی با این آزمایش می‌توان هرگونه انحراف قند خون از سطح نرمال را تشخیص داد. در این صورت متخصص می‌تواند تشخیص دقیق‌ترید در مورد شرایط بدنی شما داشته و در صورت ابتلا به هر نوع بیماری، درمان را شروع کند. آزمایش قند خون برای تعیین اینکه سطح قند خون شما در محدوده سالم است یا خیر استفاده می‌شود. این آزمایش همچنین برای غربالگری و تشخیص دیابت و شرایط پیش دیابتی و نظارت بر روند درمان قند خون بالا (هایپرگلیسمی) یا قند خون پایین (هیپوگلیسمی) درخواست می‌گردد. آزمایش قند ادرار نیز برای بررسی میزان قند موجود در ادرار کاربرد دارد. انواع آزمایش‌هایی که جهت تشخیص دیابت انجام می‌شود شامل موارد زیر است:

تست‌های کبدی در آزمایش خون در منزل:

یکی دیگر از موارد آزمایش خون در منزل، انجام تست‌های کبدی است.  آزمایش‌های کبدی به‌منظور تشخیص انواع بیماری‌ها و مشکلات کبدی انجام می‌شود.  معمولاً کبد از روی پوست قابل‌لمس نیست چون توسط این عضو قفسه سینه محافظت می‌شود. وظیفه اصلی کبد فیلتر کردن خون بخش گوارشی قبل از عبور از آن به بقیه بدن است؛ کبد همچنین مواد شیمیایی و داروهای متابولیزه شده را نیز سم‌زدایی می‌کند. همان‌طور که این کار را انجام می‌دهد کبد صفرا را به روده‌ها می‌فرستد. همچنین، پروتئین‌ها را برای لخته شدن خون و دیگر وظایف مهم می‌سازد. تست‌های کبدی آنزیم‌های کبدی  ALT, AST,GGT,LDH, ALK و بیلی‌روبین آلبومین و غیره بررسی می‌شود.

تست‌های کلیوی:

تست‌های کلیوی یکی دیگر از آزمایش خون در منزل است که بسیار حیاتی است. کلیه‌ها ٢ عضو لوبیایی شکل هستند که در قسمت پشتی شکم و در طرفین مهره‌های ١ تا ٤ کمری قرار دارند. سایز هر کلیه به‌اندازه یک‌مشت بسته بوده و وزن هرکدام از آن‌ها تقریباً ۱۵۰ گرم است. وظیفه‌ی اصلی کلیه‌ها تصفیه و پاکسازی خون و دفع سموم و مواد زائد از بدن است. از دیگر عملکرد کلیه‌ها می‌توان به تنظیم تعادل آب و الکترولیت بدن، کنترل فشارخون و درنهایت سنتز و ساخت گلبول قرمز و ویتامین D اشاره کرد. آزمایش کلیوی به‌منظور ارزیابی عملکرد کلیه انجام می‌شود و مارکر های بیوشیمیایی مختلفی وجود دارند که اندازه‌گیری آن‌ها در خون و همچنین نمونه ادرار می‌تواند به‌عنوان معیاری نسبت به عملکرد کلیه در نظر گرفته شود.

آزمایش ویتامین‌ها و مواد معدنی در منزل:

ویتامین‌ها ازجمله مهم‌ترین تست‌های آزمایش خون در منزل به شمار می‌روند. چکاپ کامل ویتامین‌ها شامل آزمایش موادی است که برای بدن بسیار حیاتی هستند و نقش حیاتی برای سلامت انسان‌ها دارند. وجود ویتامین‌ها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. ویتامین‌ها در بسیاری از فعالیت‌های بدن نقش دارند و به دودسته‌ی ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های ضروری به آن‌هایی اطلاق می‌شود که بدن توانایی تولید کامل آن‌ها را نداشته و باید وارد بدن شوند ولی بدن توانایی تولید ویتامین‌های غیرضروری را دارد و نیازی به تأمین آن‌ها نیست. هدف از چکاپ ویتامین‌ها اندازه‌گیری و بررسی مقادیر آن‌ها در بدن است. برخی از ویتامین‌ها به‌صورت محلول در آب بوده و برخی دیگر محلول در چربی هستند. چکاپ ویتامین‌ها ممکن است به دلایل مختلفی و بر اساس تشخیص پزشک معالج درخواست می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنجش سیستم دفاعی بدن در مواردی که فرد از سرماخوردگی‌های مکرر یا بیماری‌های عفونی زیادی که مبتلا می‌شود، شکایت دارد.
  • تشخیص افتراقی بیماری راشیتیسم و استئومالاسی
  • در ریزش شدید مو و در تغییرات پوستی مانند خشکی، پوسته‌پوسته شدن و ترک‌های نامشخص
  • بررسی علت بعضی از کم‌خونی‌ها
  • در خستگی‌ها و کج‌خلقی‌ها و غیره

آزمایش کرونا در منزل:

این روزها انجام آزمایش خون در منزل برای تست‌های کرونا با گسترش ویروس کووید ۱۹ و افزایش ابتلا به آن و نیاز به قرنطینه در صورت ابتلا آن بسیار گسترش‌یافته است. تست کرونا در منزل یک روش آسان و کاربردی جهت تشخیص است. انجام  آزمایش کرونا در منزل ازنظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. این روزها با افزایش ترافیک و هزینه‌های رفت‌وآمد مراجعه به یک مرکز دارای هزینه بالایی است که با انجام این روش می‌توان در هزینه‌های تشخیص و درمان تا حدود زیادی صرفه‌جویی کرد. با مدرنیته شدن جهان امروز روزبه‌روز جهان به سمتی سوق پیدا می‌کند راه‌های انجام کارهای ضروری ازجمله انجام آزمایشات است. انجام  تست کرونا در منزل این امکان را فراهم می‌کند که بدون هیچ‌گونه دردسری آزمایش خود را انجام دهید.

آزمایش کرونا در منزل

زمان برای همه ما به یک مسئله بسیار مهم تبدیل‌شده است. به‌طوری‌که شاید ممکن است شما از انجام دادن بسیاری از کارها حتی ضروری به علت کمبود وقت صرف‌نظر کرده باشید ولی با انجام آزمایش در منزل می‌توانید علاوه بر آن‌که در زمان خود صرفه‌جویی کرده باشید این زمان را صرف خانواده‌تان کنید. همچنین حتی اگر قادر به مرخصی از کار خود نیستید نگران نباشید شما می‌توانید آزمایش خود را در محل کار خود نیز انجام دهید. انجام  تست کرونا در منزل در منزل این امکان را به شما می‌دهد بدون آن‌که مجبور به خروج از قرنطینه باشید نمونه‌گیری در منزل یا محل کار خود انجام دهید.

این روزها با شیوع مجدد سویه اومیکرون در ایران و جهان و افزایش مرگ در اثر ابتلا به این بیماری همه ما بیشتر از گذشته مایل به قرنطینه هستیم. ترس از ابتلا به بیماری‌های مسری مانند کووید ۱۹، آنفولانزا و غیره گاهی ممکن است باعث امتناع از حضور در مراکز درمانی شده است ولی باید توجه داشت که این نگرانی‌ها نباید مانع از انجام چکاپ های سالانه و پیگیری سلامت شما باشد؛ بنابراین آنی آزما با توجه به نیازی که از گذشته بوده است با انجام پذیرش‌های آنلاین و انجام نمونه‌گیری در منزل در سریع‌ترین زمان و همچنین جواب دهی بدون نیاز حضوری بهترین انتخاب برای انجام آزمایش‌های خون شما و خانواده‌تان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied