شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین پارک های استانبول در سال 2022

استانبول به عنوان یک شهر بین المللی، فعالیت ها و جاذبه های فراوانی را برای بازدیدکنندگان تور استانبول ارائه می دهد. در حالی که اکثر مردم وقتی به استانبول فکر می کنند به خرید و گشت و گذار فکر می کنند، این شهر همچنین دارای پارک های متعددی است که برای یک روز بیرون از خانه با تور ارزان استانبول عالی هستند.پارک‌های استانبول مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید در هر فصل هستند، اما به‌ویژه در ماه‌های آوریل و می، برخی از این پارک‌ها وقتی با میلیون‌ها گل لاله به عنوان بخشی از جشنواره لاله‌های استانبول پوشانده می‌شوند، تبدیل به رنگارنگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک‌های جهان می‌شوند.

بهترین پارک های استانبول در سال 2022

استانبول به عنوان یک شهر بین المللی، فعالیت ها و جاذبه های فراوانی را برای بازدیدکنندگان تور استانبول ارائه می دهد. در حالی که اکثر مردم وقتی به استانبول فکر می کنند به خرید و گشت و گذار فکر می کنند، این شهر همچنین دارای پارک های متعددی است که برای یک روز بیرون از خانه با تور ارزان استانبول عالی هستند.پارک‌های استانبول مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید در هر فصل هستند، اما به‌ویژه در ماه‌های آوریل و می، برخی از این پارک‌ها وقتی با میلیون‌ها گل لاله به عنوان بخشی از جشنواره لاله‌های استانبول پوشانده می‌شوند، تبدیل به رنگارنگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک‌های جهان می‌شوند.

 

 

Capture

تاریخچه لاله ها در ترکیه

ما قصد داریم رازی کوچک در مورد گل لاله و استانبول به شما بگوییم. شیدایی لاله که هلند را نیز تحت تاثیر قرار داد، در امپراتوری عثمانی در استانبول سرچشمه گرفت.لاله در اصل یک گل وحشی بود که در آسیای مرکزی رشد می کرد. ترکها اولین کسانی بودند که آن را در سال 1000 پس از میلاد کشت کردند. از قرن شانزدهم تا هجدهم، پرورش گل لاله که از نظر فرهنگی نمادی مبهم بود، به یک عمل مشهور در میان نخبگان و مردم طبقه بالا استانبول تبدیل شده بود.این گل آنقدر محبوب شده بود که جامعه استانبول علاقه ای سیری ناپذیر به آنها پیدا کرده بود. محبوبیت گل لاله نه تنها آن را به نمادی از اشراف و امتیاز، بلکه نمادی از اوقات فراغت و کالاهای مادی تبدیل کرده بود. این دوره لاله که نماد دوران صلح آمیز و شکوفایی بدون مالیات بیش از حد است قرن ها ادامه یافت. لاله ها هنوز هم یکی از محبوب ترین گل های ترکیه هستند.که خیلی از محلی ها و مسافران تور لحظه آخری استانبول از آن بازدید می کنند.خیلی از وب سایت ها با سئو می توانند بلیط ها آنها را در محیط وب و گوگل ارائه کنند طبیعتا برای انتخاب سایتهای بهینه سازی شده که دارای سئوی سایت توسط سئوکار هستند را انتخاب کنید

جشنواره لاله استانبول

کاشتن میلیون ها گل لاله در ماه آوریل در استانبول یک سنت است. گل‌ها در خیابان‌ها، پارک‌های زیبا، و زمین باز را برای هر کسی که در طول فصل شکوفه‌دهی خود از این شهر زیبا دیدن می‌کند، تزئین می‌کند! در حالی که مرکز جشنواره لاله ها پارک امیرگان است، لاله ها در همه جای استانبول از جمله کاخ توپکاپی و میدان سلطان احمد یافت می شوند.در طول جشنواره لاله های استانبول ، بسیاری از پارک های زیبای استانبول مملو از گل های معطر می شوند. از معروف ترین پارک های استانبول که شامل لاله ها می شود می توان به پارک امیرگان، پارک گلهانه، پارک یلدیز و تپه چاملیجا اشاره کرد. میدان بیرون مسجد کبود در سال های گذشته دارای فرش لاله بوده است.

22

1. پارک یلدیز

این بیشه که بین کاخ ییلدیز و کاخ چیراغان قرار دارد، در گذشته جنگل بوده است. بعدها به شکارگاه و سپس باغ های قصر تبدیل شد. پارک Yıldız دارای تنوع زیستی وسیعی از گیاهان است که از دوران عثمانی در سراسر جهان جمع آوری شده است. پارک یلدیز همچنین دارای دریاچه مصنوعی، حوضچه های دست ساز، آبشارها، باغ های زیبا، درختان آهک، درختان زبان گنجشک و حتی یک کارخانه چینی است.این پارک که در سمت اروپایی واقع شده است، یکی از بزرگترین پارک های عمومی شهر است. مانند بسیاری از پارک های دیگر در استانبول، مناظر پانوراما از تنگه بسفر وجود دارد. چندین رستوران نیز در این عمارت وجود دارد. اگر دوست دارید با مناظر دیدنی غذا بخورید، این بیشه ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

2. پارک گلهانه

نام پارک Gülhane از کلمه فارسی "خانه گل رز" گرفته شده است. در محوطه کاخ توپکاپی، این یکی از قدیمی ترین پارک های ترکیه است. علاوه بر این، به خاطر باغ گل رز خود که گل های کاخ توپکاپی را تامین می کرد، مشهور است. در شعر عاشقانه ناظم حکمت، «درخت گردو» نیز از پارک گلهانه یاد شده است. ظاهرا اولین مجسمه مصطفی کمال آتاتورک در ترکیه نیز در پارک Gülhane است.پس از یک سری بازسازی‌ها، موزه‌هایی در اطراف وجود دارد. علاوه بر این، پارک Gülhane ایستگاه مخصوص به خود را در تراموا دارد.

3. پارک امیرگان

پارک امیرگان یکی از بهترین پارک های استانبول برای بازدید در جشنواره لاله های استانبول است.اینجا مکانی برای دیدن برخی گیاهان کمیاب در ترکیه است. یکی از قدیمی ترین درختان، کاج چتری ژاپنی، با درختان لیموترش معطر در پارک امیرگان پاتوق می کند. این مکان که گاهی به نام بیشه امیرگان نیز شناخته می شود، دارای سه غرفه تاریخی است که به رنگ آنها نامگذاری شده اند: آلاچیق زرد، آلاچیق صورتی و غرفه سفید.

اگرچه میزهای پیک نیک وجود دارد، اما اگر در طول جشنواره لاله ها از آن بازدید کنید، ممکن است غرق شوید. این یکی از بهترین پارک ها در طول جشنواره است. آنها رویدادهای زیادی از جمله خوشنویسی، موسیقی، دمیدن شیشه و غیره دارند.

4. پارک ماچکا

33

گاهی اوقات این مکان را پارک دموکراسی ماچکا می نامند. از تله‌کابین استفاده کنید تا از استخرهای زیبا، فواره‌های شگفت‌انگیز، باغ‌های زیبا و همه ویژگی‌های زیبای پارک دیدن کنید. ممکن است در مسیرهای پیاده روی با دانشجویان زیادی برخورد کنید زیرا این پارک در نزدیکی دانشگاه فنی استانبول است. این یک مکان عالی برای یک پیک نیک با گربه های دوستانه است.

5.یلی پارک

فرض کنید می خواهید پس از خرید در خیابان مجلل باغدات به فضای سبز ذن فرار کنید. در این صورت، این یکی از باغ های استانبول است که فقط باید از آن دیدن کنید. باغ های لاله و گل رز، ماهی های رنگارنگ، برکه های طبیعی، فواره ها و غیره. در سمت آسیایی، می‌توانید گردشگران و استانبولی‌ها را بعد از کار، بازی با تجهیزات باشگاه یا تماشای غروب آفتاب ببینید.

6. پارک ببک

گاهی اوقات به آن پارک Türkan Sabancı Bebek می گویند، مردم محلی زیادی را در اینجا خواهید یافت. مقداری بستنی بردارید و هر چه می توانید از پارک زیبا ببرید. یک منطقه بزرگ اختصاص داده شده به بچه ها وجود دارد. مغازه ها، کافه ها و رستوران های افسانه ای در نزدیکی شما وجود دارد.که توسط معمار ایتالیایی Ermanno Casaco بازسازی شد و در سال 2008 بازگشایی شد، هنرمندان خیابانی، دلقک‌ها، فروشندگان عکس و سرگرمی‌ها را در داخل آن خواهید دید.

7. پارک اوتاگ تپه

مناظر خیره کننده شهر این بیشه را به یکی از دوست داشتنی ترین نخلستان های استانبول تبدیل کرده است. این نام از نیروهای ارتش عثمانی به نام OTAĞ گرفته شده است و تپه به معنای تپه است. امپراتور پس از اولین محاصره قسطنطنیه (استانبول) در سال 1391 می خواست کل تنگه بسفر را ببیند.مردم محلی آن را Otağtepe می نامند، اما علائم به نام رسمی این بیشه، Fatih Korusu اشاره دارد. هیچ ورودی، کافه و رستورانی وجود ندارد. پارک های کودکان، پل ها، برکه ها و باغ گیاه شناسی با 15000 وسیله وجود دارد. در انتهای ساحل بسفر، قلعه آناتولی وجود دارد که در آن کافه هایی وجود دارد.

8. پارک جمیل توپوزلو

شما می بینید که بازدیدکنندگان از مردم محلی استانبول خارج از مسیر توریستی هستند. اگرچه این یک پارک کوچک است و در قسمت شلوغ اروپایی استانبول واقع شده است، اما یک فرار کوچک خوب از شهر است.اگر می خواهید کاوش کنید، بنای یادبود پیری ریس وجود دارد که اولین کسی بود که نقشه جهان را ترسیم کرد. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید ، به رستورانی بروید، زیرا این مکان قبلاً جایی بود که همه ماهیگیران در آنجا می رفتند.

منیع: جاذبه گردشگری استانبول گلبرگ سیر

زیباترین پارک ها، نخلستان ها و باغ های استانبول

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied