شمانیوز
شما نیوز

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

دولت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی پیگیری نمی‌کند؛ این گلایه‌ای است که اخیرا از زبان بازنشستگان شنیده می‌شود.

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

در حالی بازنشستگان به دنبال تصویب طرح دائمی شدن همسان‌سازی حقوق هستند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این طرح به تعویق افتاده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دو مرحله از متناسب‌سازی حقوق توسط دولت دوازدهم صورت گرفته و بازنشستگان کشور بعد از دو مرحله متناسب‌سازی، تفاوت قابل توجه در حقوق بازنشستگی را مشاهده کردند. بر همین اساس، قرار بر این شد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مسیر دائمی شدن قرار گیرد و این در حالی است که در حال حاضر دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به طنابی شبیه شده که عده‌ای طرف تصویب و اجرای آن هستند و یک سمت طناب را می‌کشند و عده‌ای دیگر معتقدند همسان‌سازی نتایج خوبی ندارد و طرف دیگر طناب را می‌کشند و هر کدام سعی دارند حرف خود را به کرسی بنشانند

علت مخالفت عده‌ای از آن‌ها، همان بهانه همیشگی تورم‌زا بودن افزایش حقوق است و برخی دیگر، اما نداشتن پشتوانه مالی برای تامین بودجه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی را دلیل مخالفت خود با این موضوع می‌دانند؛ البته برخی از نمایندگان هم ادعا می‌کنند در حال تلاش برای تصویب لایحه دائمی شدن همسان سازی هستند.

چندی پیش علی ترکاشوند، دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ضمن گلایه نسبت به این که دولت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی پیگیری نمی‌کند، تاکید کرد: «ما از مجلس انتظار داریم از دولت توضیح بخواهد.» بنا به گفته وی، «بعد ازسال‌ها بلاتکلیفی، دولت قبل قدم‌های کوچکی را در بحث طرح همسان‌سازی برداشت و مجلس نیز خواهان دائمی شدن این مصوبه شد، اما اکنون نمی‌دانیم موضع دولت در این خصوص چیست.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied