شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی:

یکی از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است

سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تاکیدات جدی رییس دستگاه قضا روند تعیین تکلیف کالاها سرعت گرفته و یکی از اهداف اصلی در سازمان اموال تملیکی در استان هرمزگان تعیین تکلیف اموال متروکه است.

یکی از اولویت‌های جدی دولت سیزدهم  جلوگیری از رسوب کالا  در بنادر است

به گزارش شمانیوز، سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با تاکیدات جدی رییس دستگاه قضا روند تعیین تکلیف کالاها سرعت گرفته و یکی از اهداف اصلی در سازمان اموال تملیکی در استان هرمزگان تعیین تکلیف اموال متروکه است.

 

وی در این رابطه به سفر بازدید سال گذشته رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: پس از این سفر پیرو دستوراتی که به وزیر امور اقتصادی و دارایی داده شد مصوبه‌ای برای تعیین تکلیف اموال متروکه تنظیم شده و اقدامات انجام گرفته پیرامون اصلاح مصوبه شورای امنیت ملی نیز به صورت کاملا جدی در دستورکار کارگروه رسوب کالا است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: رویکرد جدی دولت و دستگاه قضا همفکری و همگرایی بین ارگان‌ها برای جلوگیری از رسوب کالا در بنادر و همچنین تعیین تکلیف کالاهای سریع الفساد و سریع الاشتعال در بنادر کشور است.

 

  اجتهادی با بیان اینکه بیشترین کالای تجاری در هرمزگان در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می‌شود، افزود: در گمرک بندر شهید رجایی قبل از سال ۹۶ کالاهایی هنوز تعیین تکلیف نشده و دولت و رییس دستگاه قضا نیز تاکید زیادی دارند که با اقدامات به موقع از هدررفت اموال بیت‌المال جلوگیری شود.

 

وی همچنین در حاشیه بازدید خود از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی، به اهمیت سامانه جامع تجارت به عنوان یک سامانه اصلی اشاره کرد و گفت: تمامی نهادها و ارگان‌های مرتبط باید به این سامانه متصل باشند تا روند کار به درستی و با شفافیت کامل انجام شود.

 

اجتهادی سامانه جامع تجارت را بستری برای ایجاد شفافیت در چرخه واردات و صادرات کشور و مسدودسازی بسترهای فسادزا دانست و بیان کرد: یکی از نگاه‌های اصلی دولت سیزدهم این است که کالا به محض ورود به بنادر در سامانه جامع تجارت باید ثبت سفارش شده ، لذا یکی از اهداف این طرح و این مصوبه(از طریق سامانه تجارت) جلوگیری از تخلیه کالاهایی است که امکان ترخیص را ذاتاً ندارند.

 

در ادامه این نشست معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز پیرامون هم‌افزایی امور مربوط به اموال تملیکی در بنادر هرمزگان اظهارکرد: طی سال گذشته با تعاملات مناسب میان اموال  تملیکی، دستگاه قضا و سایر بخش‌های استان ظرفیت‌های خوبی برای تعیین تکلیف کالاهای سنواتی ایجاد شده و برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن کالاهای متروکه سنوات گذشته را بتوانند تعیین تکلیف نمایند محوطه‌ای در بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی استان قرار گرفته است.

 

روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied