شمانیوز
شما نیوز

تلویزیون‌های جدید ال‌جی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بی‌نظیر، تجربه کاربری جدیدی را در تماشای محتوا رقم می‌زنند

مدل‌های ۲۰۲۲ ال‌جی باکیفیت تصویر عالی، صفحه‌نمایش با سایزهای گوناگون و خدمات سبک زندگی هوشمند عرضه می‌شوند.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بی‌نظیر، تجربه کاربری جدیدی را در تماشای محتوا رقم می‌زنند

به گزارش شمانیوز؛ ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز از پیشرفته‌ترین و چشمگیرترین مجموعه تلویزیون‌های OLED 2022 خود رونمایی کرد. انتظار می‌رود جدیدترین مدل‌های ال‌جی با فناوری‌های تصویری قدرتمند و سیستم‌عامل WebOS ارتقایافته‌ای که دارند و به لطف ویژگی‌ها و خدمات هوشمند بیشتری که ارائه می‌دهند، تجربه‌ی تماشا و تجربه کاربری تلویزیون را طوری تغییر دهند که تا پیش‌ازاین کسی تجربه نکرده است.

تلویزیون‌های LG OLED که برای ۹ سال پیاپی در صدر تلویزیون‌های ممتاز بازار جهانی بوده و برنده جایزه نوآوری CES برای هشت سال متوالی است، بخش تلویزیون‌های پرمیوم را طوری تغییر داده که همیشه به اولین انتخاب برای میلیون‌ها مصرف‌کننده در سراسر جهان تبدیل شود۱.

پیکسل‌های خود نورده تلویزیون‌های OLED می‌توانند به‌صورت جداگانه روشن و خاموش شوند تا عمیق‌ترین رنگ سیاه، رنگ‌های فوق‌العاده طبیعی و کنتراست بی‌نهایت را ارائه دهند. پنل OLED بدون نور پس‌زمینه، دارای طراحی نازک‌تر و سبک‌تر از دیگر فناوری‌های صفحه‌نمایش موجود در بازار است و امکان ایجاد طراحی های بی‌سابقه‌ای مانند تلویزیون‌های خم شونده و رول شونده را فراهم می‌کند.

مدل‌های جدید سری G2 با پنل OLED پیشرفته ال‌جی در کلاسی خاص قرار دارند. مرحله‌ی بعدی تکامل پنل‌های LG OLED شامل فناوری OLED evo است که در هر دو سری G2 و سری منتخب C2 ارائه می‌شود. این پنل قادر است روشنایی بیشتری را برای تصاویر فوق‌العاده زنده و واقعی با وضوح و جزئیات شگفت‌انگیز ارائه کند.

6

استفاده از پردازنده هوشمند جدید α۹ نسل ۵ ال‌جی۲، فناوری Brightness BoosterTM این شرکت، تلویزیون‌های سری G2 را قادر می‌سازد تا روشنایی بیشتری را از طریق بهبود اتلاف گرما و الگوریتم پیشرفته‌تر ارائه دهند۳.

سری LG G2 2022 شامل یک مدل جدید ۸۳ اینچی و اولین مدل ۹۷ اینچی OLED جهان است؛ که مکمل تلویزیون‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی موجود در این چرخه‌ی تولید به شمار می‌آیند. سری G2 ال‌جی با طراحی بهبودیافته‌ی Gallery Design هم‌تراز با دیوار عرضه می‌شوند.

سری LG C2 نیز متنوع‌ترین اندازه‌های صفحه‌نمایش را برای سال ۲۰۲۲ ارائه می‌کند: اولین تلویزیون ۴۲ اینچی OLED جهان که گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمینگ با کنسول های بازی و رایانه‌های شخصی است؛ به‌علاوه‌ی مدل‌های ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷، ۸۳ اینچی که تمامی این سری تلویزیون‌های OLED دارای حاشیه‌های نازک‌تر هستند تا علاوه بر طراحی بسیار شیک، زاویه دید وسیع‌تری نیز داشته باشند.

سرعت بیشتر و هوشمندتر

قلب تپنده‌ی اکثر مدل‌های تلویزیون جدید ال‌جی، پردازنده α۹ Gen 5 از یادگیری عمیق برای بهبود عملکرد و متمایز کردن عناصر پیش‌زمینه و پس‌زمینه از یکدیگر و ایجاد کیفیت سه‌بعدی برای تصاویر روی صفحه استفاده می‌کند. α۹ Gen 5 همچنین قابلیت‌های AI Sound Pro ال‌جی را توسعه می‌دهد تا صدای واقعی‌تری را در اختیار بینندگان قرار دهد. بلندگوهای داخلی تلویزیون را قادر می‌سازد تا صدای فراگیر مجازی ۷٫۱٫۲ تولید کنند.

5

جدیدترین نسخه پلتفرم تلویزیون هوشمند نوآورانه ال‌جی، با ارائه‌ی حداکثر راحتی و کشف محتوای آسان‌تر کمک می‌کند تا تجربه کاربر در تلویزیون‌های جدید ال‌جی بسیار دل‌پذیرتر باشد. WebOS 22 نیز با ارائه‌ی پروفایل‌های شخصی به کاربران کمک می‌کند تا تجربه تماشای برنامه‌های دلخواه خود را داشته باشند و از آن لذت ببرند.

در هر پروفایل، کاربران می‌توانند دسترسی سریع به سرویس‌های پخش موردعلاقه خود را تنظیم کنند و پیشنهادهای محتوای متناسب با علایق خود را بر اساس تاریخچه‌ی برنامه‌های قبلی که تماشا کرده‌اند دریافت کنند. همچنین در این بخش می‌تواننداعلان پخش زنده‌ برنامه‌های ورزشی موردعلاقه خود را هم دریافت کنند و به‌این‌ترتیب، تماشای هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهند. برای ورود به پروفایل‌های شخصی می‌توان از مرورگر تلویزیون یا از گوشی هوشمند با NFC Magic Tap استفاده کرد.

قابلیت NFC Magic Tap همچنین می‌تواند برای پخش محتوای تلفن همراه در تلویزیون ال‌جی استفاده ‌شود۴.

بینندگان می‌توانند با استفاده از اشتراک‌گذاری اتاق به اتاق، محتوا را از یک تلویزیون به تلویزیون دیگر در خانه منتقل (Mirror) کنند که امکان مشاهده محتوای کابلی یا ماهواره‌ای را در تلویزیون دیگر از طریق Wi-Fi بدون ست‌تاپ باکس اضافی فراهم می‌کند۵.

همچنین قابلیت جدید برای سال ۲۰۲۲، Always Ready است که تلویزیون ال‌جی را هنگامی‌که از آن استفاده نمی‌کنید به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. Always Ready که به راحتی از طریق منوی تنظیمات قابل تنظیم است، با فشار دادن دکمه روشن/خاموش روی ریموت کنترل ال‌جی فعال می‌شود تا صفحه‌نمایش را به یک بوم (آلبوم) دیجیتال برای نمایش آثار هنری، یا پخش موسیقی تبدیل کند۶.

علاوه بر این، ارتقاء هوش مصنوعی ThinQ، به تلویزیون‌های ۲۰۲۲ ال‌جی اجازه می‌دهد تا به قطب‌ اصلی خانه‌های هوشمند تبدیل شوند. LG ThinQ AI علاوه بر ارائه قابلیت کنترل صوتی با سازگاری با سایر دستگاه‌های مجهز به ThinQ، امکان پشتیبانی از Matter را نیز فراهم می‌کند؛ Matter استاندارد صنعتی جدیدی برای خانه‌های هوشمند امن‌تر و یکپارچه‌تر است که تلویزیون‌های ال‌جی را به عنوان کنترل‌کننده تمامی دستگاه‌های متصل تبدیل می‌کند۷.

4

کیفیت تصویر فوق‌العاده

تلویزیون‌های LG OLED که توسط مصرف‌کنندگان، کارشناسان فناوری و بزرگ‌ترین نام‌های صنعت فیلم تأییدشده‌اند، همچنان به ارتقای سطح کیفیت تصویر ادامه می‌دهند. پنل‌های موجود در سری‌های OLED 2022 توسط آژانس جهانی تست محصول Intertek برای ۱۰۰ درصد خلوص رنگ و ۱۰۰ درصد حجم رنگ تأییدشده‌اند.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی در توانایی تطبیق رنگ‌های موجود در محتوای منبع اصلی منحصربه‌فرد هستند و همه رنگ‌ها را بدون در نظر گرفتن روشن یا تیره بودن تصاویر نمایش داده‌شده به‌طور دقیق نمایش می‌دهند۸.

همچنین تمامی تلویزیون های LG OLED 2022 دارای گواهینامه flicker-free از TÜV Rheinland و Underwriters Laboratories و گواهینامه glare-free by UL هستند.

پنل‌های OLED ال‌جی همچنین توسط TÜV Rheinland به دلیل بازتاب کم ‌نور آبی خود به رسمیت شناخته‌شده‌اند و اولین نمونه در جهان هستند که به دلیل انتشار نور آبی کم و Eyesafe، مورد تایید آژانس استانداردهای بهداشتی مستقر در ایالات‌متحده هستند.

تلویزیون‌های ال‌جی نه‌تنها مورد قدردانی فیلم‌سازان برای دقت تصویر خود قرار دارند، بلکه تماشای فیلم‌ها را بر اساس آنچه سازندگان در نظر داشتند نیز برای مشتریان فراهم می‌کنند؛ این فناوری اولین بار در سال ۲۰۲۱ توسط ال‌جی عرضه شد تا کاربر با سوئیچ به حالت Filmmaker بتواند از محتوای Amazon Prime Video لذت ببرد.

3

انتخابی بی‌نظیر برای گیمینگ

تلویزیون‌های LG OLED در طول سال‌ها مدعی بسیاری از عناوین اولیه‌ی صنعت گیمینگ بوده‌اند؛ ازجمله می‌توان به اولین تلویزیون OLED که از NVIDIA G-SYNC® Compatible پشتیبانی می‌کند و اولین تلویزیون ۸K OLED برای نمایش بازی‌ها باکیفیت ۸K با کارت‌های گرافیک NVIDIA® GeForce RTX™ ۳۰ اشاره کرد.

بازمان پاسخ ۱ میلی‌ثانیه‌ای، تأخیر ورودی کم و حداکثر چهار پورت HDMI که از چندین ویژگی HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند، جای تعجب نیست که LG OLED انتخابی ایده­آل برای طرفداران بازی‌های کنسول­های گیمینگ و رایانه شخصی باشد. همچنین با پشتیبانی از NVIDIA GeForce NOW و پلتفرم‌های بازی­های ابری Google Stadia، گیمرها می‌توانند تنها با استفاده از یک دسته‌ی کنترلی بازی، سرگرم شوند.

برای اولین بار در سال ۲۰۲۲، مشتریان ال‌جی می‌توانند به‌راحتی مستقیماً از منوی بهینه‌ساز­­­ بازی تلویزیون (Game Optimizer)، ویژگی‌های خاص گیمینگ و پیش تنظیم‌های نمایشگر را انتخاب و بین آن‌ها سوئیچ کنند.

منوی Game Optimizer دسترسی سریع به حالت جدید Dark Room را فراهم می‌کند که روشنایی صفحه‌نمایش را برای تجربه بهتر گیمینگ در زمان خاموش بودن چراغ‌ها تنظیم می‌کند. تنظیمات مربوط به G-SYNC Compatible، FreeSync Premium و نرخ نوسازی متغیر (VRR) نیز به‌راحتی از منوی بهینه‌ساز بازی تلویزیون قابل‌دسترسی هستند.

علاوه بر این، یک حالت ورزشی جدید به تنظیمات پیش‌فرض برای بازی‌های تیراندازی، و بازی‌های استراتژیک اضافه‌شده است و جزئیات بیشتری را برای واقعی‌تر به نظر رسیدن بازی‌ها ارائه می‌دهد.

LG QNED Mini LED

ال‌جی با نشان دادن رهبری و پیشگام بودن مستمر خود در دنیای تلویزیون‌های LCD، از مجموعه تلویزیون‌های QNED توسعه‌یافته برای سال ۲۰۲۲ نیز پرده‌برداری می‌کند. با بهره‌مندی از فناوری Quantum Dot NanoCell خود ال‌جی، این محصولات رنگ‌های درخشان با حجم رنگ ۱۰۰ درصدی را ارائه می‌دهند. تلویزیون LG QNED Mini LED که قادر به ارائه رنگ‌های غنی و دقیق در روشن‌ترین و تاریک‌ترین مناطق صحنه است، به لطف فناوری Precision Dimming ال‌جی، کنتراست شگفت‌انگیزی نیز دارد.

همه مدل‌هایی که از سری QNED 90 شروع می‌شوند دارای گواهی ثبات رنگ ۱۰۰%  هستند، بنابراین بینندگان هر بار تصویر یکسان و باکیفیت بالا را در زوایای دید متفاوت می‌بینند۹.

2

تجربه تعاملی

در سال ۲۰۲۲، ال‌جی با افزودن سرویس‌های جدیدی که تجربه‌های شخصی و تعاملی بیشتری را در خانه مهیا می‌کند، تجربه‌ی جدیدی از تماشای محتوا در تلویزیون را برای کاربر رقم می‌زند.

اپلیکیشن LIVENow که برنده جایزه شده است، دسترسی به کنسرت‌های آنلاین زنده، نمایش‌ها، ورزش‌ها و سایر رویدادهای زنده برتر را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند فعالانه در آن شرکت کنند یا به تماشای آن‌ها بنشینند. با LIVENow، تلویزیون ال‌جی به دروازه‌ای برای تجربه‌های مجازی جدید تبدیل می‌شود و امکان لذت بردن از کنسرت با دوستان و خانواده و طرفداران از سراسر جهان را فراهم می‌کند.

LG Fitness – ال‌جی همچنین اولین پلتفرم سلامتی خود به نام LG Fitness را معرفی می‌کند تا به کاربران کمک کند از سبک زندگی سالم‌تری در خانه لذت ببرند. کاربران می‌توانند برنامه تمرینی ایده‌آل خود را بر اساس پیشنهادهای این پلتفرم پیدا کنند یا با انتخاب از بین گزینه‌های مختلف مانند HIIT سریع، ورزش­های کششی یا آموزش مدیتیشن، برنامه ورزشی ایده‌آل خود را در داشبورد برنامه پیگیری کنند.

Independa – با ورود ایندیپندا، تلویزیون‌های ال‌جی حتی می‌توانند به کاربران کمک کنند تا از راه دور از اعضای خانواده مراقبت کنند یا به سالمندان کمک کنند تا مستقل‌تر باشند. Independa به‌عنوان اولین سرویس مراقبت از راه دور است که در تلویزیون‌های ال‌جی عرضه می‌شود.

این سرویس دارای یک رابط بصری است که امکان برقراری چت تصویری یا دسترسی آسان به منوی خدمات حرفه‌ای مرتبط را برای کاربران مهیا می‌کند. اعلان‌های پاپ‌آپ به شما اطلاع می‌دهند که فردی در حال تماس است. همچنین می‌توان آلارم­ها را برای یادآوری‌ها و اعلان‌های بیشتر تنظیم کرد. همه اعلان‌ها و آلارم­ها در WebOS ادغام‌شده‌اند، بنابراین همیشه در دسترس هستند.

خدمات حرفه‌ای موجود در Independa شامل Dentulu (مشاوره آنلاین دندانپزشکی)، Capital Rx (پلتفرم داروخانه با تخفیف)، Coverdell (مزایای بیمه دندان)، WebMD (ویدیوهای آموزشی پزشکی) و Sprio100 (برنامه‌های تناسب‌اندام برای سالمندان) و غیره است۱۰ .

با بازدید از نمایشگاه مجازی در www.LG.com/CES2022 از ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت ایران در ۱۴ دی ماه، می‌توانید از  تلویزیون‌های جدید ۲۰۲۲ ال‌جی دیدن کنید.

۱ نمونه‌های ارسال‌شده در دوره ۹ ساله، ۲۰۱۳-۲۰۲۱ (منبع: Omdia)

۲ پردازنده ۹α (آلفا) نسل ۵ در مدل‌های OLED Z2، OLED G2، OLED C2، QNED Mini LED QNED99، QNED Mini LED QNED95 موجود است.

۳ Brightness BoosterTM فقط در سری OLED G2 ال‌جی موجود است.

۴ اشتراک‌گذاری محتوا (مانند عکس، موسیقی، ویدیو) در دستگاه‌های اندروید و iOS سازگار پشتیبانی می‌شود. میرور کردن محتوای نمایشگر در دستگاه‌های اندروید پشتیبانی می‌شود و پشتیبانی در دستگاه‌های iOS قرار است در سال ۲۰۲۲ اضافه شود.

۵ اشتراک‌گذاری اتاق به اتاق از طریق ارتقاء سیستم‌عامل در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در دسترس است. فقط از محتواهای ستاپ باکس پشتیبانی می‌کند.

۶ Always Ready در OLED Z1، OLED G2، QNED Mini LED QNED99، QNED Mini LED QNED95، QNED Mini LED QNED90 موجود است. این ویژگی را می‌توان از منوی تنظیمات تلویزیون غیرفعال کرد.

۷ پشتیبانی Matter در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در دسترس است.

۸ پنل LG OLED دارای تاییدیه اینترتک برای ۱۰۰ درصد درستی رنگ با استاندارد CIE DE2000 با ۱۲۵ الگوی رنگ. مطابق با IDMS 1.03C (cl. 5.31) ، تلویزیون‌های OLED ال‌جی که توسط Intertek تأییدشده‌اند، می‌توانند ۱۰۰ درصد طیف DCI-P3 را در یک فضای رنگی سه‌بعدی نشان دهند که محدوده روشنایی کامل تلویزیون‌ها را پوشش می‌دهد.

۹ تلویزیون‌های QNED LG که توسط Intertek تأییدشده‌اند، ثبات رنگ بالایی را ارائه می‌کنند که ۱۰۰ درصد توسط CIE DE2000 در ۱۸ الگوی رنگی با زاویه دید ۳۰± درجه ثبت‌شده است.

۱۰ برنامه Independa در مدل‌های تلویزیون ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در کانادا و ایالات‌متحده موجود است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied