شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم خبر داد:

نمونه‌برداری از 4 هزار و 259 محموله وارداتی در قشم

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم گفت: نظارت بر محموله‌های وارداتی از طریق مبادی ورودی، اسکله بهمن و کاوه یکی از مهمترین وظایف این مدیریت است و در سال گذشته 4 هزار و 259 محموله مورد بازرسی قرار گرفت.

نمونه‌برداری از 4 هزار و 259 محموله وارداتی در قشم

به گزارش شمانیوز، نسرین نانوایی با اعلام این خبر بیان کرد: 2 هزار و 838 محموله از اسکله بهمن، 28 محموله از اسکله کاوه، 280 محموله ملوانی و یک هزار و 113 اظهارنامه ارائه شده توسط بازرگانان فعال منطقه، در سال گذشته توسط کارشناسان خبره این مجموعه بازرسی و در برخی موارد با توجه به ضوابط نمونه‌برداری شد.

وی ادامه داد: 131 نمونه آرایشی، 198  نمونه غذایی و 457 نمونه برقی جهت اطمینان از سلامت و امنیت به آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تائید سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

نانوایی با اشاره به اینکه بنا بر دستورالعمل سازمان ملی استاندارد بازرسی از کارخانه‌هایی که مشمول ضوابط ملی استاندارد هستند در حیطه وظایف این اداره کل قرار دارد، اضافه کرد: در سال گذشته 43 مورد بازرسی و 30 مورد نمونه برداری از کارخانه‌های جزیره نیز انجام شد.

مدیرکل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: بازرسی از آسانسورهای ارجاعی از شهرداری و واحد صدور پروانه و مجوز سازمان منطقه آزاد قشم و صدور تائیدیه نیز یکی دیگر از وظایف این مجموعه است و در سال گذشته 146 مورد بازرسی انجام شد و 78 مورد صدور تائیدیه به ثبت رسید.

وی یادآور شد: این اداره کل در خصوص صدور گواهینامه ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری به داخل کشور بالغ بر 150 پرونده و در خصوص تعیین ماهیت کالاهای وارداتی استعلام شده و پاسخ به سوال کارشناس گمرک 43 پرونده را در  سال 1400 در کارنامه کاری خود دارد.

 

روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied