شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت مس خبر داد

افزایش تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون به 4 میلیارد دلار با تولید 400 هزار تن کاتد در سال

با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در مجتمع مس سونگون و دستیابی به تولید 400 هزار تن کاتد تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون در سال از حدود 500 میلیون دلار به حدود 4 میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

افزایش تراز اقتصادی مجتمع مس سونگون به 4 میلیارد دلار با تولید 400 هزار تن کاتد در سال

به گزارش شمانیوز، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب در نشست تولید مجتمع مس سونگون، از تلاش جهادگرانه کارکنان شرکت مس در سنگر تولید قدردانی کرد.

وی گفت: تنها شما قادر هستید که با توکل به پروردگار متعال طرح‌های توسعه را در مجتمع محقق کنید و این کار  همت بزرگ می‌طلبد.

رستمی افزود: پس باید با جدیت آستین‌ها را بالا بزنیم و وارد میدان شویم و با توجه به اینکه همه ملزومات و بسترهای کار مهیاست اگر نتوانیم به این مهم دست یابیم باید پاسخگو باشیم و یقین بدانید این مأموریت از واجبات برای ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به معانی آیات تلاوت شده «سوره صف» در ابتدای جلسه تولید، گفت: دو نکته اساسی در معانی این آیات نورانی وجود دارد نکته اول، همه موجودات و آیات الهی تسبیح گوی خداوند متعال هستند و بر این باورم تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در شرکت ملی صنایع مس مصداق ستایش، عبادت و بندگی بوده و باید قدر این کارها را بدانیم چرا که جهاد به معنای واقعی بوده و باید فرصت دانست.

دکتر رستمی تصریح کرد: نکته دوم در این سوره مبارکه، تاکید بر جامعه عمل پوشاندن به گفتار و رفتارها دارد و تلاش برای تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته را می‌رساند که این امر باید در طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سونگون بیشتر مورد توجه همه ما قرار گگیرد.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی اظهار داشت: صیانت و حفاظت از محیط زیست اولویت اصلی ماست هرچند فعالیت‌های معدنی ذاتاً با طبیعت گره خورده است؛ اما اعتقاد داریم با سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تجربی روز دنیا می‌توانیم آثار این فعالیت‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در این زمینه، باید با دعوت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی و بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، در این حوزه وارد فازهای عملیاتی شویم.

مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر سرمایه‌گذاری در طرح‌های تامین انرژی پاک و فراهم‌کردن زیرساخت‌های مربوط به آن گفت: برای نصب 300 مگاوات برق خورشیدی در استان آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مس همچنین ایجاد کارخانه تولید آهک و واحد تولید گلوله‌سازی در شهرستان ورزقان را برای طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون ضروری دانست.

دکتر رستمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌زایی»، افزود: دنیای فعلی، دنیای دانایی شده و امروز دانش به جای محصول خرید و فروش می‌شود و بخش اعظم دانش بنیان، صادرات دانش است یعنی ما باید از خاک شروع کنیم و بعد از رشد و توسعه، به جای صادرات کنسانتره و کاتد و... به مرحله‌ای برسیم که دانش و تجهیزات صنعت مس را صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اساسی کمیته ساخت داخل مجتمع مس سونگون، افزود: طبق گزارش ارائه شده اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است ولی همواره باید بر این نکته دقت کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت هستند؛ چرا که با توانمندسازی آن‌ها، شاهد افزایش کیفیت محصولات ساخت داخل خواهیم بود و امیدوارم  در آینده نیز شاهد تعامل بیشتر با دانش‌بنیان‌ها باشیم.

 

مس پرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied