شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار شد؛

آیین تجلیل از اساتید شرکت فولاد خوزستان

به مناسبت گرامی داشت هفته معلم، آیین تجلیل از اساتید مرکز آموزش و توسعه منابع انسانی، دانشگاه علمی کاربردی و هنرستان شهدای فولاد خوزستان برگزار شد.

آیین تجلیل از اساتید شرکت فولاد خوزستان

به گزارش شمانیوز، آیین یاد شده، با حضور عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، جعفر جنامی نیا مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی و جمعی از اساتید شرکت فولاد خوزستان، ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در سالن شماره ۲ فرهنگسرای دویست دستگاه برگزار شد.

 

 معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خوزستان: پیش نیاز تولید پایدار برای یک شرکت صنعتی، آموزش مناسب کارکنان است

 

عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در این مراسم گفت: مولفه قدرت در هر جامعه ای نیروی انسانی توانمند است. هر زمان که آموزش موثر و خوب باشد، جامعه موفق است.

 

وی در ادامه گفت: مولفه قدرت در شرکت های صنعتی، تولید است و پیش نیاز تولید، آموزش مناسب است. در استخدامی پیش رو، آموزش نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

 

تقوی اذعان داشت: تقدیر از مقام معلم مختص یک روز نبوده و تمامی روزها، روز پاسداشت معلم است و باید قدردان زحمت های معلمان باشیم.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) درباره معلمان افزود: معلمان و اساتید، افسران پیشرفت کشور هستند.

 

وی در پایان از تمامی دست اندرکاران در امر آموزش و اساتید فولاد خوزستان به خاطر تلاش‌های شبانه روزی تقدیر نمود.

 

 

 مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی: در نظام تعلیم و تربیت انسان‌ها، نقش معلم نقشی بی بدیل است

 

جعفر جنامی نیا مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی اظهار داشت: در سازمانی که بیش از ۱۲ هزار تن شاغل دارد، امر توسعه منابع انسانی کار ویژه و با ظرافتی بوده و داشتن چشم اندازی روشن برای آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مسیر، بر کیفیت آموزش ها تاکید و اصرار داریم.

 

وی گفت: در مجموعه آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد خوزستان، مرکز علمی کاربردی و هنرستان شهدای فولاد خوزستان حرکت‌های رو به جلوی خوبی اتفاق افتاده است که باقوت در حال تکمیل آن‌ها هستیم.

 

جنامی نیا با اشاره به وضعیت آموزش در شرکت افزود: با مدیریت موثر، تغییر و بکارگیری تکنولوژی و آموزش های از راه دور، هیچ گاه به اپیدمی کرونا اجازه ندادیم امر آموزش و توسعه را در سازمان متوقف کند. در زمانی کوتاه پس از شیوع کرونا، با همکاری تیم ارزشمند آموزش و توسعه منابع انسانی و سایر مجموعه های پشتیبان این طرح تغییر را به صورت نظام مند اجرا نمودیم و به نتایج بی نظیری در سطح کشور دست یافتیم. به منظور پیشبرد این امر فعالیت های متنوعی صورت پذیرفت؛ از آن‌جمله می توان به آموزش مدرسان، بازنگری دستورالعمل‌ها و سیستم ها، تامین سخت افزار لازم و تقویت فرهنگ بکارگیری تکنولوژی جدید، اشاره نمود.

 

وی در ادامه گفت: در سال های شیوع کرونا، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دوره آموزشی مجازی برگزار نمودیم و ۹۵ درصد کارکنان شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت نمودند. این درحالی است که عملکرد شرکت فولاد خوزستان در این زمینه به طور معناداری از سایر سازمان ها در کشور پیش است.

 

وی افزود: در هر سیستم پویا، بررسی شرایط محیطی و تطبیق هوشمندانه با آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نظام آموزش و توسعه منابع انسانی از این قاعده مستثنا نیست. لذا رویکرد بکارگیری تکنولوژی نوین آموزشی واقعیت مجازی را در دست پیگیری داریم.

 

جنامی‌نیا اظهار داشت: در قالب پروژه نیاز سنجی جامع آموزشی با تشکیل گروه‌های تخصصی سازمانی، برای قریب ١٨٠٠ پست سازمانی شرح وظایف بازنگری و شایستگی های مشاغل را تدوین نمودیم. همچنین نیازهای آموزشی تعیین و دوره‌های آموزشی را مشخص کردیم. با سیستمی شدن این فعالیت، از این پس افراد فقط به دوره های مورد نیاز شغل خود دعوت خواهند شد.

 

وی افزود: طرح جانشین پروری و توسعه رهبران فولاد خوزستان برای ۶۷۰ نفر از رده معاونان، مدیران، روسا، سرپرستان و کارشناسان این شرکت در دست اقدام است. پایلوت طرح انجام شده و در آینده نزدیک به طور جامع و فراگیر اجرا خواهد شد. اقدام دیگر که باقوت در حال انجام آن هستیم راه‌اندازی مجدد کارگاه ها و آزمایشگاه‌های آموزشی به صورت موثر است. زیرا بر این باور هستیم که از طریق اجرای آموزش های مهارتی و فنی موثر می توانیم ارزش مناسبی را به خط تولید در سازمان بیفزاییم. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی در زمینه های مختلف همچون برق و ابزار دقیق، شیمی، مکانیک، متالورژی، جوشکاری، تراشکاری در حال راه اندازی است. همچنین مجموعه کتابخانه فولاد خوزستان، به طور اساسی بازسازی شده است. بازسازی کلی و تجهیز هنرستان شهدای فولاد خوزستان یکی دیگر از اقدام‌های موثر بوده که با حمایت معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی و پشتیبانی بخش خدمات و امور اجتماعی انجام شده و قابل تقدیر است.

 

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی در پایان با تشکر از تلاش همکاران خود، از اساتید حاضر در جلسه به خاطر تلاش های ارزشمند آنان و همکاری شرکت وفا و واحدهای روابط عمومی و فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، تقدیر و بر ادامه این فعالیت های اثربخش در جهت تحقق همه اهداف سازمانی تاکید نمود.

 

مدیر عامل شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا: آموزش رکن‌ اساسی پیشرفت سازمان است

 

مدیر عامل شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا، آموزش را رکن‌ اساسی پیشرفت در هر سازمانی دانست و نقش اساتید و معلمان را در این مسیر موثر خواند.

 

وی افزود: توسعه هر سازمان وابسته به نیروی انسانی توانمند است و لازمه در اختیار قرار گرفتن نیروی انسانی مجرب، توجه به مسئله آموزش کارکنان است.

 

هومن خورشید اظهار داشت: شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا با ماموریتی که برای آن تعریف شده است، آمادگی آن را دارد که در راستای توسعه شرکت فولاد خوزستان گام بردارد.

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در پایان مراسم با حضور عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، جعفر جنامی نیا مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی، کاوه طالبی مدیر خدمات و امور اجتماعی، ولی مهدی‌پور جانشین مدیر روابط عمومی و هومن خورشید مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی فراگیر وفا از اساتید واحد آموزش و معلمان هنرستان شهدای فولاد خوزستان با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied