شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

کتابهای ترم اول (روانشناسی، حقوق، مدیریت، حسابداری، مترجمی)

اگر شما هم روزهای اولی است که وارد دانشگاه شده اید و ثبت نام خود را انجام داده اید برای تهیه کتاب های خود به دنبال مرجعی معتبر می باشید. در این نوشته قصد داریم به معرفی کتاب های ترم اول رشته حقوق، روانشناسی، مدیریت، حسابداری، مترجمی و تربیت بدنی بپردازیم و پس از آن یک منبع معتبر را برای خرید آنلاین کتاب به شما معرفی می نماید.همچنین در مورد تعداد و کیفت واحدهایی که باید بگذرانید نیز توضیحاتی ارائه شده است. البته این مطلب می تواند برای ترم اولی ها در هر رشته ای مناسب باشد و راهنمایی های انجام گرفته بصورت عمومی و برای تمامی رشته ها می باشد.

کتابهای ترم اول (روانشناسی، حقوق، مدیریت، حسابداری، مترجمی)

چند واحد درسی را باید پایان دانشگاه بگذرانیم؟

تعداد واحدهایی که در طول کارشناسی هر رشته گذرانده می شود معمولاً ۱۴۰ واحد می باشد که تقسیم بندی آن به شرح زیر است:

دروس تخصصی

رشته دانشگاهی دارای تعدادی گرایش می باشد که هر کدام از گرایش ها کتاب هایی مخصوص به خود را دارند و فقط دانشجویان آن گرایش آن را مطالعه می نمایند البته ممکن است برخی از نوشته ها که شاخه های آن نزدیک به هم می باشد کتاب های اختصاصی آن در همه گرایش های آن مطالعه شود (البته گاهی اوقات این کتاب‌ها را به عنوان کتاب های اصلی نیز می‌شناسند)

کتاب های پایه یا مشترک

برخی از کتاب ها نیز هستند که بین رشته های نزدیک به هم به صورت مشترک مطالعه می شوند به عنوان مثال کتاب‌هایی هستند که که تمام رشته های فنی و مهندسی باید آن را بگذرانند ولی رشته های علوم انسانی نیازی به گذراندن آن ندارد رند مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال فیزیک پایه و غیره یا به عنوان مثال کتاب های ریاضیات پایه اقتصاد خرد و غیره که بین رشته های مدیریت اقتصاد و حسابداری به صورت مشترک معرفی می گردند به عنوان کتاب پایه شناخته می شوند

کتاب های اختیاری

همیشه تعداد محدودی کتاب را را به عنوان کتاب های اختیاری در برنامه دانشجویان می دهند که دانشجو برای گذراندن آن ها اجباری ندارد و فقط برای ارتقای معدل خود می تواند آنها را بگذراند

کتابهای عمومی

برخی از کتاب ها نیز به عنوان کتاب عمومی برای همه رشته ها معرفی و تدریس می شود. این کتابها شامل کتاب هایی مانند فارسی و زبان و درس های زیر گروه معارف م باشند.

خرید کتابهای ترم اول

کتاب های ترم اول روانشناسی حقوق مدیریت حسابداری مترجمی و تربیت بدنی

معمولاً در اولین ترم از دانشگاه بین ۱۴ تا ۱۶ واحد درسی به دانشجویان معرفی می گردد که تقریبا نیمی از آن دروس عمومی و نصف دیگر دروس پایه یا تخصصی می باشد.

کتاب های عمومی مشترک در بین همه رشته ها

فارسی عمومی

زبان انگلیسی عمومی

تربیت بدنی

یکی از دروس زیر گروه معارف (مانند اندیشه اسلامی، دانش و جمعیت خانواده و …)

کتاب هایی مانند فارسی و زبان معمولاً به عنوان سه واحد درسی و کتاب های زیر گروه معارف ۲ واحد درسی معرفی می گردند

همچنین کتاب تربیت بدنی عنوان دو واحد تلقی می شود که یک واحد آن عملی و یک واحد نظری در نظر گرفته می شود

در زیر کتاب اختصاصی هر رشته می پردازیم که که خودتان می توانید دلخواه در کنار کتاب اختصاصی چند درس عمومی را اضافه نمایید

رشته روانشناسی

روانشناسی عمومی

انسان از دیدگاه اسلام

مبانی جامعه شناسی

معرفت شناسی

آمار توصیفی

این کتاب را مشاهده نمایید:

روانشناسی عمومی حمزه گنجی

رشته علوم تربیتی

جامعه شناسی آموزش و پرورش

روانشناسی تربیتی

روانشناسی عمومی

مدیریت عمومی

مبانی و اصول تعلیم و تربیت

اصول برنامه ریزی آموزشی

مدیریت عمومی یا مقدمات مدیریت آموزشی

رشته حقوق

مقدمه علم حقوق

حقوق بین الملل عمومی ۱

حقوق اساسی ۱ (بعنوان مثال کتاب حقوق اساسی ۱ حسن خسروی یکی از کتابهای پرمخاطب در این زمینه می باشد)

حقوق مدنی ۱

حقوق تجارت ۱

رشته مدیریت

ریاضیات پایه

اصول حسابداری ۱

مبانی سازمان و مدیریت

روانشناسی سازمانی

رشته حسابداری

اصول حسابداری ۱

روانشناسی سازمانی

اقتصاد خرد

رفتار سازمانی

ریاضیات پایه ۱

رشته مترجمی زبان

خواندن و درک مفاهیم ۱

مهارتهای شنیداری و گفتاری

مهارت های مطالعه و یادگیری

دستور انگلیسی پایه

ساخت زبان فارسی

نگارش فارسی

یک کتاب پر مخاطب برای دانشجویان مترجمی کتاب آکسفورد ورد اسکیل بیسیک می باشد. (حتما آن را مشاهده نمایید)

به خاطر این که این نوشته زیاد طولانی نشود فقط کتاب های مهمتر از هر رشته را معرفی نمودیم. برای مشاهده کتاب های بیشتر می توانید به سایتی که در زیر معرفی می شود مراجعه نمایید

کتاب های خود را را از کجا خریداری نمایم؟

شما می توانید به صورت حضوری به چند کتابفروشی شهر خود که کتاب های دانشگاهی به فروش می رساند مراجعه نموده و کتاب های خود را در بین آن‌ها پیدا نمایید. البته پیشنهاد می‌شود خرید خود را به صورت آنلاین و از سایتهای معتبر اینترنتی خریداری نمایید تا نیاز به صرف زمان زیاد برای پیدا کردن کتاب ها نباشد.

یکی از سایتها و کتابفروشی های معتبر که به صورت حضوری و اینترنتی در حال فعالیت می باشد کتابسرای افشین (یا افشین بوک) می باشد که روزانه مخاطبان زیادی برای تهیه کتاب های خود به آن مراجعه می نمایند و به‌ عنوان یک کتابفروشی مرجع و معتبر شناخته شده است. شما باید یک جستجوی کوچک در گوگل می توانید آن را به راحتی پیدا نمایید.

در زیر لینک چند کتاب پرمخاطب از این کتاب فروشی را نیز برای شما قرار می دهیم که با کلیک روی هر کدام می توانید به این سایت متصل شوید:

کتاب رفتار سازمانی زهرا برومند

کتاب فیزیولوژی انسانی دکتر عباسعلی گائینی

خرید کتابهای ترم اول افشین بوک

آیا به جز کتاب های معرفی شده در ترم اول می توان کتابهای دیگری را هم گذراند

در ترم اول بستگی به دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید بین ۱۴ تا ۱۶ واحد به شما معرفی می گردد که انتخاب واحدهای بیشتر از آن مجاز نمی باشد. ولی در اکثر دانشگاه ها می توانید به جای کتاب های معرفی شده، خودتان از منابع رشته خود کتابهای دیگری را جایگزین نمایید و در ترم اول کتابهای مورد علاقه خود را مطالعه نمایید. البته شرط جایگزین نمودن رعایت پیش نیاز می باشد. به این صورت که برخی از کتاب‌ها پیش نیاز دیگری می باشد به عنوان مثال کتاب فیزیک ۱، پیش نیاز فیزیک ۲ می باشد و تا زمانی که شما فیزیک 1 را نگذرانده باشید نمی توانید کتاب فیزیک ۲ را انتخاب واحد نمایید.

در هر حال پیشنهاد می شود که به منابعی که خود دانشگاه در اختیار شما قرار می دهد و همراه با سایر دانشجویان چند ترم پیش بروید و انتخاب کتاب های دلخواه را به ترم های بالاتر واگذار کنید تا به شرایط دانشگاه عادت کرده و بتوانید موفق تر در عمل نمایید.

چگونه مطالعه کنیم که در آزمون پایانی نتیجه بهتری بگیریم

برای بسیاری از منابعی که به شما معرفی می شود کتاب های کمک درسی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید مطالعه راحت تری داشته باشید، پاسخ تمرین ها را در اختیار داشته، و نمونه سوالات مشابه آزمون پایانی را در آن ها مشاهده نمایید. البته برای همه منابع شما کتاب های کمک درسی وجود ندارد که در آن صورت باید به مطالعه کتاب روی آورید.

برای اینکه مطالب در شب امتحان انباشت نشود و با یک کتاب حجیم در یک شب مواجه نشوید باید با یک برنامه ریزی دقیق در طول ترم به مرور کتاب خود را مطالعه نمایید و همچنین تا جایی که می‌توانید آزمونهای مشابه یا آزمون ترم های پیش را تهیه نموده و مطالعه کنید تا با سوالات و بخش های مهم کتاب بیشتر آشنا گردید.

سخن پایانی

این مطلب برای آشنایی مختصر شما با واحدهای درسی و کتابهایی که باید در ترم اول بگذرانید گردآوری شده است. برای اینکه مطلب طولانی نگردد از پرداختن به جزئیات و کتاب های بیشتر هر رشته به صورت تخصصی خودداری گردیده است. شما برای مشاهده تمامی واحد ها و کتاب هایی که باید در طول تحصیل در دانشگاه بگذرانید می توانید برنامه ترمی خود را از دانشگاهی که در آن قبول شده اید تهیه نمایید. البته اکثر دانشگاه ها این برنامه را روی سایت خود بارگذاری می نمایند تا دانشجویان بتوانند به راحتی آن را دانلود کنند و در اختیار داشته باشند.

نظرات و سوالات خود را می توانید در در پایین همین مطلب در بخش نظرات مطرح نمایید...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied