شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین گشایش سومین نمایشگاه و همایش «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» عنوان کرد

ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تأمین مالی پتروشیمی‌ها

​حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران از ظرفیت سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده با کمک نظام بانکی فراهم است.

ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تأمین مالی پتروشیمی‌ها

به گزارش شمانیوز، حجت‌اله صیدی در آیین افتتاحیه سومین «نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» به نمایندگی از نظام بانکی از زحمات همه تلاشگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قدردانی کرد و افزود: افتخار داریم که یکی از مهم‌ترین آرزو‌های مقام معظم رهبری و مردم و یکی از والاترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان استقلال کشور است و امروز با مفهوم اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود، در صنعت پتروشیمی متبلور شد.

وی با بیان این که جنبه اقتصادی استقلال از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: در صنعت پتروشیمی مؤلفه‌های سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تبلور یافته است.

صیدی تاکید کرد: درون‌گرایی اقتصاد، مردم بنیان بودن، تعامل با خارج و ابتنا بر اقتصاد دانش‌بنیان به خوبی در صنعت پتروشیمی محقق شده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی کشور در خصوص اقتصاد و انتظارات از نظام بانکی برای هدایت اعتبار به سمت تولید، گفت: بانک‌ها اعتبارات و منابع را به سمت تولید هدایت می‌کنند و بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده در صنعت پتروشیمی، سهم بسزایی در این خصوص دارند.

وی با بیان این که بانک‌ها در این عرصه دو کار بزرگ انجام داده‌اند، افزود: یکی از این دو اقدام، تامین مالی زنجیره پتروشیمی در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است که طی آن سه بانک صادرات ایران، ملت و تجارت در سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه یک میلیارد دلار برای توسعه طرح‌های پتروشیمی هزینه کرده‌اند.

صیدی دومین اقدام بزرگ نظام بانکی در صنعت پتروشیمی را مدیریت وجوه حاصل از صادرات محصولات این صنعت خواند و افزود: زمانی که درآمدهای ارزی کشور کسب شد، انتقال و تبدیل آن به کالا، کالاهای واسطه‌ای و زیرساخت در کشور، نتیجه فعالیت بانک‌هاست که با بیش از ۲۰۰ هزار همکار خود در شبکه بانکی برای کسب این موفقیت تلاش کرده‌اند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران درون‌زا بودن، قابلیت ارتقا و امتیازات ایران در منطقه در صنعت پتروشیمی را عاملی مهم برای افزایش تولید سرانه ۲ و نیم تا ۳ تن محصولات پتروشیمی و رسیدن به قله موفقیت در بازه زمانی مشخص دانست و اظهار کرد: تولید ۲۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی با دست‌یابی به محصولات نهایی قابل تحقق است؛ چرا که امروزه فروش متانول و اتیلن نیز که زمانی محصول نهایی بود، خام فروشی به حساب می‌آید و این مواد باید به محصولات نهایی مورد نیاز صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و دیگر صنایع تبدیل شوند.

صیدی با اعلام آمادگی نظام بانکی برای تأمین مالی و مدیریت وجوه در صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: سه بانک بزرگ صادرات ایران، ملت و تجارت از سال ۱۴۰۱ به بعد سالانه به طور متوسط یک و نیم تا ۲ میلیارد دلار به صورت نقدی و اعتبارات اسنادی برای بخش ساخت داخل، سرمایه در گردش و پیمانکاران مختلف این صنعت تامین مالی خواهند کرد.

 

روابط‌عمومی بانک صادرات ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied