شمانیوز
شما نیوز

کارت اعتباری جایگزین یارانه جدید می شود ؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق با موضوع چگونگی تصمیم سازی در خصوص حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: نشست ویژه بررسی حذف یا تداوم ارز ترجیحی که از روز یکشنبه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. البته هیچکدام از نمایندگان در خصوص اینکه تداوم تخصیص ارز ترجیحی با شکل و شمایل فعلی امکان پذیر نیست، مخالفتی ندارند، اما مساله اصلی در وهله نخست، مکانیسم حذف ارز ترجیحی و در مرحله بعد، راهکارهایی است که برای حمایت از اقشار کم برخوردار و محروم جامعه تدارک دیده می شود

کارت اعتباری جایگزین یارانه جدید می شود ؟

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین تاکنون عملی نشده است. تاکنون هیچ مسئولی زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است. حال یارانه نقدی واریز شد و از یارانه جدید خبری نبود و همان مقدار قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شد  .در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

 بر اساس گفته‌های رحمت اله نوروزی، کمیسیون تلفیق به دنبال مکانیسمی است تا کارت های اعتباری ارزاق را جایگزین پرداخت نقدی یارانه ها کند.

اقتصادآنلاین-مهدی بیک؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق با موضوع چگونگی تصمیم سازی در خصوص حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: نشست ویژه بررسی حذف یا تداوم ارز ترجیحی که از روز یکشنبه آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. البته هیچکدام از نمایندگان در خصوص اینکه تداوم تخصیص ارز ترجیحی با شکل و شمایل فعلی امکان پذیر نیست، مخالفتی ندارند، اما مساله اصلی در وهله نخست، مکانیسم حذف ارز ترجیحی و در مرحله بعد، راهکارهایی است که برای حمایت از اقشار کم برخوردار و محروم جامعه تدارک دیده می شود.

نوروزی در ادامه گفت: در شرایط فعلی برخی از نمایندگان معتقدند که باید هرچه سریعتر روند حذف این نوع ارز را از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز کرد و گروهی دیگر نیز از حذف تدریجی آن حمایت می کنند. این دسته از نمایندگان با اشاره به شرایط خاص کشور و مشکلات برآمده از کرونا، تحریم و...معتقدند حذف یکباره و ناگهانی ارز ترجیحی باعث بروز نوسانات گسترده در قیمت اقلام اساسی و سایر خدمات در کشور خواهد شد.

او افزود: در نقطه مقابل نیز برخی نمایندگان با اشاره به رانت گسترده ای که در اثر توزیع این نوع ارز ایجاد شده و تشکیل بازارهای سیاه نهاده و سایر اقلام، خواستار حذف فوری هستند. مباحث متعددی در نشست روز یکشنبه کمیسیون تلفیق در این زمینه مطرح شد و این گفتگوها همچنان ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied