شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

با انواع سبک های مبلمان اداری بیشتر آشنا شوید

امروزه میز و مبلمان اداری در سبک های متنوع و متناسب با سلیقه های مختلف ساخته و تولید می شود که همین امر موجب شده تا افراد با سلیقه های متفاوت بتوانند مبلمان متناسب خود را انتخاب و خریداری کنند.

با انواع سبک های مبلمان اداری بیشتر آشنا شوید

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال وجود داشته باشد که امروز میز و مبلمان اداری در چه نوع سبک هایی وجود دارند؟

در  این گزارش با کارشناسان ما در آفن همراه باشید تا شما عزیزان را با انواع سبک های مبلمان اداری بیشتر آشنا کنند.

روند تغییر سبک های مبلمان اداری

تجهیزات اداری تاثیر بسیار زیادی بر راندمان کاری کارکنان و حفظ سلامتی آنها دارد و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل برای ایجاد تغییر در سبک و مدل و ساختار آنها بوده است. به عنوان مثال، تا قبل از 1900، بیشتر از میز و صندلی های کاملا ثابت و بدون چرخ برای محیط های اداری و کاری استفاده میشد. این میز و صندلی ها ساختار ساده و بدون تجمل داشتند و به هیچ عنوان با اصول ارگونومیک سازگار نبودند.

میز اداری که تا قبل از 1900 در محیط های کاری استفاده میشد، شامل چند کشو بود که با ورق های مقوایی داخل آنها پارتیشن بندی شده بود. با توجه به آسیب هایی که به بدن وارد میشد، تغییری در سبک های مبلمان اداری به مرور ایجاد و صندلی و میزهای چرخ دار در دهه 1900 معرفی شدند. علاوه بر معرفی صندلی های چرخ دار، تغییر در متریال و همچنین استفاده از قفل برای کشوها نیز در این سبک از تجهیزات اداری در این دهه مشاهده میشود.

میز

انواع سبک میز و مبلمان اداری

میزهای اداری در جنس ها و متریال های مختلف وجود دارند. همین امر موجب شده که مشتریان برای خرید میز اداری مورد نیاز خود به دلیل تنوعی که وجود دارد به راحتی بتوانند میز اداری ارزان مورد نظر خود را انتخاب کنند. میزهای اداری هر یک در انواع مختلف میز اداری چوبی، میز اداری ام دی اف و میز اداری شیشه ای وجود دارد

در نهایت بیشترین تغییر در سبک های مبلمان اداری در سال 2000 به بعد رخ داد. تلفیق هنر و زیبایی و اصول ارگونومیک و احترام به محیط زیست همگی در طراحی میز و مبلمان اداری به چشم میخورد. به طوریکه می توان در حال حاضر متناسب با شرایط محیط، میزان بودجه و همچنین سبک چیدمان و معماری و طراحی داخلی تجهیزات متنوعی را خریداری کرد.

مبلمان اداری سبک کلاسیک

مبلمان و میز اداری کلسیک از جمله سبک های قدیمی می باشند که در حال حاضر نیز کاربرد گسترده ای دارند. این سبک از تجهیزات اداری بیشتر برای محیط های سلطنتی و تجملاتی و اتاق مدیریت کاربرد داشته و چوب اصلی ترین متریال مورد استفاده در آن است.

چوب طبیعی گردو و راش و غیره با رنگ های اغلب تیره و گاها روشن در کنار تزئیات و منبت کاری های متعدد باعث میشود جلوه این نوع از مبلمان ها منحصر به فرد شود. با توجه به قیمت گران و وزن سنگین و همچنین گرایش دنیای دکوراسیون به سمت سادگی، میز مدیریت کلاسیک به مرور نقش کمرنگ تری را پیدا کرده است.

مبلمان اداری سبک مدرن

همان طور که از نام این سبک مشخص است، طراحی آنها به صورت کاملا مدرن و با الهام گرفتن از اشکال هندسی انجام میشود. حذف منبت کاری و کنده کاری از میزهای سلطنتی و تمرکز بر سادگی و استفاده از شکل های هندسی در کنار سبک تر شدن وزن از مواردی هستند که در طراحی این سبک از میز و مبلمان ها مد نظر قرار گرفته میشود.

از دیگر ویژگی های این سبک مبلمان های اداری می توان به تنوع بسیار بالا در رنگ و طرح و قابلیت استفاده در محیط های بزرگ و کوچک به دلیل عدم وجود پیچیدگی و شلوغی در طرح های آنها اشاره کرد.

مبلمان اداری سبک مینیمال

مینیمال در لغت به معنای سادگی با حفظ زیبایی می باشد. این سبک از مبلمان های اداری از ام دی اف و سایر متریال های ارزان و سبک تولید شده و قیمت ارزانی دارند.

به چند دلیل مبلمان اداری سبک مینیمال برای هر نوع محیط کاری قابل استفاده است که برخی از آنها عبارتند از:

  • تنوع بسیار زیاد در طرح
  • تنوع بالا در رنگ
  • قیمت ارزان
  • وزن سبک
  • حذف پیچیدگی ها و گرایش به سادگی و سازگاری با محیط های کوچک و شلوغ
  • امکان افزایش تمرکز کارکنان در محیط های کوچک به دلیل نظم بسیار عالی در طراحی میز و کشو و صندلی و غیره

میز

میز و مبلمان اداری سبک مدرن

مبلمان سبک روستیک

روستیک یا روستایی یکی از سبک هی بسیار پرطرفدار در دنیای دکوراسیون می باشد که در آن طبیعت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بیشتر از متریال های سنگ و چوب طبیعی بدون ایجاد تغییرات فاحش در آنها استفاده میشود. مبلمان اداری سبک روستیک بیشتر از چوب های طبیعی تولید شده و برجستگی ها و تغیر رنگ های طبیعی روی سطح میز و پایه ها و غیره به خوبی حفظ شده است.

مبلمان سبک ماوریک

مهم ترین ویژگی که می توان برای سبک ماوریک در مبلمان اداری معرفی کرد، نداشتن قانون در انتخاب طرح و مدل و رنگ است. با مرور مدل های مختلف مبلمان اداری در اینترنت با مدل های عجیب و غیرمعمول گاها مواجه میشود که ماوریک هستند.

این سبک از مبلمان ها بیشتر برای محیط هایی کاربرد دارد که فضا شاد و غیر رسمی تر باشد. به عنوان مثال برای دفتر وکالت استفاده از مبلمان های ماوریک گزینه ایده آلی نیست، اما برای محیط های شادتر مثل آژانس های تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می توان از این سبک استفاده کرد.

مبلمان اداری سبک رترو

اگر علاقه مند به گذشته هستید و حس نوستالوژیک اجسام را دوست دارید، مبلمان اداری سبک روترو می تواند گزینه ایده آلی برای محیط کاری شما باشد. در واقع این سبک تغییر یافته مبلمان های قدیمی می باشد که رنگ بندی های جذاب و گرم و شاد آن حفظ شده و با سادگی مدل های مدرن تلفیق شده اند. توجه داشته باشید که در این سبک خبری از میزهای بزرگ و چوبی منبت کاری شده نیست، بلکه بیشتر تمرکز بر طراحی مبلمان و تجهیزات ساده با اشکال هندسی با رنگ های قرمز و نارنجی و زرد و آبی است.

سبک مبلمان اداری باروک

مبلمان با سبک باروک از جمله مدل های قدیمی می باشند که در دنیای امروز کاربرد بسیار کمی دارد. به طور خلاصه می توان گفت، در این سبک گرایش به روکش های گران و سلطنتی در مبلمان وجود دارد و طرح و مدل کلی کار نیز بدون تقارن و تناسب است. طراحی نامنظم با تزئینات لوکس و گران و سطلنتی خلاصه ای از ویژگی های مبل سبک باروک است. این سبک مبلمان اداری تا قرن 18 میلادی کاربرد زیادی داشته است.

مبل اداری سبک هایتک

محیط های کاری دنیای امروز با تکنولوژی گره خورده اند و این تغییرات را در دکوراسیون و نوع تجهیزات و مبلمان نیز می توان مشاهده کرد. به عنوان مثال، میزهای کنفرانس با قابلیت نصب لپ تاپ و میکروفون و باز و بسته شدن آنها با فشردن دکمه از این نمونه ها می باشند. در این سبک از مبلمان اداری اصول ارگونومیک، زیبایی شنایی و تکنولوژی با هم تلفیق شده اند. به دلیل نوع طراحی ویژه و تکنولوژی به کار رفته در حین ساخت قیمت مبلمان های هایتک گران می باشد.

 

سبک های متنوع انواع مبلمان اداری

بهترین سبک مبلمان اداری کدام است؟

همان طور که در طول متن اشاره شد، تنوع در سبک های به کار رفته در طراحی و ساخت مبلمان اداری بسیار زیاد است. حال سوال این است که بهترین سبک کدام است؟ به طور دقیق و مشخص نمی توان گفت کدام سبک همیشه برای تمام محیط های کاری گزینه مناسبی خواهد بود. بلکه باید در انتخاب سبک مبل اتاق کار و دفتر کار چند مورد زیر را در نظر بگیرید:

  • تناسب طرح و شکل مبلمان و رنگ بندی آن با حوزه کاری
  • سازگاری طرح و مدل و سبک مبل و میز و پارتیشن و سایر تجهیزات با بزرگی و متراژ محیط
  • تناسب مدل میز و مبل اداری با نوع کاربرد مورد نظر از آنها
  • رعایت اصول ارگونومیک در طراحی مبل و صندلی و میز و غیره
  • تولید و ساخت مبلمان اداری در سبک های مختلف

اگر به دنبال مجموعه ای جهت خرید انواع مبلمان اداری هستید، ما به شما مجموعه آفن (www.afn-furniture.com) را معرفی می کنیم.

مبلمان اداری آفن یکی از بهترین ها در صنعت محصولات و تجهیزات اداری مدرن با قیمت مناسب است که در طراحی پارتیشن، صندلی اداری، انواع میز اداری، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز کانتر پیشرو می باشد.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت آفن و یا تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازم در خصوص محصولات این مجموعه را بدست آورده و انواع مبلمان اداری خود را با بهترین کیفیت و همینطور قیمتی مناسب خریداری نمایید

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت صحت و سقم آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied