شمانیوز
شما نیوز

خبر مهم در مورد لایحه رتبه بندی معلمان

حدود ۲۰ روز شورای نگهبان لایحه رتبه بندی معلمان را نگه داشته است که دولت نامه مربوط به پذیرش بار مالی برای اجرای لایحه رتبه‌بندی را تحویل نداده است.

خبر مهم در مورد لایحه رتبه بندی معلمان

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سرنوشت رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: «اگرچه دولت در مجلس اعلام کرد که بار مالی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان را پذیرش می‌کند، اما حالا آن را قبول نمی‌کند.»

علیرضا منادی سفیدان، با بیان اینکه بودجه اجرای این لایحه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای سال ۱۴۰۰ است، می‌گوید: «دولت مدعی است که برای اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. ما هم محاسبات دیوان محاسبات کشور را به آن‌ها دادیم که اینطور نیست.»

منادی سفیدان ادامه می‌دهد: «حدود ۲۰ روز شورای نگهبان این لایحه را نگه داشته است که دولت نامه مربوط به پذیرش بار مالی برای اجرای لایحه رتبه‌بندی را تحویل نداده است. قبول این بودجه را دولت در مجلس به صورت شفاهی اعلام کرده بود، در جلسه سران سه قوه هم مطرح شده بود و رئیس جمهور هم قبول کرده بود. حالا نامه را آماده کرده‌اند، اما ظاهرا معاون اول رئیس جمهور امضا نکرده است که بار مالی آن را قبول کنند.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «واقعیت این است که برخی در این میان کار را سخت می‌کنند و آنچه بین دولت و مجلس شده توافق شده بود را برهم می‌زنند. ابهاماتی که به این لایحه وارد شده، همه آن‌ها قابل رفع است. فقط متاسفانه هنوز دولت برای بار مالی آن نامه نداده و مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی شده است. روز یکشنبه در صحن کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌کنیم و ابهامات و ایرادات را با حضور نماینده شورای نگهبان و دولت رفع می‌کنیم.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied