شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر صمت:

مبارزه با کالای قاچاق به صورت سیستماتیک و با همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی انجام می‌شود

در پی برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت، معاون صنایع عمومی این وزارتخانه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مبارزه با کالای قاچاق همت جمعی را می‌طلبد، افزود: انجام کار به‌صورت سیستماتیک بوده و زیرساخت‌های لازم به‌صورت الکترونیکی فراهم‌شده است، اما در کنار آن از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز استفاده می‌کنیم.

مبارزه با کالای قاچاق به صورت سیستماتیک و با همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی انجام می‌شود

به گزارش شمانیوز؛ محمدمهدی برادران افزود: تمهیداتی در این خصوص از قبل اندیشیده و اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز انجام‌شده است و اکنون اصناف و تولیدکنندگان با این طرح همراه هستند، زیرا هیچ‌کس نمی‌پذیرد کالایی که به‌نوعی با سلامتی مردم و امنیت جانی آن‌ها در تضاد است در کف بازار وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که نظارت‌های لازم در برخی استان‌ها در سطح میدانی آغاز‌شده است، گفت: این هفته نظارت‌ها تشدید می‌شود و نظرسنجی و افکار سنجی نیز در حوزه عمومی مردم انجام‌شده است و این کار تا کسب رضایت‌مندی مردم، تداوم دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: وقتی تصمیمی در این سطح از حاکمیت مبتنی بر قانون می‌گیریم، باید آن را به اجرا در آوریم که در این خصوص ابزارهای لازم برای طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی نیز پیش‌بینی شده است.

برنامه‌ریزی جدی وزارت صمت برای مبارزه با کالای قاچاق و غیراستاندارد در فضای بازار

رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌ریزی جدی برای مبارزه با کالاهای قاچاق و غیراستاندارد را در فضای بازار آغاز کرده‌اند.

مهدی اسلام‌پناه با اشاره به برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های «ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت، افزود: این جلسه مصوبات خوبی داشته است و امیدوارم این مصوبات در حوزه اجرا برای ایجاد شفافیت و کمک به تولید اثربخش واقع شود.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های ذی‌ربط برای ورود به این موضوع عزم جدی دارند، بیان کرد: در این حوزه نقش رسانه برای فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: با تبیین و ترویج رویکردهای اتخاذشده آینده‌ای بسیار نزدیک به نتایج مثبتی می‌رسیم.

وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق اراده محکم دارد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شاهد یک اتفاق جدید در مبارزه با قاچاق کالا هستیم، بیان کرد: عزم و اراده محکم در وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای پالایش بازار در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق به‌ویژه در حوزه لوازم‌یدکی خودرو وجود دارد.

علی مؤیدی خرم‌آبادی با بیان این‌که در این سطح نیازمند آموزش همگانی هستیم، گفت: مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان باید آموزش‌های همگانی لازم را ببینند.

وی با اشاره به این جلسه، بیان کرد: تصمیمات خوبی با حضور وزیر صمت گرفته شد تا بتوانیم اثربخشی حلقه نهایی برای تکمیل طرح را داشته باشیم

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied