شمانیوز
شما نیوز

در نشست خبری رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح شد:

جعفری: 2.5 میلیارد دلار جذب نقدینگی از بخش خصوصی محقق شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در راستای توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی، 2.5 میلیارد دلار از هدف 7.2 میلیارد دلاری جذب نقدینگی از بخش خصوصی محقق شده است. امیدواریم تا 85 درصد این هدف محقق شود تا شاهد رشد تولید و اشتغال حوزه باشیم.

جعفری: 2.5 میلیارد دلار جذب نقدینگی از بخش خصوصی محقق شد

در نشست خبری رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح شد:

جعفری: 2.5 میلیارد دلار جذب نقدینگی از بخش خصوصی محقق شد

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در راستای توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی، 2.5 میلیارد دلار از هدف 7.2 میلیارد دلاری جذب نقدینگی از بخش خصوصی محقق شده است. امیدواریم تا 85 درصد این هدف محقق شود تا شاهد رشد تولید و اشتغال حوزه باشیم.

 

به گزارش شمانیوز، وجیه الله جعفری که در نشست خبری این سازمان و با حضور فعالان رسانه سخن می گفت، افزود: برای پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در این بخش، ما به عنوان بازوی توسعه ای دولت باید بیش از پیش شرایط حضور سرمایه گذاران را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که ایمیدرو باید بستر حرکت را برای بخش خصوصی فراهم و اقدام به کاهش ریسک کند، افزود: به منظور تعامل بین دولت و بخش خصوصی تدبیر شد که سرمایه گذار به جهت ورود به این حوزه، شرط استخراج و فروش را رعایت کند. خروجی این استراتژی با توجه به بسترسازی های ایمیدرو این شد که سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی افزایش یابد.

توسعه اکتشاف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات ایمیدرو در حوزه اکتشاف گفت: بخش اکتشاف دارای مراحل مختلف و هزینه بالایی است. به دلیل ریسک بالای این بخش، ایمیدرو استراتژی توسعه اکتشاف را بر عهده گرفت که تاکنون بیش از ۸۰ هزار متر حفاری انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اکنون حدود هفت شرکت برای حضور در مزایده آن اعلام آمادگی کرده‌ان، اظهار داشت: اکتشاف در مناطق محروم اولویت ایمیدرو قرار گرفت تا زمینه حضور بخش خصوصی در معادن تسهیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: غیراقتصادی شدن معادن به چند عامل بستگی دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که با اکتشاف کارشناسی شده و نوآوری به طور حتم به ذخیره قابل دست می یابیم. همچنین توسعه تکنولوژی عامل مهمی در اقتصادی شدن ذخایر معدنی، استفاده از ذخایر کم‌عیار و ... با استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌ها خواهد بود.

توسعه زیرساخت ها

جعفری توسعه زیرساخت ها را از دیگر استراتژی های مهم ایمیدرو خواند و عنوان کرد: در بخش زیرساخت همچون تامین برق، آب، گاز، ریل و...ایمیدرو برنامه های توسعه خود را دنبال می کند.

وی افزود: در تامین آب، جذب نقدینگی از شرکت ها برای عملیاتی کردن پروژه انتقال آب از خلیج فارس اجرا شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: همچنین نخستین واحد نیروگاهی با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنایع معدنی تابستان سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

وی افزود: نیروگاه شهید باکری سمنان با ظرفیت ۳۸۰ مگاوات طی سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

جعفری یادآور شد: نیروگاه شهید باکری سمنان در راستای تفاهم نامه ایجاد ۱۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد، در اختیار صنایع کشور قرار خواهد گرفت.

جعفری اظهار داشت: در تلاشیم هرچه سریعتر این واحدهای نیروگاهی به منظور کاهش عدم‌النفع تولید وارد مدار شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در حوزه راه تفاهم نامه هایی با راه آهن جمهوری اسلامی منعقد شد و برنامه احداث چند مسیر در دست اقدام است.

وی افزود: شورای راهبردی در زمینه ایجاد زنجیره ارزش گوهرسنگ ها خارج از وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور ذی‌نفعان تشکیل شده که محوریت و دبیری آن با ایمیدرو است.

وی ادامه داد: به طور حتم با توسعه صنعت گوهرسنگ ها، علاوه بر رشد تولید، میزان اشتغالزایی مشاغل خانگی نیز افزایش خواهد یافت. توسعه این بخش امسال در 10 استان برنامه ریزی شده است که پویایی آموزش و افزایش اشتغال در آن هدفگذاری شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام

جعفری با اشاره به برنامه های ایمیدرو در تکمیل طرح های نیمه تمام گفت: تعداد طرح‌های نیمه تمام صنعتی معدنی کشور(بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بالاتر) هشت هزار و ۵۰۰ مورد است.

وی افزود: به این منظور در حوزه معدن و صنایع معدنی مشاور برای بررسی موضوع، شناسایی مشکلات و انجام اقدامات کلینیکی برای آنها انتخاب شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک، انتخاب مشاور انجام شد.

راه اندازی اینگونه معادن و مباحث مربوط به فروش محصول در این طرح برنامه ریزی شده است که با بسترسازی و راهبری ایمیدرو به نتایج مثبتی دست یافته ایم.

 

روابط عمومی ایمیدرو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied