شمانیوز
شما نیوز

با امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری/

مگاپروژه‌های دانش بنیان در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تعریف می‌شود

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، برای توسعه و ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنعت پتروشیمی، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

مگاپروژه‌های دانش بنیان در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تعریف می‌شود

به گزارش شمانیوز، مراسم انعقاد شش تفاهم‌نامه این گروه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه همکاری‌های پژوهشی و انجام طرح‌های مشترک با شرکت‌ها و مراکز دیگر در سالن همایش‌های شماره دو محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دکتر رضا اسدی‌فرد رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری در حوزه فناوری و کارآفرینی، با محوریت ارتقای بهره‌وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه‌ای برای حل مسائل و چالش‌های تولید و خدمات در زمینه‌های تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

اسدی‌فر در این مراسم گفت: یک دهه است که کشور در حوزه استفاده از دانش در بخش اقتصاد ورود کرده است و با تاکید مقام معظم رهبری استفاده از دانش بنیان‌ها، رسالت بخش دولتی، کسب و کارها، شرکت‌های صنعتی و بخش خصوصی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما دانش بنیان شدن اقتصاد کشور است، اظهار داشت: اتکای ما بر تامین منابع مالی صرفا بر مبنای منابع طبیعی و خام فروشی نباید باشد، بلکه از توان دانشی چشمگیر کشور باید استفاده کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر اقتصاد در این حوزه وارد شود.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: پتروشیمی، بازار بزرگ ارزش افزوده‌ای برای دانش بنیان شدن است، فقط در پلیمرها زیر پنجاه درصد در کشورمان کار بعدی که موجب ارزش افزوده و تولید محصولات جدید شود، انجام می‌شود و امیدواریم با این تفاهم‌نامه با گروه بزرگ پتروشیمی خلیج فارس شاهد افزایش ارزش افزوده در این صنعت با تکیه بر دانش بنیان‌ها باشیم و به تامین تقاضای فناورانه صنعت پتروشیمی کشور کمک کند.

گفتنی است در این تفاهم‌نامه بر ایجاد ارتباط موثر و فعالانه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با شرکت‌های دانش بنیان و فناور، تعریف مگاپروژه‌های دانش بنیان در این گروه پتروشیمی و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان از طریق ورود به زنجیره ارزش و تامین گروه و تجاری سازی فناوری‌های توسعه یافته در شرکت‌های دانش بنیان و نوپا با مشارکت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید شده است.

 

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied