شمانیوز
شما نیوز

مسکن ملی

آغاز نهضت مسکن ملی در قشم از غربی ترین نقطه جزیره / کلنگ طرح مسکن جوانان جزیره قشم در باسعیدو به زمین خورد

با حضور افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم، شهریار نوروزی زاده، مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان و مدیران سازمان کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح مسکن جوانان جزیره قشم در باسعیدو به زمین خورد.

آغاز نهضت مسکن ملی در قشم از غربی ترین نقطه جزیره / کلنگ طرح مسکن جوانان جزیره قشم در باسعیدو به زمین خورد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در آیین کلنگ زنی پروژه مسکن جوانان جزیره قشم، اظهار کرد: پروژه مسکن جوانان جزیره قشم در روستای باسعیدو در زمینی به مساحت 7 هکتار با کاربری عمومی بیش از 15 هزار مترمربع شامل فضاهای آموزشی، مسجد، مراکز درمانی و فضای سبز به تعداد 137 واحد مسکونی با همکاری سازمان منطقه آزاد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بحث مسکن، آب، اشتغال جوانان و تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی مهمترین دغدغه‌های مردم نجیب جزیره قشم هستند که در دولت مردمی برای برطرف کردن آنها برنامه‌ریزی‌های جدی انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این طرح قیمت زمین از هزینه مسکن حذف و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت در نظر گرفته شده است.

به گفته فتح الهی؛ در طرح مسکن جوانان، هدف واگذاری زمین نیست؛ بلکه دستیابی مردم به مسکن ارزان‌قیمت، با کیفیت مناسب و مقاوم است و برای جلوگیری از بورس بازی زمین، تنها افراد بومی، ساکن در قشم و فاقد خانه که از امکانات دولتی استفاده نکرده اند، در پروژه مسکن جوانان احراز صلاحیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: هر واحد ساختمانی که به مرحله پایان کار رسید، سند به صاحب آن تحویل داده می‌شود، این زمین ها قابل فروش و واگذاری نیست و برای تامین سرپناه مردم خواهد بود.

فتح الهی یادآور شد: زمین خواری های پیش از این با شعار مسکن دار کردن مردم و جوانان انجام شده و همه مردم و دهیاران و بخشداران باید برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمک کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تاکید کرد: زیرساخت‌های خانه‌دارشدن مردم را فراهم می‌کنیم و با جدیت با سوءاستفاده از بیت‌المال با همکاری دستگاه قضایی برخورد می‌کنیم.

وی مشکل آب را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی مردم دانست و افزود: این مشکل در فصل گرما دوچندان می‌شود و تلاش می‌کنیم با ظرفیت‌های موجود با بهترین شکل ممکن امسال را سپری کنیم و با همکاری آبفا تا سال آینده مشکل آب را به صورت اساسی حل کنیم.

به گفته فتح‌الهی تکمیل زیرساخت‌های مواصلاتی به عنوان مطالبه دیگر مردمی با پروژه تعریض ساحل جنوبی آغاز شده و بخش‌های دیگر آن نیز در هفته‌های آینده کلید می خورد.

وی ابراز امیدواری کرد در یک بازه زمانی مناسب دغدغه مسکن و اشتغال برای هیچ جوان قشمی وجود نداشته باشد و طرح‌های مختلف اقتصای برای حل مشکل اشتغال اجرایی شود.

ثبت نام 8500 متقاضی در طرح مسکن جوانان قشم

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در بخشی دیگری از این مراسم گفت: با طرح پروژه مسکن جوانان هم مشکل مسکن جوانان حل می شود و هم بخش زیادی از بافت روستایی مقاوم‌سازی می شود.

شهریار نوری‌زاده ادامه داد: تاکنون 8 هزار و 500 متقاضی مسکن در این طرح ثبت نام کرده و در فاز نخست برای روستای باسعیدو 137 نفر واجد شرایط شناخته شده‍‌اند.

وی افزود: امیدواریم مسکنی مناسب و مقاوم در راستای خانه‌دارکردن مردم و تحقق شعار دولت یعنی ساخت 4 میلیون مسکن در کشور فراهم کنیم.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن در این پروژه دو روش وجود دارد که ساخت مسکن با خودیاری مردم و کمک بنیاد مسکن و استفاده از توان پیمانکاران این نهاد، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن سریع این پروژه تنها حضور سازمان و بنیادمسکن کافی نیست؛ بلکه به مشارکت جدی مردم و دهیاران نیاز است.

توسعه از غرب قشم آغاز شده است

امام جمعه شهرستان قشم نیز در بخش دیگر از این مراسم گفت: خوشحالیم که در دولت مردمی توسعه از غرب جزیره آغاز شده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: آغاز ساخت واحدهای مسکن ملی در روستای باسعیدو نشان از عزم جدی دولت برای ایجاد توسعه متوازن در جزیره قشم دارد.

وی اظهار کرد: فصل خدمت به محرومان فرارسیده است و  با حل مشکل مسکن و اشتغال جوانان و رسیدن آب به روستاهای غرب جزیره باید مردم صبور جزیره، طعم آرامش را بچشند.

امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این مراسم بیان کرد: آبادی زمین برای مردم امیدوار کننده است و صرف داشتن زمین برای افراد مشکلی را حل نمی کند.

شیخ عبدالرحیم خطیبی ادامه داد: آبادی زمین با ساخت مسکن و کشاورزی محقق می شود و الفبای آبادانی آب است و نبود آن مانع آبادی می شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در رساندن آب به روستاهای تشنه جزیره شتاب بیشتری انجام بگیرد تا توسعه متوازن به دست بیاید.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: تاکنون اراده جدی برای آبرسانی به غرب جزیره نبوده و مردم در زمینی که دورتا دور آن را آب فرا گرفته است مجبور هستند آب را به قیمت گزافی تهیه کنند و امیدواریم با اهتمام مدیرعامل سازمان آرمان آب برای مردم قشم به منصه ظهور برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied