شمانیوز
شما نیوز

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای:

اپراتورها به یک میلیارد دلار سرمایه سالانه برای نوسازی شبکه نیاز دارند

اپراتورها در چند سال آتی به منظور نوسازی شبکه سالانه حداقل به میزان یک میلیارد دلار سرمایه برای نوسازی شبکه نیاز دارند که باید تامین مالی داشته باشند. این مهم بدون افزایش تعرفه امکانپذیر نخواهد بود.

اپراتورها به یک میلیارد دلار سرمایه سالانه برای نوسازی شبکه نیاز دارند

به گزارش شمانیوز؛ این روزها بخشی از فضای مطبوعاتی کشور در حوزه ICT به مساله تغییر تعرفه های ارتباطی اختصاص دارد و به نظر می رسد برآیند کلی نظرات کارشناسان و قانونگذاران بر افزایش تعرفه ها باشد. تنها محل اختلاف یا گاهی تعلل بر سر نحوه این تغییرات و البته تبعاتی است که مشترکان باید بپردازند. برخی از نمایندگان مجلس در گفتگو با رسانه ها گفته اند که الزام افزایش تعرفه ها را درک می کنند ولی از طرفی انتظار راه حلی را دارند که فشار این بار اضافی مالی را از دوش مشترکان بردارند. این انتظار نمایندگان مجلس تا آنجا که آن ها را مدافع و نماینده حقوق مردم بدانیم، قابل قبول است. اما ذکر این نکته نیز ضروری است که همین نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم باید از افزایش تعرفه ها که در نهایت به سود خود مردم خواهد بود تمام قد دفاع کنند و چند و چون اجرای آن را به سازمان رگولاتوری به عنوان نهادی تخصصی که قابلیت تنظیم مقررات را دارد، بسپارند.

با ابن خلاصه در ادامه موضوع افزایش تعرفه ها را در گفتگویی با برات قنبری، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به عنوان یکی از موافقین این طرح می خوانید.

گسترش شبکه بدون افزایش تعرفه امکان ندارد

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مورد افزایش تعرفه ارتباطی می گوید: افزایش تعرفه موبایل و حتی ثابت با هدف گسترش شبکه و ارایه سرویس های جدید قابل دفاع است.

وی می افزاید: اپراتورها در چند سال آتی به منظور نوسازی شبکه سالانه حداقل به میزان یک میلیارد دلار سرمایه برای نوسازی شبکه نیاز دارند که باید تامین مالی داشته باشند. این مهم بدون افزایش تعرفه امکانپذیر نخواهد بود.

قنبری نوسازی را مربوط به ارتقای نسل های موبایل می داند و می گوید: نسل ۲ موبایل که کاملا از کار افتاده است، ورود به نسل ۳ کار درستی نبود و باید از آن عبور کنیم. بنابراین شبکه باید خود را برای تجهیز به نسل ۴ و ۵ آماده کند که بتواند اینترنت با کیفیت و قابل اجرا برای فناوری های روز را ارایه دهد.

وی می افزاید: چنین تغییراتی مستلزم صرف هزینه های بسیار است که در شرایط موجود اپراتورها توان مالی آن را ندارند.

تعرفه‌ها باید سقف و کف داشته باشد

قنبری به اصل مهم دیگری در تعرفه گذاری اشاره می کند و می گوید: برای حفظ بازار رقابتی لازم است برای تعرفه ها سقف و کفی درنظر گرفته شود تا اپراتورها در این بازه اقدام به تهیه بسته هایی کنند که مشترک بتواند بنا به نیاز و توان مالی خود از بین آن ها بسته و اپراتور مدنظر خود را انتخاب کند.

تغییر تدریجی تعرفه ها منطقی است

قنبری در مورد واکنش مردم نسبت به افزایش تعرفه ها می گوید: تورم بالای ۴۰ درصدی زندگی را برای مردم سخت کرده است و دیگر مردم نسبت به هرگونه افزایشی در قیمت ها حساس اند.

وی می افزاید: هرچند این افزایش تعرفه الزامی و به نفع مردم است اما می تواند شرایط دشوار امروز را برای مردم دشوارتر کند. بنابراین بهتر است که افزایش ها تدریجی باشد تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

 

پایگاه خبری تحلیلی فناوری

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied