شمانیوز
شما نیوز

تولید ۸۶۰۰ میلیارد تومان حق‌بیمه توسط بیمه دانا

گزارش فعالیت یک ماهه بیمه دانا مربوط به اسفندماه 1400 نشان می‌دهد که این شرکت در مجموع سال گذشته بیش از 8 هزار و 668 میلیارد تومان حق‌بیمه در رشته‌های مختلف تولید و بیش از 6 هزار و 620 میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده است.

تولید ۸۶۰۰ میلیارد تومان حق‌بیمه توسط بیمه دانا

به گزارش شمانیوز، بیمه دانا که با نماد «دانا» در بورس تهران فعالیت می‌کند، در ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار و ۶۶۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حق‌بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است.

از سوی دیگر، این شرکت ۶ هزار و ۶۲۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان نیز خسارت پرداخت کرده است.

این گزارش که در سامانه کدال منتشر شده، حکایت از آن دارد که بیمه دانا تنها در اسفندماه سال گذشته ۹۵۰ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان حق بیمه تولید و بیش از یک‌هزار و ۷۰۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.

بیمه دانا اعلام کرده است که با توجه به افزایش نرخ دیات در سال جاری و به جهت کاهش اثرات افزایش نرخ مذکور و جلوگیری از انباشت خسارت، تسریع در بررسی پرونده‌ها و پرداخت حداکثری خسارت‌ها به ویژه دیات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از طریق واریز به حساب ذینفعان، صندوق دادگستری و صندوق تامین خسارت‌های بدنی در اسفندماه در دستور کار شرکت قرار گرفت، لذا با توجه به حجم بالای خسارت‌های پرداخت شده در پایان سال، صورت‌های مالی شرکت با زیان همراه خواهد بود که آثار آن پس از تهیه صورت‌های مالی اعلام خواهد شد.

این صورت‌های مالی نشان می‌دهند که ۴۳ درصد حق‌بیمه تولید شده (معادل ۳ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان) در این شرکت مربوط به رشته ثالث اجباری است. با این حال ۳۹ درصد از خسارت پرداختی (معادل ۲ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان) مربوط به این رشته است.

از سوی دیگر، با وجودی که ۲۳ درصد از حق‌بیمه تولید شده در بیمه دانا (معادل ۲ هزار و ۲۲ میلیارد تومان) به رشته درمان اختصاص داشته، اما ۴۱ درصد از خسارت پرداختی آن (معادل ۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان) به این رشته پرداخت شده است.

سهم رشته بیمه زندگی اندوخته‌دار از حق بیمه تولیدی این شرکت برابر با ۵۱۹ میلیارد تومان (۶ درصد از حق‌بیمه تولیدی) و خسارت پرداختی آن نیز تنها ۱۰۷ میلیارد تومان (معادل ۲ درصد) بوده است.

 

اخبار پولی مالی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied