شمانیوز
شما نیوز

توسط مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو صورت گرفت:

معرفی ظرفیت ها و مزایای منطقه آزاد ماکو در همایش توسعه تجارت ایران و ترکیه دراستان خراسان

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو، فرصت ها،‌ظرفیت ها و مزیت های این منطقه را برای سرمایه گذاری،‌ تولید و تجارت در همایش توسعه تجارت ایران و ترکیه تشریح کرد.

معرفی ظرفیت ها و مزایای منطقه آزاد ماکو در همایش توسعه تجارت ایران و ترکیه دراستان خراسان

به گزارش شمانیوز، ابراهیم جلیلی در این همایش که در استان خراسان رضوی با حضور فعالان اقتصادی استان های شرق کشور و کنسولگری ترکیه برگزار شد گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان وسیع ترین منطقه آزاد جهان، در شمال‌غربی ترین نقطه ایران با ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک ظرفیت های بی بدیل برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت توسعه صنعتی بر مبنای زنجیره تامین در کشورهای همسایه مبتنی بر تمایل صنعتگران و فعالین اقتصادی کشور ترکیه برای حضور و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی نیز از دیگر مزیت‌های منطقه به شمار می‌رود ادامه داد: در این زمینه، تمدن باستانی، مکان‌های تاریخی و جذابیت‌های متعدد تاریخی و فرهنگی ماکو نیز سبب شده است، جذابیت بین‌المللی بیشتری برای منطقه آزاد ماکو بوجود بیاید.

وی معادن کانی‌های غنی فلزی و غیرفلزی موجود در منطقه را از ظرفیت‌های طبیعی ماکو عنوان کرد و بیان داشت: این ظرفیت می‌تواند جریان توسعه اقتصادی منطقه را رونق بخشد همچنین ظرفیت مبتنی بر ایجاد مجتمع‌های بزرگ کشت و صنعت از دیگر مزیت‌های ژئوپلیتیکی منطقه به شمار می‌رود.

در این نشست نحوه تسهیل تجارت فعالین اقتصادی با کشور ترکیه با استفاده از ظرفیت ها و مشوق های منطقه آزاد ماکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied