شمانیوز
شما نیوز

تشکیل کارگروه مشترک برای گسترش همکاری های بازار سرمایه ایران و روسیه

رئیس هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران (سمات) از تشکیل کارگروه مشترک با شرکت سپره گذاری روسیه برای افزایش همکاری های بازار سرمایه دو کشور خبر داد.

تشکیل کارگروه مشترک برای گسترش همکاری های بازار سرمایه ایران و روسیه

به گزارش شمانیوز، محمد سجاد سیاهکار زاده و ماریا کراسنوا معاول اول هیات مدیره شرکت سپرده گذاری روسیه در مسکو دیدار و گفت وگو کردند.

همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه پیشبرد مفاد تفاهم نامه قبلی و افزایش اثربخشی آن و توسعه همکاری در منطقه آزاد کیش، محورهای اصلی گفت وگوی مقامات شرکت های سپرده گذاری ایران و روسیه بود.

در این دیدار دو طرف با اشاره به نقش تاثیرگذار ایران و روسیه در منطقه و جهان تاکید کردند: هیچ گونه محدودیتی برای توسعه روابط بازار سرمایه دو کشور وجود ندارد و باید راهکارهای لازم برای تقویت همکاری ها پیش بینی شود.

رئیس هیات مدیره سمات خواستار تشکیل کارگروه مشترک میان شرکت های سپرده گذاری ایران و روسیه شد تا هر چه سریعتر موانع احتمالی در اجرای تفاهم نامه قبلی برطرف شود.

در ادامه این جلسه، کراسنوا با اشاره به مزیت ها و ویژگی های منطقه آزاد کیش بر لزوم افزیش سطح تعاملات و همکاری ها در این منطقه تاکید کرد.

هیات ایرانی همچنین در سفر خود به مسکو با مقامات بورس روسیه (MOEX) دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار که با حضور کریل پستوو مدیرعامل بورس روسیه برگزار شد، طرفین توافق کردند تا روابط دو جانبه خود را در قالب یک تفاهم نامه همکاری گسترش دهند.

 

روابط بین الملل سمات

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied