شمانیوز
شما نیوز

کلیات طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و کارخانجات در جلسه این کمیسیون خبر داد.

کلیات طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

به گزارش شمانیوز؛ عزت‌الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب دو فوریت طرح جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و کارخانجات در جلسه علنی سه‌شنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، بررسی کلیات این طرح امروز در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: بررسی کلیات و جزئیات این طرح در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه مجلس قرار دارد و با توجه به فضای حمایتی که در مجلس نسبت به بخش تولید وجود دارد، این طرح به تصویب خواهد رسید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح دو محور اصلی دارد، عنوان کرد:‌ این طرح به دنبال این است که اولاً کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به هیچ‌عنوان تعطیل نشوند و از راه‌هایی مانند فروش سهام به طلبکاران، طلب آنها پرداخت شود و ثانیاً در برخی جرائم اقتصادی از اعمال مجازات زندان برای فعالان اقتصادی جلوگیری شده و دست قاضی برای اعمال مجازات‌های جایگزین بازتر شود.

اکبری با اشاره به سیاست دولت و قوه قضاییه در جهت حمایت از تولید و احیای کارخانه‌ها بیان داشت: نمایندگان مجلس نیز از ابتدای دوره یازدهم به دنبال ایجاد بسترهای حقوقی و قانونی برای جلوگیری از تعطیلی بی‌رویه واحدهای تولیدی و کارخانجات بوده‌اند چرا که در شرایط جنگ اقتصادی تعطیلی کارخانه و واحد تولیدی آن هم به هر بهانه‌ای، خیانت و ضربه به کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر سه قوه هماهنگ بوده و دارای رویکرد انقلابی هستند و خروجی این هماهنگی و رویکرد مشترک نیز باید حل مشکلات کشور از جمله در بخش تولید و معیشت مردم باشد که امیدواریم با تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون و نیز با تصویب طرح توسعه دیپلماسی اقتصادی در هفته های آینده، زمینه لازم برای حمایت از تولید و رفع مشکلات مردم فراهم شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied