شمانیوز
شما نیوز

مدیر شعبه اصفهان بیمه کارآفرین:

به دلیل بسترسازی مناسب منطقه‌ای خبرداد سال 1401، سال طلایی شعبه اصفهان است

برای متعادل‌سازی پرتفوی، رشته‌های کم ریسک انتخاب‌شده و برخی از پرتفوی پر ریسک را تمدید نکردیم تا هدف‌های ستاد مرکزی برای کاهش ریسک رعایت شود.

به دلیل بسترسازی مناسب منطقه‌ای خبرداد سال 1401، سال طلایی شعبه اصفهان است

به گزارش شمانیوز؛ اولین شعبه بیمه کارآفرین در شهر اصفهان تاسیس شده و بعد از ماه‌ها تلاش، این شعبه در سال جاری بسترسازی مناسبی برای رشد بهره‌وری ، ثبت عملکرد مناسب و ارتقا فرهنگ درون‌سازمانی انجام داده و به خاطر این بسترسازی در سال آینده ، شعبه اصفهان بیمه کارآفرین سال طلایی را تجربه خواهد کرد.

عباسعلی اصلانی مدیر موفق، شعبه اصفهان بیمه کارآفرین با اعلام این خبر، اظهار کرد: از اولین روزهای تاسیس بیمه کارآفرین شعبه اصفهان نیز آغاز به کارکرده و باوجود قدمت طولانی این شعبه، در چند سال گذشته عملکرد مناسبی داشته است اما در چندماهه اخیر وضعیت به‌مراتب بهتر شده و اعداد خوبی ثبت‌شده که درواقع گویای جهش آماری است.

او دلیل این جهش آماری را در تغییر ایجادشده دانسته و افزود: از ابتدای امسال که در این شعبه آغاز به کار کردم، اتفاقات خوبی به‌اتفاق شبکه فروش و همکاران مستقر در شعبه رخ داده‌است. جلسات متعددی با همکاران داشتیم . جلساتی متعددی با شبکه فروش به‌صورت 10 نفره به دلیل پروتکل‌های بهداشتی در دوره‌های 10 روزه برگزار شد. با 100 نماینده و 30 کارمند شعبه آسیب‌شناسی کردیم. مهم‌ترین هدف این جلسات بالاتر بردن سطح بهره‌وری بود. درواقع این اتفاقات برای افزایش سهم پرتفوی بیمه کارآفرین در شهر اصفهان بوده و شاخص مهم نیز متوسط میانگین عملکرد صنعت در منطقه بود که با پایش آمار، آسیب‌شناسی شد.

اصلانی افزود: مهم‌ترین مساله برای تغییر، فرهنگ درون‌سازمانی این شعبه بود. ایجاد همکاری متقابل بین دو واحد بیمه زندگی و غیرزندگی مهم‌ترین مساله بود که با جلسات متعدد ایجاد شد. اقدامات اولیه آموزش مدون مداوم و پیگیری این آموزش‌ها بود. اقدام بعدی رصد کردن عملکرد نماینده‌ها در بازه زمانی 15 روزه و یک‌ماهه و تشکیل جلسات تخصصی در رشته‌های مختلف بود. در این جلسات معایب دو طرف یعنی شعبه به‌عنوان ستاد و نهاد ناظر و شبکه فروش به‌عنوان صف بررسی شد. این جلسات تا زمانی ادامه داشت که به نقطه سربه‌سر رسیدیم یعنی مشکلات نمایندگان و نواقص موجود در فرایند کار مشخص و رفع شد. این فرآیند تا مرداد 1400 زمان برد و در این زمان کلینیک تخصصی بیمه‌های زندگی تشکیل شد. نمایندگان علی‌رغم کارهای خوب، نیاز به آموزش و تزریق اصول بازاریابی و اصول فنی داشتند. این اتفاق با انتخاب 10 نماینده و به رهبری یکی از نماینده‌های برتر شروع و بعد از یک ماه، آموزش‌های موردنیاز از طرف نمایندگان برتر به نمایندگان سطح پایین‌تر انجام شد. کلاس‌های انگیزشی زیادی برگزار شد.

اتفاق دوم فرهنگی این بود که در شعبه اصفهان افراد چیدمان خوبی صورت گرفت و هرکسی در جایگاه خود قرار گرفت. حرکت سوم نقشه راه بود. درگذشته همکاران بدون نقشه راهبردی کار می‌کردند. برای همه افراد، چه در حوزه خسارت و چه در حوزه صدور هدف‌گذاری صورت گرفت و به تک‌تک نمایندگان این سند راهبردی ابلاغ شد. چراکه برخی از افراد شبکه فروش اعتقادی به داده‌های آماری نداشتند. یا اطلاعات فنی لازم در اختیار نداشتند برای این مساله نیز جلسات توجیهی برگزار شد و بر این اساس در حال حاضر توسعه متوازن پرتفوی شعبه محقق شده و عملکرد خوبی داشتیم.

مدیر شعبه اصفهان شرکت بیمه کارآفرین در خصوص عملکرد شعبه اظهار کرد: شرکت بیمه کارآفرین در ابتدای هرسال اهدافی را برای هر شعبه تعیین می‌کند. ما نیز بر اساس همین الگوها رفتار کرده و سهمی برای شبکه فروش تعیین می‌کنیم. در حال حاضر باوجوداینکه دو ماه به پایان سال باقی‌مانده است، 96 درصد از بودجه ابلاغی ستاد مرکزی که برای استان اصفهان تعیین‌شده بود، محقق شده است. نکته جالب‌تر اینکه بودجه غیرزندگی 108 درصد رشد را تجربه کرده است. یکی از دلایل این رشد 108 درصدی قراردادهای بزرگی است که بیمه اموال و غیرزندگی آن‌ها صادرشده و بیمه زندگی آن‌ها نیز در ماه‌های آتی صادر خواهد شد. این سقف‌ها بر اساس پرتفوی اعلامی ستاد مرکزی نیز رعایت شده و انحرافی در این زمینه نداشتیم.

وی وضعیت شعبه در ماه‌های آتی و سال آینده را مثبت ارزیابی کرده و افزود: برای متعادل‌سازی پرتفوی، رشته‌های کم ریسک انتخاب‌شده و برخی از پرتفوی پر ریسک را تمدید نکردیم تا هدف‌های ستاد مرکزی برای کاهش ریسک رعایت شود. بر همین اساس قطعاً در پایان سال از عملکرد تعیین‌شده و هدف‌گذاری شده این شعبه بالاتر بوده و به همین وی با توجه به تغییر بنیادین و بسترسازی‌های که انجام‌شده سال 1401 سال طلایی برای شعبه اصفهان خواهد بود.

اصلانی در خصوص باشگاه مشتریان گفت: باشگاه مشتریان ازجمله مواردی بود که در ابتدای کار، از طرف شبکه فروش دوهزار نفری شرکت، با مقاومت‌هایی مواجه شد، اما درنهایت با انعطافی که شرکت بیمه کارآفرین از خود نشان داد، اتفاقات خوبی مانند جشنواره فروش رخ داد. درنهایت آن دوره مقاومت از بین رفته و شبکه فروش سنتی به این نتیجه رسید که می‌تواند در این بستر کار کند البته هنوز جای کار دارد. نمایندگان به این نتیجه رسیدند که باشگاه مشتریان یک شعبه فروش الکترونیکی جداگانه علاوه بر شعبه‌های سنتی است.

عباسعلی اصلانی مدیر موفق، شعبه اصفهان بیمه کارآفرین، در پایان اظهار کرد: چالش‌های اصلی به ساختار صنعت بیمه برمی‌گردد. صنعتی که در شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا شبکه فروش تمام تلاش خود را کرده تا این صنعت زمین نخورده و صادقانه تلاش کردند، نیاز دارد تا مدیران صنعت بیمه درک بهتری از شرایط داشته باشند و دیجیتال مارکتینگ نباید یک شعار باشد بلکه باید تاکنون محقق شده و در کشور اجرایی شده بود، نه اینکه در ابتدای راه باشیم. سوال اساسی این است که چرا در الفبای دیجیتال مارکتینگ مانده‌ایم؟

 

بانکداری ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied