شمانیوز
شما نیوز

مهمترین چالش های فولاد ارفع در سال جدید

به نظر می رسد مجموعه آهن و فولاد ارفع برای افزایش درآمد و با توجه به بحران های پیش رو، باید توجه بیشتری به بهره وری داشته و در این زمینه از تکنولوژی های جهانی عقب نماند.

مهمترین چالش های فولاد ارفع در سال جدید

به گزارش شمانیوز، ابتدای بهمن ماه سال گذشته مجتبی مهری نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد ارفع انتخاب شد. مدیری که خود از دل صنعت فولاد آمده است و سوابق حضور در هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان، هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان، هیات مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع  را در کارنامه خود دارد.

حضور مدیری از دل مجموعه می تواند برنامه های توسعه ای را با دید کارشناسی بالا برده و در نهایت تولید و در آمد افزایش پیدا کند.

آن طور که پیداست مدیر جوان فولاد ارفع به دنبال رفع چالش های موجود در مسیر تولید آهن و فولاد ارفع است. بدون شک هدف این مجموعه یعنی تولید در کنار ورود به بالادست می تواند بخشی از مشکلات در حوزه مواد اولیه را برطرف کند.

البته دیدگاه مهری نژاد تنها به این حوزه ختم نمی شود. او معتقد است باید در تمامی حوزه ها از جمله محیط زیست،‌ اشتغالزایی،‌ اقتصاد و موضوعات اجتماعی، توسعه توامان با تولید پیش رود و این درست توسعه پایدار است که می تواند راز ماندگاری و سوددهی مجموعه ای همچون ارفع باشد.

فولاد ارفع در سال 1400 موفق به افزایش فروش داخلی و خارجی خود شد و این موضوع می تواند کار مهری نژاد برای 1401 را سخت کند. این که او چه خوابی برای آهن و فولاد ارفع دیده است را باید در لابه لای اخبار منتشره از این مجموعه جستجو کرد.

البته در 2 ماه اخیر که سکان دار جوان ارفع کار خود را شروع کرد به نوعی به دنبال توسعه اقدامات در حوزه مسئولیت های اجتماعی است تا به اعتقاد خودش مردم منطقه نیز از فعالیت آهن و فولاد ارفع بی نصیب نمانند.

 شرکت آهن و فولاد ارفع در 6 ماه نخست سال گذشته توانست 17 هزار و 253 میلیارد ریال درآمد از صادرات شمش داشته باشد که 741 درصد نسبت به مدت مشابه رشد را نشان می‌‎ دهد. این شرکت همچنین طی همین مدت درآمد 44 هزار و 161 میلیارد ریالی کسب کرد که 72 درصد از سال گذشته بیشتر است. اما امروز شرایط صادراتی شاید با توجه به شرایط موجود کمی سخت شود، و این موضوع نیازمند تدابیر مهم تری از سوی مهری نژاد خواهد بود تا بتواند میزان فروش صادراتی را حفظ و آن را تا حدودی افزایش دهد.

اما شاید یکی از مهمترین چالش های این مجموعه به عنوان یکی از واحدهای فولادسازی و تولید کننده آهن اسفنجی، تامین انرژی باشد که تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در تابستان پارسال شرکت آهن و فولاد ارفع ۵۲ روز به طور کامل متوقف شد که این مدت زمان معادل از دست دادن تولیدی در حدود ۱۳۰هزار تن شمش و زیانی در حدود ۷هزار میلیارد ریال بوده که بسیار قابل توجه بوده است، حالا مهری نژاد باید خود را برای بحران برقی 1401 و پس از آن بحران گازی در فصل زمستان آماده کند. در غیر این صورت برنامه های تولیدی دستخوش تغییرات خواهد بود.

در همین راستا ضرورت بر آن است که مجموعه آهن و فولاد ارفع برای افزایش درآمد خود و با توجه به بحران های پیش رو، توجه بیشتری به بهره وری داشته و در این زمینه از تکنولوژی های جهانی عقب نماند. البته نگاهی به حضور مدیران جوان در صنعت فولاد نشان می دهد، تفکر به روز و هم سو با دنیا توانسته بنگاه های اقتصادی را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

درواقع مسیر پیش روی مهری نژاد که تنها 2 ماه از حضورش در جایگاه مدیرعاملی می گذرد شفاف و روشن است، و او برای گذر از این موانع نیازمند مشورت و برنامه ریزی  تیم متخصص خود و استفاده از راهکارهای کارشناسی است، اما به هر حال تا 6  ماه اول سال 1401 باید منتظر ماند و دید خروجی نیمه اول سال آهن و فولاد ارفع چه خواهد بود. آیا در صورت قطعی برق در تابستان مجدد زیان مالی را شاهد خواهد بود یا مدیرعامل جدید تدابیر ویژه ای برای جبران آن در نظر گرفته است.

 

تیتر20

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied