شمانیوز
شما نیوز

با حضور وزرای نفت ، اقتصاد و مدیران عامل بانک تجارت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت :

انعقاد تفاهمنامه همکاری اجرای خط لوله پارس

همزمان با اعیاد شعبانیه، تفاهمنامه خط لوله پارس( انتقال فرآورده های نفتی مهرآران، فسا، شیراز) در مراسمی با حضور مهندس اوجی وزیر نفت، دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ، نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، دکتر اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت و سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی امضا شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری اجرای خط لوله پارس

به گزارش شمانیوز، این بانک به موجب این تفاهمنامه تامین منابع مالی ارزی تا سقف یکصد میلیون یورو از محل منابع بانک برای اجرایی شدن طرح خط لوله انتقال فرآورده های نفتی مهرآران، فسا، شیراز را از طریق اعطای تسهیلات به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و یا شرکتهای معرفی شده از سوی این شرکت عهده دار خواهد بود.

دکتر اخلاقی مدیر عامل بانک تجارت در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه گزارش کوتاهی از اقدامات و مشارکت این بانک در پروژه ها و طرح های بزرگ ملی و زیر بنایی کشور از جمله پروژه های راه سازی، سد، مترو تهران و ... ارائه کرد و گفت: بانک تجارت از گذشته تاکنون همکاری نزدیکی را با حوزه انرژی کشور خصوصا بخش نفت، گاز و پتروشیمی داشته و می توان گفت بالغ بر 40 درصد از ظرفیت این بانک به ارائه خدمات تسهیلاتی و تعهداتی به این بخش اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه 160 شعبه و 35 باجه بانک تجارت مستقیما در حال ارائه خدمات به حوزه انرژی هستند یادآور شد: بانک تجارت در دو سال اخیر به رغم محدودیت های موجود بخش قابل توجهی از نقل و انتقالات وجوه حوزه نفت را با حداقل ریسک ممکن بر عهده داشته و با اعطای 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات و 15 هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه در خدمت مجموعه نفت بوده است.

مدیر عامل بانک تجارت با ابراز خرسندی از حضور و مشارکت بانک تجارت در این پروژه بزرگ اظهار امیدواری کرد این بانک به عنوان یک نهاد مالی و ملی بتواند به وظایف خود به شایستگی عمل نموده و در شکوفایی بیش از پیش اقتصادی کشور منشاء اثر باشد.

سالاری معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز بر لزوم توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و افزایش شبکه انتقال فرآورده های نفتی تاکید کرد و گفت: تلاش وزارت اقتصاد و بانک تجارت برای تامین منابع و تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این پروژه قابل تقدیر است و اطمینان داریم ثمرات اجرای این پروژه در سالهای آتی بیش از پیش نمایان خواهد شد.

تامین کسری و توزیع بهینه سوخت مورد نیاز استان فارس، استفاده از خط لوله به عنوان جایگزین حمل و نقل جاده ای و افزایش سهم انتقال فرآورده های نفتی از طریق خط لوله ، کاهش تردد جاده ای در نتیجه کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی و کاهش هزینه های عملیاتی اعم از جاده ای و خط لوله، کاهش مخاطرات جاده ای و زیست محیطی و افزایش حجم ذخیره سازی فرآورده های نفتی در استان فارس با رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل را می توان از جمله اهداف اجرای پروژه خط لوله پارس( انتقال فرآورده های نفتی به استان فارس) برشمرد.

اجرای این پروژه 4 ساله از سال 1401 آغاز خواهد شد و شامل احداث 400 کیلومتر خط لوله 14 اینچ، احداث 2 تلمبه خانه، 1 پایانه، و احداث انبار نفت جدید به ظرفیت 80 میلیون لیتر در فسا و توسعه انبار نفت شیراز خواهد بود.

 

روابط عمومی بانک تجارت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied