شمانیوز
شما نیوز

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

با موافقت رئیس مجمع عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی، جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی بخشیده می‌شود.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث

به گزارش شمانیوز، در طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، «جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پاندمی ویروس کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد اسلامی پیش رو، از تاریخ 20 بهمن ماه تا 10 اسفندماه سال جاری به مدت ۲۰ روز بخشوده می‌شود.»

این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.

نحوه محاسبه جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث چگونه است؟

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود. فرد تابع این قانون باید در زمان تمدید بیمه‌نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. این هزینه شامل:

<< حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.>>

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می‌کنند:

نوع خودرو + تعداد سیلندر + ظرفیت بار ماشین + شرکت بیمه‌گر

جدول جریمه روزانه وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۰ عبارت است از:

1

 

روابط عمومی بیمه تعاون

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied