شمانیوز
شما نیوز

دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور ۶۹ درصد افزایش یافت

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه بانک رسید، حاکی از رشد ۶۹ درصدی دارایی‌های این بانک است.

دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور ۶۹ درصد افزایش یافت

بر اساس صورت‌های مالی این بانک جمع کل دارایی‌های بانک رشدی ۶۹ درصدی داشته و از ۴۸هزار میلیارد تومان به ۸۱هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

وام‌های پرداختی از سوی آن نیز رشد یافته است. مبلغ وام‌های پرداختی با رشدی ۶۳ درصدی از ۳۶هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. از نظر تعدادی نیز این شاخص با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و تعداد وام‌های پرداختی از ۲ میلیون و ۳۴۹هزار فقره به ۲ میلیون و ۵۹۲هزار فقره رسیده است.

منابع بانک از ۴۹هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۶هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰رسیده است. تعداد مشتریان نیز از ۱۰ میلیون نفر به ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزار نفر رسیده و تعداد سپرده‌ها از ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار به ۱۶ میلیون و ۴۶۰هزار فقره افزایش یافته است.

سود انباشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به‌عنوان یکی از سودده‌ترین بانک‌های کشور، ۷۴ درصد رشد یافته و از ۹۳۶ میلیارد تومان به ۱۶۲۵ میلیارد تومان بالغ شده است. همچنین بانک موفق شده در پایان سال ۱۴۰۰ کمترین نسبت مطالبات به مصارف را در بین بانک‌های کشور به ثبت برساند.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied