شمانیوز
شما نیوز

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

عدالت محوری، قانون گرایی و مودی مداری سرلوحه اقدامات قرار گیرد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع مدیران مالیاتی جدید الانتصاب، با تاکید بر ضرورت تحول نظام مالیاتی گفت: مدیران نظام مالیاتی، عدالت محوری، قانون گرایی و مودی مداری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

  عدالت محوری، قانون گرایی و مودی مداری سرلوحه اقدامات قرار گیرد

به گزارش شمانیوز، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: الگو و چارچوب کلی ما برای پیشرفت و تحول نظام مالیاتی و تحقق یک سازمان بالنده و پیشرو، رعایت انصاف و عدالت، رضایت مودیان، وصول حداکثری مطالبات مطابق قانون و ارتقای سلامت نظام اداری است و کلیه ارکان نظام مالیاتی باید در این چارچوب حرکت کنند.

دکتر منظور خاطرنشان کرد: برای تحقق این برنامه ها، اقدامات کلیدی مانند اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید و استفاده از ظرفیت های ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم را باید به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان واقعی هستند و رضایت مودیان، اصل اساسی یک نظام مالیاتی کارآمد و مطلوب است، گفت: نظام مالیاتی باید به سمتی حرکت کند که مالیات ستانی با کمترین هزینه، با کمترین تبعیض و بی عدالتی و با رعایت حقوق مودیان انجام گیرد.

دکتر منظور همچنین موضوع رضایت مندی مودیان را بسیار اساسی و حیاتی قلمداد کرد و گفت: برای ارتقای رضایتمندی مودیان باید از تمام تدابیر لازم و اقداماتی که می تواند منجر به اعتماد بیش از پیش مردم به نظام مالیاتی شود، بهره ببریم.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه از اتخاذ تمهیداتی ویژه برای تشویق همکارانی که برخوردی شایسته با مودیان داشته و در فرآیند تشخیص، دقیق ترین و سریع ترین عملکرد را دارند، خبر داد و گفت: رفتار همکاران باید حرفه ای، مودی محور و اخلاقی باشد و از هرگونه اقدامی که باعث نارضایتی مودی شود، باید پرهیز شود و مردم بدانند نظام مالیاتی، هوشمندانه، جدی و مقتدرانه با متخلفان برخورد می کند و حقوق و جایگاه مودی را در نظر می گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه، سایر برنامه هایی که منجر به تحول در نظام مالیاتی می شود، از جمله رعایت قواعد شایسته سالاری و جانشین پروری، شفافیت و انسداد گلوگاه های فساد اداری، پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع و ارتقای وضعیت معیشتی همکاران و تقویت ارزشهای سازمانی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در این راستا باید زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی از طریق تقویت موتور ریسک طرح جامع مالیاتی و همچنین تسریع در فرآیند دادرسی مالیاتی را بوجود آورده و همچنین موجبات کاهش اطاله دادرسی مالیاتی، رسوب پرونده ها و ارجاع پرونده ها به هیات های حل اختلاف مالیاتی را فراهم سازیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه تسریع و تسهیل امور، جزو مهمترین رویکردهای سازمان در دوره جدید به شمار می رود، افزود: باید به سمتی برویم که با استفاده از فن آوری های روزآمد، مودیان در ساده ترین و کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات مالیاتی بهره مند شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی، مشکلات و مسایل خود را حل و فصل کنند.

وی در جمع مدیران سازمان ضمن اشاره به ضرورت بازبینی و اصلاح سریع روندها و فرآیندها و استقبال از پیشنهادات و ابتکارات، گفت: ارتقای سلامت نظام اداری و فساد ستیزی از برنامه های مهم نظام مالیاتی است و در برخورد با مفاسد اداری و مبارزه با فرار مالیاتی هیچ خط قرمزی نداریم.

دکتر منظور همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مالیاتی، ارتقاء اخلاق اداری و افزایش سطح دانش و تخصص همکاران در بهبود کارآیی سازمان و رضایت مودیان مالیاتی بسیار تاثیرگذار است، گفت: نظام مالیاتی باید به سمت دانش محوری، تخصص گرایی و اخلاق مداری حرکت کند.

در این نشست، تعدادی از مدیران امور مالیاتی جدید الانتصاب با طرح برخی مسائل، مشکلات و آسیب‌های موجود در امور مالیاتی حوزه مربوطه، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را جهت تسهیل و ارایه خدمات مالیاتی، کاهش فرآیند دادرسی، کاهش هزینه های وصول، جلب رضایت مودیان و ارتقای تمکین مالیاتی، بهبود معیشت کارکنان و نظایر آن بیان کردند.

گفتنی است نشست یک روزه هم اندیشی مدیران مالیاتی جدید الانتصاب با هدف تبیین رویکردها، برنامه ها، سیاست ها و چشم انداز سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری معاونت ها و ادارات کل سازمان و ارائه گزارشات معاونت حقوقی و فنی، معاونت درآمدهای مالیاتی، معاونت فناوری های مالیاتی، معاونت توسعه مدیریت و منابع، دادستانی انتظامی مالیاتی و دفتر مرکزی حراست توسط مرکزآموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان برگزار و با پرسش و پاسخ و تبادل نظر پیرامون مباحث کارشناسی و تخصصی به پایان رسید.

 

رسانه مالیاتی ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied