شمانیوز
شما نیوز

در نشست یک دیدار، یک عرضه ویژه معرفی فروسیلیسم خمین تشریح شد

«فروسیل» دارنده رتبه پنجم کشوری تولید فروسیلیسم

مدیرعامل شرکت فرو سیلیسم خمین درباره ظرفیت تولید این مجموعه نیز گفت: در حال حاضر با تولید 12 هزار تن در سال، رتبه 5 کشور در اختیار این مجموعه است، همچنین طرح توسعه با ظرفیت 18 هزار تن در انتهای سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و به رتبه دوم یا سوم ارتقا پیدا خواهیم کرد. ​

«فروسیل» دارنده رتبه پنجم کشوری تولید فروسیلیسم

به گزارش شمانیوز، نخستین نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه معرفی شرکت «فروسیلیسم خمین» با نماد معاملاتی «فروسیل» امروز در فرابورس برگزار شد که طی آن حسن حمزه مدیرعامل این شرکت در خصوص تاریخچه تأسیس آن، گفت: این شرکت با نام پیام هونامیک در سال 1390 ثبت و در سال 1397 به فروسیلیسیم خمین تغییر نام داد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه در منطقه خمین معافیت مالیاتی شامل کارخانجات می‌شود، اظهار کرد: همچنین با توجه به نیاز مبرم برق، یک پست اختصاصی 63 کیلووات هم در این مجموعه ایجادشده است.

مأموریت اصلی «فروسیلیم»

حمزه با تأکید بر اینکه برنامه تولید این مجموعه به‌گونه‌ای است که هرسال بیشتر از پیش‌بینی یا در همان حدود، تولید انجام‌شده است، ادامه داد: مأموریت اصلی این مجموعه تولید فروسیلیسیم برای صنعت داخل و همچنین صادرات مازاد تولید است.

او در ادامه دستیابی به سهم 10 درصدی تولید داخلی فروسیلیسم و صادرات 50 درصدی محصولات را از اهداف راهبردی مهم این مجموعه دانست و گفت: طی سال گذشته نیز 41 درصد تولیدات را صادر کردیم تا به اعداد اهداف راهبردی نزدیک شویم.

طرح توسعه مهم برای ارتقای جایگاه در بازار داخل

مدیرعامل شرکت فرو سیلیسم خمین درباره ظرفیت تولید این مجموعه نیز گفت: در حال حاضر با تولید 12 هزار تن در سال، رتبه 5 کشور در اختیار این مجموعه است، همچنین طرح توسعه با ظرفیت 18 هزار تن در انتهای سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و به رتبه دوم یا سوم ارتقا پیدا خواهیم کرد.

دو اتفاق مهم در سال 1400

مدیرعامل فروسیل همچنین به تغییرات افزایش سرمایه این شرکت طی سال‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه این شرکت در مسیر افزایش سرمایه‌ها در حال حاضر به 80 هزار میلیارد تومان رسیده و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز سهامدار اصلی این مجموعه است.

به گفته وی میزان تحقق ظرفیت اسمی تولید در سال 1400 معادل 76 درصد بود به دلیل اینکه از خرداد سال گذشته دستور توقف تولید به خاطر کمبود برق و کاهش توان را داشتیم.

وی درباره دومین دلیل کاهش تولید در سال 1400، گفت: طی سال گذشته مجموعه از فرصت قطعی برق استفاده کرد و سه ماه اورهال انجام شد اما ظرفیت 9 ماهه تولید محقق شد؛ با این حال این مجموعه طی سال‌های گذشته همیشه به پیش‌بینی‌ها رسیده‌ و سال گذشته برای اولین بار بود که به دلایلی که ذکر شد از برآوردها عقب ماند.

نگاهی به عملکرد فروش

حمزه در ادامه عملکرد فروش را مورد بررسی قرار داد و گفت: پیش‌بینی تقاضای داخلی در آینده بررسی‌شده و در سال جاری 154 هزار تن نیاز در کشور وجود دارد، برای افق 1404 نیز با توجه به طرح‌های توسعه‌ای بخش فولاد، پیش‌بینی می‌شود این عدد به 176 هزار تن افزایش یابد.

سناریوهای ارزش‌گذاری فروسیلیس بر اساس ظرفیت تولید

در ادامه این نشست خبری، نسیبه شبیری معاون تامین سرمایه کاردان به عنوان ارزش‌گذار سهم فروسیل با اشاره‌ای به تاریخچه تاسیس و افزایش سرمایه‌های شرکت فروسیلیسم خمین عنوان کرد: این شرکت در سال 1400 معادل 64 میلیارد تومان فروش داخلی و 100 میلیارد تومان فروش صادراتی داشته است.

نماینده ارزش‌گذار فروسیل سپس به تشریح برخی اعداد ترازنامه مالی این شرکت پرداخت و گفت: درآمد، سود عملیاتی و سود خالص این شرکت در سال 99 به ترتیب معادل 253 میلیارد تومان، 132 میلیارد تومان و 140 میلیارد تومان بوده است.

شبیری با تاکید بر اینکه فروسیلیسم خمین مدت سه ماه از سال 1400 را به دلیل نشت کوره و مشکل برق، توان تولید نداشته است، ارقام 9ماهه این سال را قابل اتکا خواند و عنوان کرد: فروش شرکت در این 9 ماه 287 میلیارد تومان، سود عملیاتی 141 میلیارد تومان و سود خالص 144 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 99 افزایش داشته است.

او اضافه کرد: جمع دارایی‌های شرکت در 6 ماهه 1400 معادل 343 میلیارد تومان، سرمایه شرکت 80 میلیارد تومان و جمع بدهی‌ها 205 میلیارد تومان بوده است.

معاون تامین سرمایه کاردان در ادامه به رشد چشمگیر بهای جهانی فروسیلیس در سال‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: قیمت فروسیلیس از میانگین تاریخی 1248 دلار به 4500 دلار در هر تن رسید و در حال حاضر نیز روی 2500 دلار در هر تن قرار دارد که با میانگین تاریخی فاصله دارد. البته در ارزش‌گذاری میانگین تاریخی فروسیلیس مبنا قرار داده شده است.

به گفته وی مبنای تامین سرمایه کاردان برای دو متغیر اصلی ارزش‌گذاری اعم از نرخ تورم و نرخ رشد ارز، گزارش صندوق بین‌المللی پول بوده و نرخ رشد ارز از تفاضل تورم ایران و امریکا به دست آمده است.

شبیری در ادامه به روش‌های در نظر گرفته شده برای ارزش‌گذاری پرداخت و عنوان کرد: سناریوی نخست با فرض عدم تحقق طرح توسعه افزایش ظرفیت و سناریوی دوم با این فرض که برنامه افزایش ظرفیت 18 هزار تنی این شرکت در سال 1402 موجب افزایش 80 درصدی تولید شود در نظر گرفته شده است.

او در مورد پیش‌بینی از وضعیت درآمدی شرکت عنوان کرد: در صورت تحقق سناریوی دوم و افزایش 80 درصدی تولید، درآمد شرکت از 452 میلیارد تومان در سال 1402 به 996 میلیارد تومان خواهد رسید.

نماینده ارزش‌گذار فروسیلیس با تاکید بر اینکه در روش DCF برای دقت بالا، اثر مالیات در دوره نهایی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: برآورد کارشناس رسمی دادگستری از ارزش شرکت که مبتنی بر دارایی است 854 میلیارد تومان است.

شبیری با تشریح برخی جزئیات ارزش‌گذاری، مبنی پیش‌بینی جریانات نقد و مدل‌های ارزش‌گذاری را صورت سود و زیان پیش‌بینی شده بر 2 اساس عنوان کرده و گفت: در روش ‌FCFE در سناریوی نخست، شرکت 1368 میلیارد تومان و در سناریوی دوم 2200 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

معاون تامین سرمایه کاردان در پایان با جمع‌بندی اظهاراتش، در خصوص ارزش‌گذاری نهایی که از میانگین موزون روش‌های مبتنی بر جریان نقدینگی و مبتنی بر ضرایب نسبی در کنار مبتنی بر دارایی به دست آمده است اظهار داشت: در سناریوی نخست ارزش شرکت معادل 1287 میلیارد تومان و ارزش هر سهم 1609 تومان برآورد شده است. در سناریوی دوم نیز ارزش فروسیلیسم خمین معادل 1932 میلیارد تومان و ارزش هر سهم 2415 تومان برآورد شده است.

 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied