شمانیوز
شما نیوز

گرانی در بازار سیمان گزارش نشده است

در شرایطی که فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن طی روزهای اخیر از افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان خبر می دهد، اما دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از تعادل این بازار در ماه فروردین خبر می دهد.

 گرانی در بازار سیمان گزارش نشده است

به گزارش شمانیوز؛ عبدالرضا شیخان گفت: بازار در فروردین امسال، روند نسبتا متعادلی داشته و انتظار می‌رود روند تولید سیمان در اردیبهشت تحت تاثیر میزان تامین سوخت و برق کارخانه‌ها باشد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، آنچه مسلم است، اینکه هزینه‌های تولید در صنعت سیمان به ویژه هزینه‌های دستمزد بالا رفته که تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده محصول دارد. در این راستا معادن به دلیل وابستگی بالایی که به نیروی انسانی دارند، شاهد رشد هزینه‌ها خواهند بود، در نتیجه قیمت‌هایی کنونی به مرور تعدیل می شوند تا بنگاه ها با زیان مواجه نشود.

شیخان اظهار کرد: امروز دغدغه تولیدکنندگان این است که روند تولید را حفظ کنند که بعد از آن، بتواند با حفظ و بعضاً افزایش تولید، بحث جهش مسکن را نیز پوشش دهند.

این فعال سیمانی با اشاره اینکه ظرفیت سازی مطلوب در صنعت سیمان با تامین سیمان مورد نیاز طرح جهش مسکن ایجاد شده، تاکید کرد: البته تولید مستمر بنگاه‌ها به تامین برق و سوخت پایدار آنان بستگی دارد.

وی در خصوص قیمت ها گفت: از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمتی در بازار نداشتیم و اگر به تابلوی معاملات بورس کالا نیز نگاه کنید، روند مطلوب عرضه و تقاضا و تعادل بازار را مشاهده می کنید.

شیخان با بیان اینکه طی ماه های گذشته هر بار روند عرضه و تقاضای بازار به دلیل قطعی برق و سوخت واحدها دستخوش تغییر شده و قیمت ها نیز تغییر کرده، عده ای بورس را مقصر جلوه می دهند، گفت: فعالان بازار می دانند که نه کاهش و نه افزایش قیمت سیمان به بورس یا هر نهاد دیگری برنمی گردد چراکه قیمت در بورس در تقابل عرضه و تقاضا کشف می شود و هر زمان عرضه کم شود، طبیعتا قیمت نیز بالا می رود.

او تاکید کرد: بورس کالا بستر ساز معاملات کالاها است که خرید و فروش شرکت ها را شفاف می کند از این رو بهبود رویه ها از این مسیر برای واحدهای تولیدی میسر شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در پایان تاکید کرد: برخی تصورات مبنی بر افزایش قیمت سیمان در ماه‌های آینده متاثر از کاهش عرضه بنگاه‌ها تنها احتمالات و برآورد کارشناسان است و در این زمینه تامین برق و سوخت واحدها تعیین کننده است.

 

خبرگزاری تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied