شمانیوز
شما نیوز

افزایش حقوق بازشستگان جدی شد

موضوع حقوق بازنشستگان، یکی از مسایل مهمی است که غالب بازنشستگان کشور با آن درگیر بوده و حداقلی‌بگیران نیز نسبت به آن معترضند؛ در روزهای اخیر نیز اخبار زیادی از اعتراضات بازنشستگان در شهرهای مختلف کشور منتشر می‌شود.

افزایش حقوق بازشستگان جدی شد

حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. باز نشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید.

 

افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد 

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

 

 در روزهای اخیر اعتراضاتی در خصوص حقوق بازنشستگان شکل گرفته است؛ حال در روزهای پایانی سال این سوال مطرح می‌شود که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال آینده چقدر است؟

 

بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله بازنشستگانی هستند که معتقدند حقوقشان پایین است و باید افزایش یابد؛ برای مثال یکی از بازنشستگان  می گوید: "چرا باید بین بازنشسته‌ها تبعیض باشد؟ دولت چرا بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت نمی‌کند؟چرا باید بازنشسته‌های کشوری و لشگری ۷ تومان حقوق بگیرند و بازنشسته تامین اجتماعی ۳ یا ۴ تومان؟

 

مخاطب دیگری نیز گفت: "حقوق بازنشستگان بسیار پایین است؛ حداقل اینکه عیدی را مبلغ چشم‌گیری بدهید و دل آن‌ها را شاد کنید و برای سال آینده هم عادلانه به حقوق‌ها اضافه کنید. در حال حاضر همه درگیر بی‌پولی هستند و روزگار به‌سختی می‌گذرانند."

مخاطب دیگری با اعتراض به اینکه چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری یکی است، اما حقوق آن‌ها متفاوت است، به اقتصاد آنلاین گفت: حقوق‌ها هم باید برابر باشد.

 

باتوجه به آنچه گفته شد، مساله افزایش حقوق بازنشستگان، یکی از مطالبات اصلی این قشر در روزهای نزدیک به پایان سال است؛ بازنشستگان در این روزها منتظرند تا با افزایش حقوق، بتوانند کمی به تورمی که فرسخ‌ها از آن عقب مانده‌اند، برسند.

طرح‌های مختلفی نیز برای این افزایش حقوق پیشنهاد شده است؛ یکی از این طرح‌ها همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که البته هنوز به جایی نرسیده و مشخص نیست سرنوشت آن چه شد.

طرح دیگری که برای افزایش حقوق بازنشستگان، مطرح می‌شود، افزایش حقوق با محصولات بیمه‌ای است که البته دراین‌رابطه هم هنوز چیزی مشخص نیست و وزیر اقتصاد هنوز اعلام نکرده که منظور از افزایش حقوق این چنینی چیست و آیا این شکل از افزایش حقوق می‎تواند گره‌ای از بازنشستگان باز کند یا خیر.

 

اما در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، یک منبع آگاه گفت: برای افزایش حقوق سال آینده ابتدا باید حقوق کارگران در شورای کار مشخص شود و سپس هیات دولت برای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تصمیم خواهد گرفت. این مقدار احتمالا در سال جدید مشخص شد و بعید به نظر می‌رسد که میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا پیش از عید مشخص شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied