شمانیوز
شما نیوز

رشد ۲۲۷ درصدی خالص درآمدهای کارمزدی بانک ایران زمین

خالص درآمدهای کارمزدی بانک ایران زمین در دوره مالی منتهی به سی‌ام آذرماه 1400 برابر با 92 میلیارد و 533 میلیون تومان اعلام شده که 227 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

رشد ۲۲۷ درصدی خالص درآمدهای کارمزدی بانک ایران زمین

به گزارش شمانیوز، براساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال، خالص درآمدهای کارمزدی بانک ایران زمین که از جمله درآمدهای خوب بانکی محسوب می‌شود از ۲۸ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان در ۹ ماهه سال گذشته به ۹۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان رسیده و رشدی ۲۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

این صورت‌های مالی نشان می‌دهند که همزمان درآمد کارمزدی این بانک هم در مدت زمان مشابه از ۶۶ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان افزایش یافته و رشدی ۱۱۲ درصدی داشته است.

هزینه کارمزدی بانک ایران زمین نیز ۲۶ درصد رشد یافته است. در ۹ ماهه امسال این بانک ۴۷ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان هزینه کارمزد خود کرده که نسبت به هزینه ۳۸ میلیارد تومانی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان بیشتر است.

رشد ۱۲۰ درصدی درآمد تسهیلاتی

بانک ایران زمین از ابتدای امسال تا پایان آذرماه رقمی معادل ۶۲۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی سود کسب کرده که ۱۲۰ درصد نسبت به درآمد ۲۸۲ میلیارد تومانی مدت مشابه سال ۱۳۹۹ جهش کرده است.

این بانک طی مدت زمان مشابه، رقمی بیشتر از ۷۱۲ میلیارد تومان هم سود به سپرده‌هایش پرداخت کرده که ۳۲ درصد بیشتر از رقم ۵۳۹ میلیارد تومانی ۹ ماهه نخست سال گذشته است.

با این حال این صورت‌های مالی حکایت از آن دارند که خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری بانک ایران زمین کاهشی ۲۷ درصدی داشته است.

رشد ۹۶ درصدی در سود سرمایه‌گذاری‌ها

بانک ایران زمین که فعالیت خود را بیشتر بر بانکداری دیجتالی متمرکز کرده، در ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۸۵ میلیارد تومان سود از محل سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کرده که این رقم ۹۶ درصد بیشتر از سود ۴۳ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ است.

از نکات مثبت دیگر این صورت‌های مالی آن است که این بانک هیچ گونه مطالباتی از دولت یا اشخاص دولتی ندارد.

افزایش ۸۵ درصدی تسهیلات اعطایی

این بانک همچنین تا پایان آذرماه امسال بیش از ۹۴۷ میلیارد تومان در قالب تسهیلات مختلف در اختیار اشخاص غیردولتی قرار داده که ۸۵ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۹ است.

میزان سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین در سهام و اوراق بهادار نیز تقریبا بدون تغییر محسوسی نسبت به ۹ ماهه نخست سال گذشته ۸۴۲ میلیارد تومان بوده است.

این بانک رقمی بیش از یک هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان از شرکت‌های فرعی و وابسته خود مطالبات دارد.

دارایی‌های ثابت و مشهود بانک ایران زمین نیز تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ درصد رشد کرده و به حدود ۵۳۶ میلیارد تومان رسیده است. دارایی‌های نامشهود آن هم البته تنها یک درصد کاهش داشته و ۳۳۲ میلیارد تومان بوده است.

صورت‌های مالی منتشر شده در کدال نشان می‌دهند که سپرده قانونی این بانک نزد بانک مرکزی در ۹ ماهه نخست امسال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ۷۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

جمع دارایی‌های بانک زمین در مدت زمان مورد گزارش هم برابر با ۵۰ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان بوده که ۱۶ درصد نسبت به رقم ۴۳ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

 

اخبار پولی مالی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied