شمانیوز
شما نیوز

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان برگزار شد.

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس

به گزارش شمانیوز، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این آیین بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اولین روزی که من در آن به عنوان مجری طرح حضور پیدا کردم جز خاک چیز دیگری در آن پیدا نمی شد. در ابتدا اقدامات مشخصی برای راه اندازی این پالایشگاه مشخص نبود که نهایتاً این پروژه با اعتماد به نیروهای داخلی جوان امروز به نتیجه نشسته است.

جلیل سالاری افزود: در زمان راه اندازی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند این مبحث مطرح بود که این پالایشگاه واحدهایی ها را دارد که در کشور وجود نداشته و نیاز هست نیرو از خارج از کشور بیاوریم ولی با اتکا به نیروهای جوان آن پالایشگاه به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز با اتکا به نیروهای جوان توانستیم جشن خودکفایی را در تولید بنزین رقم زنیم و اکنون با توجه به قرارگیری در گام دوم انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری به اعتماد به جوانان، هر آن جا که به جوانان اعتماد شد خوب درخشیدند و نتیجه خوبی را در این زمینه رقم زده شده است.

سالاری افزود: امروز شرایط تثبیت تولید پالایشگاه مطرح است و با طرح هایی که دنبال می شد به افزایش ظرفیت پالایشگاه و افزایش بنزین کشور دست یافتیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی یکی از تکالیفی است که در سند تحول دولت دیده شده و به موازات آن بحث توسعه، تولید و جلوگیری از خام فروشی را دنبال می کنیم، خاطرنشان کرد: پالایشگاه دومی نیز در روزهای آینده در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز کلنگ زنی خواهد شد.

معاون وزیر نفت ابراز کرد: به پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک نگاه ملی وجود دارد که تلاش کارکنان این مجموعه نیاز است و باید مدیرعامل پروری در این پالایشگاه صورت بگیرد و از این ظرفیت ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه در این پالایشگاه ظرفیت های خوبی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم و در تکمیل زنجیره ارزش، حفظ ظرفیت تولید و در بخش کیفی سازی اقدام کنیم.

سالاری اظهار کرد: اصل 144 در کشور شرایطی را در کشور ایجاد می کند که مزید بر علت می شود که نمی توان جا به جایی هایی را در سطح پالایشگاه ها انجام داد که این موضوعات را باید حل و فصل کنیم. شرایط بازنشستگی، بیمه و ... در جذب های جدید در موارد منابع انسانی مشکلات و مواردی را دارد که باید پیگیری شود.

وی ابراز کرد: کمتر پالایشگاهی را در کشور می توان یافت که چنین نیروهای جوانی را با این همدلی و اتحاد در کنار یکدیگر مشغول به کار باشند و این یکی از برکات نظام است که باید به نیروهای جوان اهمیت داد و این اتفاق در پالایشگاه ستاره و دیگر پالایشگاه صورت گرفته است که نتیجه آن را امروز در رشد شکوفایی صنعت نفت شاهد هستیم.

سالاری همچنین اظهار کرد: برخی پروژه های برون مرزی نیز در برنامه است که مدیریت آنها باید به جوانان کارآزموده در مراکز پالایشگاهی نظیر ستاره خلیج فارس سپرده شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: انتظار از مدیران این مجموعه آن است که جانشین پروری کنند، زیرا این پست ها همه عاریه است و این دوران گذر است که در نظام جمهوری اسلامی هم یک وظیفه است و هم یک آزمون است و این فرصت ها می گذرد، اما خوشا به حال کسانی که در این مسئولیت ها بتوانند خدمتی را برای ملت عزیز انجام دهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با حضور آقای جعفرپور یک اقدام فعال تر و مستمری را در فعالیت های پالایشگاه ستاره خلیج فارس داشته باشیم و بتوانیم مسیری را که آقای دادور دنبال می کردند را دنبال کنیم.

 

نیروی انسانی یک ثروت بی‌انتها است

مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم، با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری برای اقتصاد کشور هیچ چیز به مانند تولید باعث اقتصاد پایدار نمی‌شود و طی بیش از 10 سال در شعار سال توجه به تولید را مدنظر قرار دادند، افزود: ما در یک بنگاه اقتصادی بزرگ که محل تولید است قرار داریم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که بر مسئله تولید، جلوگیری از خام فروشی، کارهای جهادی و ارزش افزوده فرآورده تأکید دارند، باید تولید را استمرار و افزایش دهیم.

علیرضا جعفرپور بروجنی با بیان اینکه در طی سالیان اخیر با توجه به تحریم‌ها صادرات با مشکلاتی همراه بوده است و فشار بر این پالایشگاه زیاد بوده است، ما باید شرایطی را فراهم کنیم که علاوه بر حفظ تولید این قابلیت تولید را حفظ کنیم، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته است مسئله بیکاری و محرومیت است، که دغدغه استاندار هرمزگان و دکتر مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بوده و این مباحث امکان تبعات خیلی سنگین برای جامعه را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در نقطه بسیار خوبی قرار گرفته است و می‌توان طرح‌های خوبی را در این پالایشگاه یا در کنار آن احداث کرد که بتواند به جذب نیروهای بیشتر کمک کند و این مسئله را معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مورد بررسی قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امکان تنوع بخشی به فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس وجود دارد و طرح‌های مختلف قابل برنامه‌ریزی است که به هر حال باید با فکر، برنامه ریزی ها و سرمایه‌گذاری در آن صورت بگیرد.

جعفرپور بروجنی ادامه داد: مهندس دادور مصداق بارز سخنان مقام معظم رهبری هستند که با انجام کار جهادی واقعاً ایستادگی کردند و این پالایشگاه را از خاک به تولید اسمی رساندند و امروز این ابر پالایشگاه را به ظرفیت قابل توجهی از 360 هزار بشکه به 450 هزار بشکه برسانند و خوشا به سعادتشان که چنین همکاران قدرشناسی دارند.

مدیرعامل جدید شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تصریح کرد: در مباحث نیروی انسانی مقام معظم رهبری می‌فرمایند، نفت و گاز ثروت هستند ولی نیروی انسانی یک ثروت بی‌انتها است و من از اینکه نیروی انسانی در این پالایشگاه این‌گونه پای کار ایستاده‌اند، لذت می‌برم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها کار و فعالیت‌هایی که در اقدام مستقیم با دشمن قرار دارند را جهاد فی سبیل الله اعلام کرده‌اند از اقداماتی که دشمن در مسئله تحریم‌ها اعمال کرده است نام برد و افزود: با وجود تحریم‌های نفتی و اقتصادی فعالیت‌های انجام شده در این پالایشگاه جهاد فی سبیل الله بوده است.

وی اضافه کرد: بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند تنها ایرادات و اشکالات را نگویید و کارهای ارزشمندی که انجام شده است را مردم باید بدانند که با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای مختلف در سیاه نمایی امور، باید اقدامات بازگو شود تا مردم مطلع شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در مبحث نیروی انسانی آموزش‌ها باید گسترش یابد و افرادی که در راه‌اندازی پالایشگاه‌ها هستند قطعاً آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، گفت: برای کاهش شیفت‌های کاری کارکنان برنامه‌ریزی‌های لازم در مدیریت قبل صورت گرفته است و اجرای آن با مناعت تبع به مدیریت جدید واگذار شده و نیاز به جذب نیروی انسانی در شیفت چهارم برنامه ریزی شده است. همه خانواده‌های کارکنان صنعت نفت در معرض آسیب هستند که باید در این زمینه با حمایت‌های هیئت مدیره برای ارتقای شرایط نیروی انسانی اقدامات مثبتی صورت بگیرد.

 

با اتکا به توان داخلی نقشه دشمنان در اعمال تحریم‌ها را خنثی کردیم

مدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم، افزود: بنده نماینده 4 هزار نفری هستم که در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بسیار زحمت کشیدند و امروز هر موفقیتی نصیبمان شده ثمره تلاش تک تک این افراد بوده و ابر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از خاک بلند کردند.

محمدعلی دادور با بیان اینکه برای راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس زحمات بسیاری کشیده شد و با حضور نیروهای جوان و پرتلاش تمامی این سختی‌ها گذشت و هر نشدنی را عملی کردیم، اظهار کرد: جوانان با ابتکار و از خودگذشتگی کارهای بزرگی را انجام دادند تا ابر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس امروز استوار و نماد تلاش و اعتماد به نیروهای داخلی است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم روزگاری بتوانم زحمات نیروهای خدوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را جبران کنم، خاطرنشان کرد: بنده هرجا که هستم امیدوارم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثمر ثمر باشم و بتوانم در کنار نیروهای جوان و با انگیزه قدمی در جهت رشد و پیشرفت عرصه نفت کشور بردارم.

دادور ادامه داد: اگر کار یا خدمتی انجام داده‌ام وظیفه‌ام بوده و منتی بر هیچ‌کس نیست و هیچ‌گاه به دنبال سیاسی بازی نبوده و نیستم و تنها رضای خدا و مقام معظم رهبری ملاک عمل بنده بوده است.

مدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس تصریح کرد: اگر در بنزین به خودکفایی رسیدیم برای آن است که جلوی بیگانه و اجنبی سرخم نکنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه وقتی تمامی امور پیشبرد نفت ستاره خلیج‌فارس بر عهده خودمان بوده در مقابل تمامی اقدامات بیگانگان از تحریم و حملات سایبری قرار داشتیم و امروز سربلند ایستاده‌ایم و به هیچ‌گونه کمکی از سوی بیگانگان نیازمند نیستیم، بیان کرد: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های خارجی از جمله زیمنس برای راه‌اندازی فازهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بازی درآوردند و آنجا بود که با اتکا به نیروهای توانمند داخلی و تدبیرها مناسب و به موقع توانستیم نقشه‌های آنان را خنثی و در تولید بنزین خودکفا شدیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از «محمدعلی دادور» مدیرعامل سابق شرکت نفت ستاره خلیج فارس، «علیرضا جعفرپور بروجنی» به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه بزرگ نفتی کشور فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

همچنین «محمدعلی دادور» نیز با حکم معاون وزیر نفت به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پالایش نفت خوزستان منصوب شد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied