شمانیوز
شما نیوز

در نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صورت گرفت؛

قدردانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اقدامات مبارزه با قاچاق وزیر صمت

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو تقدیر کرد.

قدردانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اقدامات مبارزه با قاچاق وزیر صمت

به گزارش شمانیوز، علی مؤیدی خرم‌آبادی در این نامه تأکید کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی خودرو متعاقب دستورات ریاست جمهوری در بیانیه ۹ ماده‌ای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باعث شد علاوه بر این‌که فرآیند اختصاص شناسه کالا در رهگیری ۵۳ قلم کالای لوازم‌یدکی خودرو آغاز شود، همچنین در مورد دو قلم کالای مهم این حوزه نیز فرآیند هویت گذاری کالا (اختصاص شناسه کالا و رهگیری آن) تکمیل شود که این موضوع فرآیند مقابله با کالای قاچاق و تقلبی (غیراستاندارد) را بسیار تسهیل می‌کند.

وی در بخش دیگری از این نامه تصریح کرد: از سوی دیگر مقرر شد امسال چهار گروه کالایی مهم که سهم عمده‌ای از قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند (کالای دخانی، لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایشی و پوشاک) به شکل مستمر توسط وزارت صمت در حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری تسهیل تجارت قانونی و همچنین در حوزه اجرای برخورد با قاچاق وفق قانون، دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابراز امیدواری کرده است که با این جدیت بتوان دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز ابلاغی از سوی رئیس‌جمهوری را در مورد زمانی کوتاه اجرایی کرد.

مؤیدی خرم‌آبادی خطاب به اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری آورده است که ضمن تقدیر از وزیر صمت، امیدوار هستیم سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز (بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند در این امر دخیل باشند) مانند وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نفت، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی (به‌ویژه گمرک) و... نیز با اقدام مشابه و با همین دغدغه‌مندی و تلاش مضاعف در راستای اجرای تدابیر ریاست جمهوری کوشا باشند

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied