شمانیوز
شما نیوز

معاون امور صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت در بازدید از غرفه سایپا:

از اولویت های وزارت صمت، مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است

معاون امور صنایع عمومی وزارت صمت در بازدید از غرفه سایپا در هجدهمین نمایشگاه قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان گفت: یکی از اولویت های مهم وزارت صمت، مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است که در این زمینه چندین کار صورت گرفت.

از اولویت های وزارت صمت، مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی است

محمد مهدی برادران با بیان مطلب فوق افزود: از مجموعه های که در دولت جدید همراهی خوبی با سیاست های وزیر در حوزه خودروسازی دارند، تولید کنندگان قطعات خودرو هستند.

برادران اولین گام در مبارزه با کالای قاچاق را اطمینان از میزان تولید در سطح بازار دانست و گفت: تولید خودرو در 8 ماه اخیر روند روبه رشدی داشته که با تلاش خودروسازان و قطعه سازان ایجاد شده است.

او افزود: گام دوم افزایش کیفیت محصول و رضایت مندی مشتری بود که باید در این حوزه هم اقداماتی صورت می گرفت چراکه این موضوع با انتقادات به حق مردم در سال های گذشته مواجه شده بود و خوشبختانه با پاسخ گویی مناسبی همراه شده است.

معاون وزیر صمت سومین گام را اصالت بخشی به قطعات خودرو دانست و گفت: یکی دیگر از کارهای خوبی که انجام شده مربوط به شناسایی قطعات تقلبی و قاچاق در بازار بود، چراکه قطعات قاچاق و بعضا تقلبی به نام محصولات اصلی داخلی یا خارجی در داخل کشور بسته بندی و وارد بازار می شد و برای مردم ایجاد مشکل می کرد که با انجام طرح اصالت سنجی قطعات برای مردم اطمنیان خاطر ایجاد شده است.

او تاکید کرد: ایجاد کدهای شناسه برای اصالت سنجی کالاها که بسیار مهم بود شروع شده و در اولین گام برای دو گروه کالایی باطری و کمک فنر، اجرایی شده است و برای 53 گروه قطعات یدکی خودرو دیگر هم این کار انجام می شود.

برادران افزود: در این خصوص مقرر شده که از مرداد ماه نباید هیچ کالایی بدون کد رهگیری به بازار عرضه شود و تولید کنندگان تمام تولیداتشون را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند البته برای آن تعداد از قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده که کد رهگیری دریافت کنند.

او گفت: صنعت قطعه سازی از صنایعی است که هم اشتغال زاست و هم در حوزه صادرات عملکرد خوبی داشته و در این زمینه، قطعه سازان به منظور ایجاد شفافیت بیشتر و آسایش خاطر مشتری همراهی مناسبی  داشته که قابل تقدیر است و قطعا منافع این کار برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان به صورت برد برد خواهد بود.

او گفت: دولت جدید در مقطعی حضور یافت که سطح نارضایتی از عملکرد خودروسازان بسیار بالا بود ولی بر اساس آمار میزان نارضایتی در حال کم شدن است که علتش توجه خودروسازان و قطعه سازان  به موضوعات مهمی چون تولید، کیفیت و خدمات است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با حضور مدیرعامل جدید در سایپا، رشد تولید و کاهش محصولات ناقص را داشتیم و همچنین تولید محصولات جدید هدف گذاری شده و این روند کاملا ملموس است. همچنین در حوزه خدمات پس از فروش نیز در شرکت سایپا یدک رشد خوبی را شاهد هستیم که نتیجه آن افزایش سهم بازار برای این شرکت است.

 

سایپانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied